Mô tả công việc
- Develop and implement strategies, exploring new business opportunities to achieve assigned sales targets.
- Manage frontline tasks to achieve growth through sales & marketing activity, including branding, expansion in markets, new service, and awareness, business development, superior customer relationships and the best quality/innovative services.
* Specific Responsibilities:
- Responsible for identifying new sales leads, pitching services, and maintaining fruitful customer relationships. Meet monthly/annual sales obligations as assigned.
- Provide strategic guidance on business development opportunities, including setting specific new product/service targets, competitive activity, sales efforts, and promotion programmes.
- Ensure face-to-face client and developmental sales interaction. Build and maintain strong relationships with new clients, ensuring customer satisfaction and repeat business to improve sales revenue
- Actively participate in industry functions. Support with relevant business market research for new opportunities.
- Develop marketing strategy/marketing campaigns & activities/ plans to penetrate different segments of the market
- Collect market information. Prepare and submit detailed sales reports, forecasts, and market analyses (both about industries and competitors) to suggest proper selling schemes to Management
- Collaborate with internal teams, such as technical experts and project managers, to provide clients with accurate and timely information regarding their projects.
- Coordinate with Customer Service Team and related Section Manager to handle clients' complaints/ claims or collect outstanding debts
- Attend industry trade shows, conferences, and networking events to promote our services and expand the client base. Collaborate with the marketing team to develop marketing collateral, promotional materials, and campaigns to support sales efforts.
- Mentor and guide frontline team members, sharing best practices and techniques for successful sales.
- Other duties upon requested
Yêu cầu công việc
- At least 3 years experience in Sales/ BD of related products or services
- Good command of English & Chinese (Mandarin) and MS Office
- Strong interpersonal, negotiation, presentation and communication skills
- Combination of strategic and business development skills set
- Enjoy and willing to travel frequently for business
Quyền lợi được hưởng
18 days annual leave
Yearly
Chương trình Học viện Công nghệ BKACAD (Tiền thân là Học viện Công nghệ Thông tin Bách Khoa) là sự hợp tác chính thức của Trường đại học Bách Khoa Hà Nội và các đối tác nước ngoài như tập đoàn Cisco Systems, Microsoft, Sun Microsystems, Prometric, VUE... trong lĩnh vực đào tạo, nghiên cứu, triển khai Công nghệ thông tin (CNTT) và truyền thông.
Chúng tôi tự hào là Học viện đào tạo CCNA xuất sắc nhất Khu vực Châu Á – Thái Bình Dương, đã được Cisco Systems trao tặng giải thưởng Học viện mạng Cisco đào tạo CCNA và ITE xuất sắc nhất Việt Nam. Trong 8 năm liên tiếp, từ 2008-2015, Học viện lien tục đạt giải nhất cuộc thi Kỹ năng mạng Việt Nam, là đại diện Việt Nam tham gia các cuộc thi tại Châu Á Thái Bình Dương do Cisco tổ chức.
Với đội ngũ giảng viên ưu tú, giàu kinh nghiệm, đạt chuẩn Quốc tế về bằng cấp, chứng chỉ và phương pháp giảng dạy cùng với hệ thống phòng Lab tiêu chuẩn, hàng năm Chương trình Học viện Công nghệ BKACAD đào tạo ra hàng trăm kỹ sư/chuyên viên CNTT cao cấp và hỗ trợ đào tạo, bồi dưỡng kiến thức về CNTT cho các CB, NV của nhiều tập đoàn, tổng công ty, doanh nghiệp lớn trên địa bàn cả nước.
Chương trình Học viện Công nghệ BKACAD cũng là học viện đầu tiên đào tạo thành công CCIE tại Việt Nam, đồng thời là Học viện có đội ngũ giảng viên có nhiều bằng cấp, chứng chỉ về CNTT nhất Việt Nam. Với sự đầu tư về tài chính và hỗ trợ về thời gian của Học viện, chỉ trong vòng 4 năm, có tới 5 giảng viên của Học viện Công nghệ BKACAD đạt được chứng chỉ CCIE – chứng chỉ cao nhất trong hệ thống chứng chỉ của Cisco về quản trị mạng.