Việc làm Đầu Tư Viên Ngọc Mới New Pearl

Cập nhật 11/10/2024 20:49
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty Cổ Phần Đầu Tư Viên Ngọc Mới
Assistant Accounting Manager (Good English)
Đầu Tư Viên Ngọc Mới New Pearl
41 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Trưởng nhóm / Giám sát
Ngày đăng tuyển: 17/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 01/02/2025
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 5 - 10 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Phụ cấp
  • Đồng phục
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

JOB SUMMARY AND MISSION

Being a project leader for particularly assigned group companies to structure accounting fundamental and process for all modules and ensure smooth ongoing accounting operations and related internal controls to be in place and properly complied. Also being an active assistant to Accounting Manager involving in all finance-related project implementation.

SUMMARY OF KEY RESPONSIBILITIES

Responsibilities and essential job functions include but are not limited to the following:

A restaurant company, a Japanese food company and a holding company – newly set up companies

** Required to sign as the Company’s accountant **

  • Establish and maintain financial policies and procedures to ensure compliance with accounting standards and regulations.
  • Develop and implement an efficient and accurate accounting system from scratch.
  • Manage the day-to-day accounting operations, including accounts payables, accounts receivables, general ledger, and inventory accounting.
  • Perform monthly, quarterly, and annual financial closing processes to produce accurate and reliable financial statements.
  • Prepare and analyze financial reports, including profit and loss statements, balance sheets, cash flow statements, budget vs. actual reports, and month-end and year-end analysis.
  • Coordinate internal and external audits, ensuring all documentation is prepared and submitted in a timely manner.
  • Monitor and control cash flow to maximize operational efficiency and working capital management.
  • Collaborate with cross-functional teams, such as operations, procurement, and sales, to provide financial insights and support decision-making.
  • Prepare and present financial forecasts, budgets, and variance analyses to management, identifying trends, risks, and opportunities.
  • Provide financial analysis and support for new business initiatives and projects.
  • Manage and lead the accounting team, providing guidance, training, and mentoring to optimize their performance and professional growth.
  • Stay up-to-date with changes in accounting regulations, standards, and industry best practices to ensure compliance and continuous improvement.
  • Deal with government agencies to ensure compliance with regulations
  • Preparing and submitting corporate tax reports to the authorities
  • Prepare various reports as required by management
  • Other ad-hoc assignments

Yêu Cầu Công Việc

SUMMARY OF REQUIREMENTS

Experience

  • Experience in general ledger and reporting functions in retail business (3-5 years)
  • Experience in accounting system implementation and retail is advantage

Education

  • Master or bachelor’s degree in accounting, Finance or any related field

Basic Qualifications

  • Bachelor's degree in Accounting, Finance, or a related field. A professional accounting qualification (e.g., CPA) is highly preferred.
  • Minimum of 3-5 years of experience in accounting, preferably in the F&B or hospitality industry.
  • Strong knowledge of accounting principles, practices, and regulations.
  • Experience in setting up accounting systems and processes for a new business.
  • Demonstrated proficiency in accounting software and MS Office, with advanced Excel skills.

Required Knowledge, Skill and Abilities 

  • Result-oriented
  • Big-picture perspective
  • Good command of English skills (reading, writing, listening, and speaking)
  • Excellence command of MS Excel
  • Familiarity with ERP system is a plus
  • Detail oriented, with strong analytical and problem-solving skills
  • Able to balance multiple priorities and manageable for volume of transactions
  • Able to proactively work and deal with ambiguity
  • Be initiative, a self-starter, and able to work in a demanding, high-pressure environment
  • Strong analytical, problem-solving, and critical-thinking abilities.
  • Effective communication and interpersonal skills.
  • Proven leadership and team management capabilities.
  • Ability to work independently, prioritize tasks, and meet deadlines.
  • Flexibility and adaptability to thrive in a dynamic and fast-paced startup environment.

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Công Ty Cổ Phần Đầu Tư Viên Ngọc Mới
Đầu Tư Viên Ngọc Mới New Pearl Xem trang công ty
Quy mô:
500 - 1.000 nhân viên
Địa điểm:
14 Lê Quý Đôn - Phường Võ Thị Sáu - Quận 3

Công ty Cổ Phần Đầu Tư Viên Ngọc Mới (New Pearl Investment Corp.) được chính thức thành lập vào tháng 7 năm 2012 bởi Ông Phan Bá Ngọc - Chủ tịch Hội Đồng Quản Trị kiêm Tổng Giám Đốc Công ty. Hiện tập đoàn New Pearl đã có những bước tiến thành công vững chắc với 3 thương hiệu và hơn 20 nhà hàng trên toàn quốc, trong đó: SƯỜN CÂY Nướng & Hải sản phiên bản 2.0 với các món nướng truyền thống của Sườn Cây và món hải sản. MR.PARK là thương hiệu hệ thống nhà hàng Sườn nướng Hàn Quốc với thực đơn đặc sắc bao gồm những món nướng trứ danh của xứ sở Kim chi. CHANG KANG KUNG - Hấp Thủy Nhiệt Hong Kong là thương hiệu với công nghệ hấp thủy nhiệt hiện đại, đáp ứng nhu cầu thưởng thức ẩm thực tươi ngon, chất lượng và tốt cho sức khỏe của các thực khách hiện đại & tinh tế.

Những nghề phổ biến tại Đầu Tư Viên Ngọc Mới New Pearl

Bạn làm việc tại Đầu Tư Viên Ngọc Mới New Pearl? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Đầu Tư Viên Ngọc Mới New Pearl

Đầu Tư Viên Ngọc Mới New Pearl

Click để đánh giá