As a QA Lead, you will play a critical role in shaping the quality vision across our digital banking platforms. Your focus will be on guiding and driving test automation while continuously improving processes across all feature teams and portfolios to elevate overall product quality.
This role isn't finding bugs—it's about fostering a culture of quality where everyone contributes to delivering exceptional user experiences.
Responsibilities:
- Drive Quality Strategy:
- Quality at speed enhances delivery testing and optimizes resource costs, making scaling easier
- Ensure adherence to quality standards by all team members
- Monitor test plans, cases, and scripts to ensure alignment with business requirements (Include test management, test analytic, test goverment)
- Foster a Quality-First Culture:
- Advocate for a mindset where quality is everyone's responsibility, not just QA's
- Lead by example, showing how attention to detail can make a difference for users
- Encourage open feedback and continuous improvement across the organization
- Champion Automation:
- Advocate for and lead the adoption of cutting-edge test automation tools
- Embed automation into the CI/CD pipeline to achieve faster, more reliable releases
- Stay ahead of trends to introduce innovative solutions that enhance efficiency
- Turn Metrics into Insights:
- Track quality metrics like defect rates and test coverage to measure team success
- Use data to identify areas for improvement and ensure risks are managed proactively
- Share progress, insights, and updates with DoE/PPM and Banks, keeping them informed and confident
- Be a Mentor and Leader:
- Inspire and support your QA team, helping them grow professionally and excel in their roles
- Build a positive, collaborative team environment where quality is a shared priority
- Provide meaningful feedback through regular performance reviews to help your team shine
- Build Bridges Across Teams:
- Collaborate seamlessly with engineering, product owners, and other QA teams to align on quality goals
- Focusing on guiding and driving the engineering team to improve overall product quality
- Experience and Skills:
- Proven experience as a QA Lead or similar role in a fast-paced digital banking or fintech environment
- Expertise in manual and automated testing methodologies, tools, and frameworks
- Expertise and Strong knowledge on Shift-left testing and Agile testing methodologies
- Familiarity knowledge of Agile and DevOps principles
- Familiarity with CI/CD pipelines and integration of automated tests
- Technical Knowledge:
- Proficiency in testing APIs, web services, and mobile applications.
- Expert in test design and Test Management
- Family with testing Microservices, Event-Drivent, Serverless.
- Solid understanding of security testing and performance testing best practices
- Hands-on experience with tools like JIRA, XRAY, Postman, or equivalent
- Soft Skills:
- Excellent leadership and team management abilities.
- Strong problem-solving and analytical thinking skills.
- Outstanding communication and collaboration skills
- Meal and parking allowance are covered by the company
- Full benefits and salary rank during probation
- Insurances as Vietnamese labor law and premium health care for you and your family without seniority compulsory
- Performance bonus up to 2 months
- 13th month salary pro-rata
- 15-day annual leave+ 3-day sick leave + 1 birthday leave + 1 Christmas leave
- SMART goals and clear career opportunities (technical seminar, conference, and career talk) - we focus on your development
- Values-driven, international working environment, and agile culture
- Overseas travel opportunities for training and working related
- Internal Hackathons and company's events (team building, coffee run, blue card...)
- Work-life balance 40-hr per week from Mon to Fri
Với nền tảng vững chắc – hơn 45 năm kinh nghiệm trong sản xuất, điều chế, phân phối dược phẩm, Imexpharm nỗ lực không ngừng, liên tục cải tiến để trở thành người tiên phong trong ngành công nghiệp Dược tại Việt Nam.
Ra đời trên mảnh đất sen hồng Đồng Tháp, Công ty Dược phẩm cấp II – tiền thân của Công ty Cổ phần Dược phẩm Imexpharm đã từng bước lớn mạnh và hưng thịnh như ngày hôm nay. Với Imexpharm, Đồng Tháp là quê hương, là cội nguồn của mọi sự phát triển.
Sau hơn 45 năm hình thành và phát triển, với định hướng ưu tiên đầu tư cho chất lượng sản phẩm theo các tiêu chuẩn tiên tiến của thế giới, cùng những bước đi tiên phong mạnh mẽ trong ngành dược, Imexpharm đã trở thành nhà sản xuất Dược phẩm hàng đầu Việt Nam theo Tiêu chuẩn châu Âu. Hiện nay, công ty sở hữu 4 cụm nhà máy tại Đồng Tháp, Thành phố Hồ Chí Minh và Bình Dương, trong đó có 3 cụm nhà máy đạt tiêu chuẩn EU-GMP với tổng cộng 11 dây chuyền sản xuất.
Vượt qua bao gian nan thách thức của ngành nghề, trải qua các giai đoạn suy thịnh của nền kinh tế nước nhà, Imexpharm vẫn quyết tâm đi theo Sứ mệnh và Sự cam kết ngay từ đầu, với khát vọng phát triển ngành công nghiệp Dược Việt Nam lên tầm cao mới, cung ứng cho người dân những sản phẩm chất lượng đáp ứng nhu cầu điều trị trong nước với giá cả hợp lý và thay thế thuốc nhập khẩu. Chính khát vọng đó đã dẫn dắt Imexpharm không ngại khó ngại khổ, kiên trì bền chí, luôn mang tư duy sáng tạo và đổi mới, để từ đó mở ra con đường giúp Công ty phát triển ngày càng lớn mạnh, gặt hái được nhiều thành quả ngọt ngào. Đó là nền tảng bền vững giúp Imexpharm có những bước chuyển mình mạnh mẽ, để sẵn sàng tạo ra những bứt phá trong giai đoạn tới, và mở rộng tầm nhìn để bước ra thế giới.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH theo quy định của Pháp luật
Các hoạt động ngoại khóa
- Có cơ hội đi du lịch, nghỉ mát hàng năm, theo quy chế của Tập đoàn
- Tham gia hội thao
- Liên hoan
- Dã ngoại
Lịch sử thành lập
- Năm 1977, Thành lập Công ty
Mission
- Cung cấp các sản phẩm dẫn đầu, đóng góp vào việc nâng cao chất lượng cuộc sống và tạo niềm tin cho khách hàng.