Main Responsibilities
- Planning và orienting application development. Supervising, assigning, reviewing to ensure the quality of application operation implementation in order to achieve the goals set out in the strategy of developing information technology application solutions to serve the whole bank.
- Orient, analyze and evaluate new technology application trends at the whole line in order to update the appropriate roadmap and standards.
- Coordinate with business units to understand requirements và business development strategies as the basis for developing strategies for developing information technology application solutions to serve the whole bank
- Coordinate with IT units to develop strategies for developing information technology application solutions to serve the whole bank.
- Orienting, monitoring và supporting the implementation of investment projects, developing technology solutions to serve the whole bank
Risk management and compliance
- Risk identification and self-assessment of the department's risks during operation, Planning to deal with risks and coordinating
- Coordinate with related units to develop methods of measuring, assessing and mitigating risks.
- Ensure department operations comply with internal policies, regulations, procedures, guidelines, etc. and service quality commitments (SLAs)
- Participate in setting standards for application solutions for the purpose of guiding and controlling in providing sustainable, flexible and effective technology solutions.
- Participating in the development of policies, regulations, processes and guidelines on application solution development
- Perform other tasks as directed by Manager
- Lead members to participate in the building of the bank's organizational culture
PEOPLE MANAGEMENT
- Attract, onboard and retain the right talents for a high- performing team
- Communicate team and individual KRAs/ KPIs, goals, action plan, expectations and results to team members
- Manage team performance & provide feedback regularly (following the annual performance management cycle);
- Enable team member’s professional and personal development through capability assessment, training, coaching & feedback, etc.
- Motivate and recognize team members’ contributions towards the team’s shared goals
- Responsible for developing talents within the team
- Act as a role model and promote corporate culture at sub- function level
- Understand & communicate relevant HR offerings to team members.
Qualifications
- University degree or higher, majoring in finance/economics/banking/business administration/computer science
- Minimum 8 years in related field
- At least 4 years in management position
- English Level 3 (TOEIC = 650 - 699) / or according to TCB's regulations in each period
- Have a solid knowledge of application systems serving the operation of the whole bank
- Experience in managing a team of more than 20 people
Công ty Cổ phần Atomi Digital (Atomi Digital) là nhà cung cấp các giải pháp Công nghệ Tài chính và Dịch vụ Công nghệ thông tin. Atomi Digital phát triển với định hướng mang tới cho khách hàng các dịch vụ Tài chính, Công nghệ hiện đại nhằm nâng cao năng lực cạnh tranh, khẳng định vị thế trên thị trường.
Đặc biệt, Atomi Digital đã được lựa chọn là đối tác hợp tác lâu dài trong việc cung cấp giải pháp công nghệ trong việc xây dựng phát triển Ngân hàng số và Hệ sinh thái thanh toán không dùng tiền mặt cho một số Ngân hàng như LienVietPostBank và Sacombank.
Chính sách bảo hiểm
- BHXH, BHYT, BHTN theo quy định của pháp luật hiện hành
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch, teambuilding, khám sức khỏe, review lương thực hiện định kì 1 lần/năm
Lịch sử thành lập
- Ngày bắt đầu hoạt động: 06/10/2017
Mission
Tầm nhìn: Định hướng trở thành nhà cung cấp các giải pháp Công nghệ Tài Chính và Dịch vụ Công nghệ thông tin hàng đầu Việt Nam, là đơn vị đứng đầu về năng lực triển khai các giải pháp công nghệ và chuyển đổi số trong lĩnh vực Thanh toán và Tài chính
Sứ mệnh: Tạo ra các sản phẩm, dịch vụ đầy tính sáng tạo, linh hoạt, đạt chuẩn quốc tế giúp giải quyết các vấn đề:
- Thu hút, phục vụ, giữ chân và bán chéo khách hàng
- Cải thiện quy trình vận hành
- Trao quyền cán bộ nhân viên
Cùng khách hàng số hoá để gặt hái thành công