Reporting to the Manager of Business Planning, the incumbent is responsible to gather, interpret, evaluate, interrelate research data and develop integrated business analyses and/or projections for incorporation into strategic decision-making. Measure and analyze the company performance and its evolution, to synthesize the information through accurate dashboard and KPI's with subsequent comments and recommendations to internal stakeholders allowing them to take business decisions in line with the objectives.
Key Accountabilities
- Collaborate with the Commercial and IT departments to align on data maintenance and structuring, ensuring clean data for building accurate dashboard synthesis via SQL and Power BI
- Work with relevant departments to define, measure, and analyze business performance metrics/KPIs and all programs, facilitating decision-making.
- Track the program performance and propose the correct payment if needed to customers to facilitate Commercial/Marketing teams with further validation for payment.
- Supply other business functions with necessary automated data for them to proceed further with the calculation of incentive for all salesforce team and to serve other business purposes of business partners
- Lead the Commercial Review meeting with business performance evaluation, program performance result and suggest the actionable recommendation to improve the business.
- Ensure the proper function of Power BI premium workspace with optimal dataflow creation and reports.
- Assist the Manager of Business Planning to establish business plan and projections, which include market share, sales volume, product pricing strategies, industry profitability, excise tax structure implications, etc.
- Take lead in finding and suggesting methods to obtain relevant information about the dynamic of
- Vietnamese market environment where reliable information is not readily available.
- Conduct comprehensive and data driven analyses to assess implications on market dynamics, which include macro-economic factors, regulation, competitive landscape, and customers/consumers’ trend.
- Prepare periodic update/reports to local management and Regional Head Quarter on company’s performance, competitors, industry, and market dynamics.
- Supporting the Manager of Business Planning to run ad hoc business analysis in collaboration with business partners to evaluate different business scenarios.
- Fluency in written and spoken Vietnamese and English.
- University degree in a business-related discipline such as Data Science, Finance or Economics.
- At least 4 years of experience in data analytics, finance, business planning/development or marketing. Cross-functional working experience is desirable.
- Strong analytical thinking skills, ability to learn new topics quickly & analyze large datasets.
- Works well in a cross functional team environment with colleagues from diverse countries, comfortable communicating with senior management, tolerant of ambiguity, able to creatively solve business problems, experience in preparing and presenting presentations for internal stakeholders.
- SQL experience to extract data from data warehouse/data sources, intermediate skills in Microsoft Excel, Microsoft Power BI Desktop, Power BI Pro Online and Google Data studio for data visualization (data extraction (ETL), dashboard creation).
- Knowledge about Python (machine learning) is an advantage.
HBLAB (Hedspi Brothers Lab) được thành lập vào tháng 5/2015 bởi 5 thành viên xuất thân từ khoa Hedspi của trường ĐH Bách Khoa HN. Trải qua 5 năm, từ số lượng thành viên khiêm tốn lúc đầu, đến nay HBLAB đã đạt tới gần 200 nhân viên HBLAB là 1 trong số ít những công ty Việt Nam theo đuổi triết lí Omotenashi của Nhật Bản – luôn tận tâm, tinh tế, coi trọng khách hàng còn hơn cả “Thượng đế”. Giờ đây chúng tôi đang nỗ lực để Omotenashi không chỉ còn là mục tiêu hướng đến trong công việc, mà còn là cách toàn bộ thành viên ứng xử hàng ngày với nhau và mọi người.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2015
Mission
- “Không ngừng học tập và phát triển” – đó là cách mà HBLAB đã từng bước lớn mạnh trong 8 năm qua. Chúng tôi tự hào mang lại môi trường mở, chào đón tất cả những ý tưởng táo bạo, những quyết tâm muốn phát triển và chinh phục thị trường Nhật Bản cũng như Quốc tế. Bạn sẽ tham gia với chúng tôi chứ?
- Với tinh thần Omotenashi và Kodawari, HBLAB cung cấp tới khách hàng những dịch vụ theo tiêu chuẩn Nhật Bản, định hướng xây dựng doanh nghiệp luôn hết mình cống hiến cho sự phát triển của hai nước Việt – Nhật.
- Trở thành một tổ chức với 1000 người vào năm 2024, cung cấp giải pháp chuyển đổi số có chất lượng cho khách hàng.
- Mang lại hạnh phúc cho toàn thể nhân viên, đem đến dịch vụ tốt nhất cho khách hàng, nâng tầm chất lượng dịch vụ CNTT tại Việt Nam.
Review HBLAB Việt Nam
Không có leader kỹ thuật cứng do dự án nhỏ với nhiều ngôn ngữ khác nhau, nếu mới ra trường nên chủ động trao đổi lẫn nhau để tìm giải pháp.(rv)
Đúng như chữ Brother trong tên, văn hoá ở đây rất thân thiện, mọi người support nhau rất tốt, không đấu đá bè phái gì cả, Manager vs PM cũng dễ tính, xin phát là đc remote vs log OT(rv)
Chế độ, phúc lợi tốt. Tuy nhiên, khi có dự án thì OT hơi nhiều, áp lực nên cần cải thiện(rv)