Mô tả công việc
To support the line manager to achieve business plan by maximizing sales, profitability, and customer
satisfaction through efficient inventory management and the development of effective product strategies:
1. Product Masterdata Management
- Update product hierarchy in system based on product range from principal.
- Create new item codes and handle item modifications in the system following the latest product
information updates.
- Ensure all product serial numbers are updated on the CMG warranty platform.
- Coordinate with master data team for promotion setup.
2. Shipment Handling
- Follow up with Logistics team on all shipments in terms of ETD/ETA/ the accuracy of documents.
- Coordinate with Logistics team to ensure all products have necessary Certification and
Accreditation before launch.
- Proceed PO in system and prepare the Inbound & outbound plan for new shipments.
3. Inventory & Stock Management
- Manage stock level and daily stock movement with the absolute accuracy: product receive,
product transfer & return at both warehouse & store level.
- Be responsible for weekly stock report.
- Proceed products write off for merchandising purposes.
4. 3rd Party Support for Admin tasks
- Provide product information for listing purpose.
- Process stock movements in the system and arrange delivery upon receiving purchase orders
from third parties.
- Coordinate with Accounting & Finance team to issue invoice and post sales.
5. Reports & Others
- To assist line manager with the Weekly sales performance update to principal/ Monthly
performance update/Monthly Stock analysis & others report upon request.
- Stock preparation for Events/NSO.
- Coordinate with other departments to implement yearly price changes process.
Yêu cầu công việc
• University graduate or equivalent
• Knowledge of Retail industry and merchandising management
• At least 3 years experience in merchandise, retail business and/or related field.
• Strong analytical ability and good in data/figures
• Good communication and negotiation skill
•Relevant experience within the fashion field or a retail sector in operations and/or sales
management
Quyền lợi được hưởng
- Attractive income: Base salary + Allowances
- 2-month probation with 100% salary
- Full social insurance benefits, paying full salary for social insurance in the first working month
- Health insurance and 24/7 accident insurance
- Comprehensive training in the professional field
- A solid foundation for development, with many opportunities for career advancement
Thành lập từ năm 1991, Công ty Ajinomoto Việt Nam có 100% vốn đầu tư nước ngoài và là thành viên của tập đoàn Ajinomoto Nhật Bản. Với sứ mạng đóng góp cho sức khỏe và cuộc sống hạnh phúc của người Việt, Công ty Ajinomoto Việt Nam luôn cố gắng mang đến cho người tiêu dùng Việt Nam những sản phẩm có chất lượng và tính an toàn cao.
Tất cả nhân viên của Công ty Ajinomoto Việt Nam dù đang đảm nhận công việc gì đều là tài sản quý giá nhất mà Công ty Ajinomoto đang sở hữu.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 1991
Mission
- Tăng cường động viên người lao động trong công việc hàng ngày và đóng góp cho Công ty bằng việc xây dựng một hệ thống quản lý nguồn nhân lực minh bạch.
- Chi trả công bằng cho các nỗ lực của người lao động.
Review Ajinomoto
Trả lương thấp hơn thị trường! Nhiều khoản phí không cần thiết và thiếu sự công nhận trong công việc (Indeed)
Quản lý khá ổn nhưng một số quản lý là những người quản lý vi mô, đặc biệt là những người có thâm niên. Môi trường làm việc thì tạm ổn, văn phòng thì nhỏ (Indeed)
Sếp VN rất tệ, cv chẳng liên quan đến ngành học (RW)