Việc làm Inno

Cập nhật 16/12/2024 10:46
Tìm thấy 2 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty Cổ Phần Inno
Kỹ Sư Bán Hàng
Inno
29 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ: 18/01/2025
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc

Mô tả công việc

Purpose of this position/Position summary
The Aftermarket Sales Engineer is responsible in driving revenue growth through the identification and development of aftermarket sales opportunities in Vietnam. This role requires a combination of technical expertise, strong sales acumen, and exceptional customer relationship management skills.
Primary duties and responsibilities
- Sales Growth: Develop and execute strategic sales plans to expand market share and drive revenue growth within assigned territories.
- Identify and Qualify Sales Opportunities: Proactively identify aftermarket sales opportunities within existing client accounts and new prospects. Evaluate customer needs and requirements to recommend appropriate aftermarket products and services.
- Funnel Development: Participate in exhibitions, seminars, webinars etc. to generate more sales and opportunities.
- Technical Consultation: Serve as a subject matter expert on our products and services, providing technical consultation and support to customers. Understand customer challenges and recommend tailored solutions to meet their specific needs.
- Proposal Development: Prepare and present compelling proposals and quotations to customers, outlining the features, benefits, and value proposition of our aftermarket products and services. Collaborate with internal teams to ensure accurate and timely proposal development.
- Relationship Management: Build and maintain strong relationships with customers, ensuring high levels of customer satisfaction and retention. Act as the primary point of contact for aftermarket sales inquiries, addressing customer concerns and inquiries promptly and effectively
- Collaboration: Collaborate cross-functionally with internal teams, including Applications, Service, Sales, Back Office, and Logistics to ensure seamless delivery of aftermarket products and services. Communicate customer requirements and feedback to internal stakeholders to drive product enhancements and improvements.
- Reporting: Generate a monthly sales progress report for assessment by the supervisor.
- Market Analysis: Stay abreast of market trends, competitor activities, and industry developments related to aftermarket products and services. Provide insights and recommendations to management based on market analysis to enhance our competitive positioning.

Yêu cầu công việc

Education
- Degree in Engineering or Business Studies/ Business Administration.
Experience
- At least 3 years' experience in Technical Application or Aftermarket Sales position.
- Ability to articulate technical information in a simplistic and concise manner.
- Experience using MS Office application.
- Knowledge of Engineering, Manufacturing or Inspection/Quality processes is a plus.
- Previous experience in Selling or support CAD, CAM, Statistical Software is a plus
Other skills
- Ability to read and understand technical drawings.
- Excellent analytical and problem-solving skills
- Good command of written and spoken English
- Sales process, Technical Content creation, Demonstration of Solutions
- Presenting confidently and clearly to a medium to large audience.
- Capability to work autonomously without direct supervision, while also demonstrating strong teamwork skills.
Working conditions & Other Attributes.
List working conditions, health parameters, any other (legally) required information
- Requires working in the field, directly at customer sites.
- Extensive travelling is required.
- Abide strictly to non-disclosure clauses e.g.: Compliance handling sensitive data.
- Adheres to ZEISS code of conduct

Quyền lợi được hưởng

- Having chances to get attractive company bonus every month/year
- Company trip once a year + Joining party
- Salary and position is reviewed 1 time a year
- Bonus by individual ability and company's performance.
- Social insurance, health insurance, unemployment insurance and other benefits
- Dynamic and sociable working environment.
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
Tòa HongKong, 243A Đê La Thành, Láng Thượng, Đống Đa, Hà Nội

Công ty CP INNO hiện là một trong những công ty tư vấn thiết kế có quy mô lớn và phát triển mạnh ở Việt Nam, với gần 300 cán bộ nhân viên (ở công ty mẹ tại Hà Nội và chi nhánh miền nam tại TP. HCM), công ty đã và đang thực hiện thiết kế những công trình có quy mô lớn và mức độ phức tạp như DOJI Hải Phòng, F1 Hà Nội, Vinhomes Ocean Park, Vinwonder Phú Quốc, Landmark 81, Techno Park Tower, Landmark 55, ... Chúng tôi cũng là đối tác của các tập đoàn, công ty đầu tư BĐS hàng đầu Việt Nam như Vingroup, FLC, Sun Group, BRG, DOJI, Geleximco, Bitexco, T&T, DIC, Đất Xanh ... 

INNO cũng là một trong những đơn vị có văn hóa doanh nghiệp đặc sắc, có chiến lược hướng đến phát triển con người; có các hoạt động nghiên cứu và ứng dụng khoa học, công nghệ trong sản xuất; là công ty tư vấn tư nhân đầu tiên thành lập chi hội KTS và có số lượng hội viên viên đông đảo.

Những nghề phổ biến tại Inno

Bạn làm việc tại Inno? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Inno

Inno

Click để đánh giá