Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Nhân Viên Chứng Từ Xuất Khẩu/ Ocean Export Docs
CÔNG TY GIAO NHẬN GẤU TRÚC TOÀN CẦU
12 việc làm
3 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương:
13 - 16 triệu
Chức vụ:
Nhân viên
Ngày đăng tuyển:
Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ:
07/12/2024
Hình thức:
Toàn thời gian
Kinh nghiệm:
Không yêu cầu
Số lượng:
1
Giới tính:
Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- 29-31 Đinh Bộ Lĩnh, P.24, Q. Bình Thạnh,Hồ Chí Minh
Mô tả công việc
Ocean Export:
- Operate all jobs under the proper and timely usage of Dimerco Value Plus System, include data and sales/costs entry.
- Check rate/ charges from oversea agents/ co-loaders.
- Contact directly with shipping line to check space/ request booking/ submit SI + VGM and release bookings to customers.
- Send information to destination offices or agents after cargo onboard, follow up with carriers and keep customers updated if any changes on the sailing schedule/ ETD/ ETA.
- Co-ordinate with carriers to get BL (Original, SWB, surrendered BL).
- Release Bill of lading (Original, SWB, surrendered BL) to customers.
And including:
- To prepare Debit/ Credit note, follow up payment with consignees/ carriers.
- To submit payment request to Accounting Team to pay for carriers’ cost/ trucking vendor.
- Solve any arising issues related into space and equipment.
- Input and update shipment information in the Dimerco system.
- Handle daily correspondence (emails/phone calls) from customers, solve arising problems after shipment on board, escalate issues to related parties when needed.
- Strong in problem solving for sea transportation with customers and shipping lines.
- Find and build up relationship with direct customers, develop with both domestic and oversea partners.
- Handle the other tasks assigned by Team Leader or Management.
Yêu cầu công việc
- Degre: Bachelor.
- Major: Foreign trading, international transport,logistics solution will be preferable.
- Experience: at least 3 years of experience of the similar position in other forwarder/ logistics companies. Candidates have experience about filing AMS, ACI, ISF is a plus.
- Skills/ Licenses: Proficient in MS office and computer skills.
- Self-motivated, respectful, honest and trustworthy
- Language: English is a must. Good at speaking English.
- Working Days : From Mon to Fri + Sat morning (can work from home)
- Working Hours: 7.5 hours/ day – Break Time: 1.5 hours
From 08.30 a.m to 5.30 p.m (Mon – Fri).
From 08.30 a.m to 12.00 p.m (Sat - Can work from home).
Quyền lợi được hưởng
- Salary: 13 mil - 16 mil gross/ month
- Full social insurance following Vietnamese Law
- Annual leave as regulation, max 18 days/ year
- 13th salary
- Annual salary increment (1 time/ year)
- KPI performance
- Incentive (by quarterly)
- Bonus (2 times/ year)
- Annual health checking up
- Company trip & Team building
Khu vực
CÔNG TY GIAO NHẬN GẤU TRÚC TOÀN CẦU
Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Tòa nhà HDTC Building
Tầng 4 số 36 Bùi Thị Xuân, P. Bến Thành, Q1, TP.HCM
GẦU TRÚC TOÀN CẦU được thành lập vào tháng 2 năm 2008 với trụ sở chính tại thành phố Hồ Chí Minh và các chi nhánh tại Thủ đô Hà Nội, thành phố Hải Phòng, thành phố Đà Nẵng, tỉnh Bắc Ninh và tỉnh Bình Dương. Với lợi thế về mức giá tuyệt vời, sự kết nối với các văn phòng và đại lý trên toàn thế giới, chúng tôi hiểu sâu sắc các yêu cầu của từng khu vực trên thế giới và cung cấp các giải pháp logistics đáp ứng nhu cầu cụ thể của bạn.
Những nghề phổ biến tại CÔNG TY GIAO NHẬN GẤU TRÚC TOÀN CẦU
Bạn làm việc tại CÔNG TY GIAO NHẬN GẤU TRÚC TOÀN CẦU? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn
CÔNG TY GIAO NHẬN GẤU TRÚC TOÀN CẦU
Click để đánh giá