Các phòng ban đang tuyển dụng tại GREMSY

Hành chính
Kỹ thuật
Quản lý sản phẩm & dự án
Công nghệ thông tin
Buôn bán/ Kinh doanh
Nghệ thuật - Thiết kế
Tài chính - Kế toán
Lao động có tay nghề và sản xuất

Việc làm GREMSY

Cập nhật 12/12/2025 23:08
Tìm thấy 2 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY CỔ PHẦN GREMSY
Test & Technical Support Engineer
GREMSY
74 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 11/12/2025
Hạn nộp hồ sơ: 31/12/2025
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Đồng phục
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Phụ cấp thâm niên
  • Nghỉ phép năm
  • CLB thể thao

Mô tả Công việc

The Drone System Test and Support Engineer is a foundational role, perfect for recent graduates or candidates with 0–2 years of experience (YoE) who possess a strong technical mindset and a passion for robotics.

You will serve two critical functions:

  1. Quality Assurance: Execute detailed test procedures for our core software components (Linux SDK and Mobile GCS App).

  2. Tier 2 Support: Utilize your testing expertise to effectively replicate, analyze, and troubleshoot complex technical issues reported by our customer base.

1. JOB DESCRIPTION

A. Software Quality Assurance & Testing (70% Focus)

  • Linux SDK & Embedded Testing: Utilize Linux command-line interface (CLI)/python tools to execute scripted tests, monitor system performance, and extract diagnostic logs from the drone's embedded software.

  • Mobile App Testing: Execute structured test cases for the Ground Control Station (GCS) mobile application (such as QGroundControl) on Android and iOS, ensuring proper Mission Planning, telemetry, and user interface (UI/UX) functionality.

  • Defect Management: Identify, reproduce, and document software defects clearly and accurately using bug-tracking systems, detailing the steps for reproduction and observed results.

B. Technical Support & Troubleshooting (30% Focus)

  • Issue Replication (Core Support Task): Act as the Tier 2 support interface by attempting to replicate and validate complex technical issues reported by customers or Tier 1 support staff on our internal test benches.

  • Log Analysis: Assist in collecting, processing, and performing preliminary analysis of customer flight logs and diagnostic reports to determine if the root cause is hardware, software, or user error.

  • User Communication: Communicate clearly and professionally with technical and non-technical users to gather detailed information necessary for issue reproduction and provide effective troubleshooting steps.

  • Knowledge Base Contribution: Based on recurring customer issues, contribute to internal knowledge bases, technical FAQs, and user documentation to empower both customers and the support team

C. Hardware Familiarization (Team Support)

  • Assembly Support: Learn and assist with the basic assembly, configuration, and setup of drone hardware components (flight controllers, radio transmitters, etc.) necessary for maintaining the testing.

  • Flight Observation: Observe and support scheduled test flights, meticulously documenting any in-flight anomalies.

Yêu Cầu Công Việc

  • 0 to 2 years of professional experience in QA, testing, or a technical support role. (Relevant internship or academic project experience is highly valued).

  • Basic understanding of QA methodologies, the Software Development Life Cycle (SDLC), and structured testing practices.

  • Familiarity with the basic usage and purpose of the Linux command line and/or python.

  • Proven ability to follow technical procedures, document findings accurately, and logically approach problem isolation (crucial for both testing and support).

  • Strong verbal and written communication skills, with the ability to translate technical concepts for non-technical users.

  • Preferred Skills (Experience is a Plus):

  • Hands-on interest or hobbyist experience with drones (UAVs), robotics, or RC aircraft.

  • Familiarity with any Ground Control Station (GCS) software (e.g., QGroundControl, Mission Planner).

  • Basic exposure to bug-tracking tools (e.g., Jira) or customer service platforms.

  • Relevant academic project experience involving embedded systems or mobile application development.

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
152-154 Đường số 2, Khu đô thị Vạn Phúc City, Quốc Lộ 13, Phường Hiệp Bình, TP. Thủ Đức, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: 22 - 30
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
25 - 100 nhân viên
Địa điểm:
2841 Phạm Thế Hiển, Phường 7, Quận 8, Tp Hồ Chí Minh

CÔNG TY CỔ PHẦN GREMSY được thành lập vào ngày 13 tháng 4 năm 2011, bởi những kỹ sư người Việt Nam tràn đầy đam mê, sáng tạo và mong muốn mãnh liệt tạo ra các sản phẩm cơ điện tử để đáp ứng nhu cầu ngày càng tăng trong ngành công nghiệp phim ảnh, đặc biệt là trong Video-Photography trên không. Trong những ngày đầu phát triển vào năm 2011, Gremsy đã gia nhập thị trường với tư cách là nhà cung cấp dịch vụ Video-Photography trên không chuyên nghiệp.

Nhận thấy tiềm năng thị trường và việc sử dụng ngày càng tăng các sản phẩm gimbal trong nhiều ứng dụng khác nhau từ điện ảnh đến công nghiệp, Gremsy bắt đầu tập trung vào các hoạt động R&D, sau đó cho ra mắt gimbal đầu tiên - H10 vào năm 2013 và một loạt các sản phẩm gimbal sau đó bao gồm Gremsy H14, H3, H6, H7, H16.

Từ năm 2013 đến nay, Gremsy đã liên tục phát triển và mở rộng thị trường bằng cách tung ra một loạt các sản phẩm chất lượng cao cấp như Gremsy T3, Gremsy S1, Pixy F và Pixy U để đáp ứng nhu cầu khắt khe về gimbal trong các lĩnh vực thương mại.

Trong gần một thập kỷ kể từ khi thành lập, Gremsy đã trở thành một trong những thương hiệu gimbal camera trên không hàng đầu cho nhiều ứng dụng công nghiệp, bao gồm khảo sát & lập bản đồ, năng lượng & tiện ích, kiểm tra tấm pin mặt trời, xây dựng, nông nghiệp, v.v.


Những nghề phổ biến tại GREMSY

Bạn làm việc tại GREMSY? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo GREMSY

GREMSY

Click để đánh giá
Nhắn tin Zalo