Would you like to become part of the world's most international company in the world that also a Top Employer and a No. 1 World’s Best Work Place?
A company that pioneered cross-border express delivery in 1969 and is now active in more than 220 countries and territories worldwide. Do you want to be part of a company that connects people worldwide? And the more people we connect, the better life will be on our planet.
Do you want to make a difference? Then come to our "Insanely Customer Centric" Team and deliver excellence in a digital world, AS ONE!
Your Tasks
- Act as Tele Sales customers’ main contact for DHL, responding to and satisfying their sales and post-sales requirements.
- Build a strong client relationship to ensure that the account performs and grows to its maximum potential, reducing attrition rate and minimizing opportunities for competitors to gain business.
- Manage a portfolio of customers via telephone: Make telephone calls to existing customers on a regular pre-defined call cycle to secure new business and to ensure that individual agreed targets are achieved.
- Provide customer-oriented service at all times relating to specific sales issues.
- Liaise closely with Sales Channels and other departments within DHL to ensure that a full, cost-effective service is maintained, and that the area's target is achieved.
- Ensure cooperation with other sales team members and throughout the sales force.
- Formulate a personal sales plan that incorporates initiatives for identifying and gaining new business prospects and maximizes growth within the existing client base to achieve the required personal sales results.
- Manage the revenue growth through Upselling and Cross selling tactics to exceed this budget through calls
- Combine sales skills with DHL product/service knowledge and convert the maximum possible prospect leads into accounts, emphasizing those with maximum revenue potential, to increase the size and quality of DHL’s account holders.
- Continually develop knowledge of DHL’s services and general commercial awareness to provide the best possible standard of customer service and maximize the department’s contribution to the sales function.
- Adhere to regional standards on profit margins and discount guidelines.
- Open new accounts and ensure they trade profitably.
- Ensure all customer agreements are cost-sensitive to ensure a suggested minimum pricing tariff is set and adhered. Any deviation from this tariff requires management agreement and justification.
- Complete daily and weekly reports to measure individual and department effectiveness and provide figures showing the department's weekly productivity.
- The incumbent has no direct reports and authority over the country line and functional personnel. Nevertheless, he/she must demonstrate the ability to influence decisions/actions.
- 2-3 years of relevant experience in express/air frieght/logistic sales
- Telephone skills, Communication skills
- English: Fluent (written and spoken)
- Educational Qualifications: Diploma (or equivalent)
- Multifarious benefit programs.
- Strong career support & lots of opportunities in an international environment.
- Training: both online and offline with Global DHL Standards.
- Coaching & Feedback culture allows you to advance further in short-term and long-term development goals.
- Working together based on DHL values of “Respect and Results”.
- Diverse engagement activities under “Best Day Everyday” – our Health & Well-being program.
- Employee hobby clubs, sports championships.
We look forward to receiving your application!
Thành lập năm 1912 với trụ sở chính tại Boston, Mỹ, tập đoàn Liberty Mutual với hơn 100 năm kinh nghiệm hoạt động bảo hiểm tại Mỹ và trên phạm vi toàn cầu. Tập đoàn Liberty Mutual danh tiếng tại Mỹ và trên thế giới, có mặt tại 29 quốc gia khắp các châu lục với đội ngũ nhân sự hơn 50.000 nhân viên.
Năm 2022, tập đoàn Liberty đứng vị trí thứ 5 trên toàn cầu về bảo hiểm tài sản và thiệt hại (dựa trên tổng phí bảo hiểm), đồng thời xếp hạng thứ 86 trong danh sách 100 công ty, tập đoàn lớn nhất nước Mỹ của tạp chí danh tiếng Fortune (dựa theo doanh thu).
Bảo Hiểm Liberty Việt Nam, tự hào trong danh sách các công ty bảo hiểm phi nhân thọ hàng đầu Việt Nam, là một trong những nhà bảo hiểm nước ngoài có mặt tại Việt Nam sớm nhất vào năm 2003. Bảo hiểm Liberty Việt Nam tiếp nối, phát huy và đem đến những sản phẩm, dịch vụ bảo hiểm tiêu chuẩn toàn cầu giúp nâng cao chất lượng cuộc sống và sự bảo vệ tốt hơn cho người Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe
- Bảo hiểm tai nạn
Các hoạt động ngoại khóa
- Hoạt động xã hội
- Hoạt động giải trí
- Team building
- Year and Party
- Picnic
Lịch sử thành lập
- Năm 2003, Tập đoàn Bảo hiểm Liberty toàn cầu bắt đầu hiện diện tại thị trường Việt Nam với việc thành lập Văn phòng Đại diện đầu tiên tại Hà Nội.
- Năm 2006, Bảo hiểm Liberty chính thức được cấp giấy phép thành lập và hoạt động vào tháng 11/2006, công ty bảo hiểm hoạt động 100% vốn sở hữu của Mỹ tại Việt Nam.
- Năm 2007, Bảo hiểm Liberty bắt đầu cung cấp dịch vụ bảo hiểm cho các doanh nghiệp nước ngoài tại Việt Nam.
- Năm 2008, Từ tháng 1/2008, theo sự chấp thuận của Bộ Tài Chính, Bảo hiểm Liberty bắt đầu triển khai cung cấp dịch vụ bảo hiểm cho các cá nhân và doanh nghiệp tại Việt Nam, cũng như được phép kinh doanh bảo hiểm xe cơ giới.
- Năm 2010, Bảo hiểm Liberty tiên phong trong việc ứng dụng công nghệ hiện đại trong ngành bảo hiểm để nâng cao trải nghiệm khách hàng. Kể từ năm 2010, Liberty đã là nhà bảo hiểm gần như là đầu tiên tại thị trường Việt Nam cung cấp bảo hiểm trực tuyến cho khách hàng.
- Năm 2018, Theo đánh giá và công bố của Công ty cổ phần Báo cáo Đánh giá Việt Nam (Vietnam Report), Liberty hân hạnh được bình chọn Top 10 công ty bảo hiểm phi nhân thọ uy tín Việt Nam năm 2018.
- Năm 2019, Tiếp tục được bình chọn Top 10 công ty bảo hiểm phi nhân thọ uy tín Việt Nam.
- Năm 2020, Tiếp tục được bình chọn Top 10 công ty bảo hiểm phi nhân thọ uy tín Việt Nam, đây là năm thứ ba liên tiếp.
- Tháng 6/2021, Liberty ra mắt sản phẩm bảo hiểm sức khỏe gia đình (FamilyCare), đảm bảo nền tảng tài chính vững chắc, tương lai vững vàng cho tất cả gia đình Việt.
- Năm 2022, Liberty tiếp tục khai trương văn phòng mới tại Hải Dương.
- Năm 2023, Bảo hiểm Liberty tự hào lần thứ 4 được vinh danh tại Giải thưởng Dịch vụ Tài chính tiêu biểu do IDG Việt Nam trao tặng trong 3 năm liên tiếp (2021 – 2023).
Mission
Cung cấp các sản phẩm và dịch vụ bảo hiểm chất lượng cao, đáp ứng nhu cầu của khách hàng với mục tiêu bảo đảm an toàn và chất lượng cuộc sống cho họ.
Review Bảo hiểm Liberty Việt Nam
Kinh nghiệm, Năng động, Siêng năng và Thích ứng
Công ty tốt
Tạo động lực cho nhân viên bằng thẻ Shine và giải thưởng Spotlight