- Be responsible for Operation Optimization in the matter of Cost Optimization and Service Quality Improvement
- Prepare yearly plan for regional level to ensure optimal operation at best cost and SLA.
- Initiate and follow up projects to improve Linehaul operation.
- Review and monitor BAU/Spike-day plan for number of trucks.
- Ensure implementation of plan to ensure quality (timing, missing, lost) and quantity (number of trucks)
- In collaboration with other functions, address urgent cases (e.g., emergent request of extra truck/replacement, overloaded stations, heavy traffic, etc.)
- Ensure continuous improvement of performance (on-time and fulfilment) and operation efficiency (SOPs)
- Deeply understand root cause of failures in Operation (e.g., late, driver's fraud, etc.)
- Build up good relationship with on-site teams (SOC, FMLM) and drivers.
- Ensure driver's compliance with internal and external regulation/SOP (e.g., no tolerance of alcohol, drugs, etc.)
- Actively contribute/ input detailed understandings from the ground (operation, driver, etc.) to support high level on operation optimization.
- Work on shift-base: On-site 30% and monitoring through system 70%.
- College, bachelor’s degree or equivalent; Degree in logistics, supply chain, transportation, facility management will be an advantage.
- Experienced as Linehaul Coordinator or similar: min 3 years.
- Analytical mindset: Good
- Problem-solving: Excellent
- Task management: Good
- Team Collaboration: Good
- Truck monitoring GPS/Tools: Experienced
- Excel/Reporting and Analytical tools: Intermediate
- English reading skill: Good
- Experienced in team management.
- Experience in SOP Design/Optimization is a big plus.
Thành lập từ ngày 24/07/2006, Công ty CP One Capital Hospitality – OCH Corporation trải qua 15 năm không ngừng nỗ lực phát triển, nâng cấp và hoàn thiện. Kết hợp hài hòa bản sắc thương hiệu và tinh hoa văn hóa dân tộc, OCH Corporation đã tạo nên những dấu ấn đặc biệt trong các lĩnh vực Kinh doanh thực phẩm; Bất động sản nghỉ dưỡng, Quản lý khách sạn, Đầu tư tài chính cùng các dịch vụ liên quan…
Giá trị của OCH là nơi gìn giữ và phát triển những thương hiệu nổi tiếng: Đó là các thương hiệu ẩm thực lâu đời của 2 miền Nam Bắc: Bánh Givral (niềm tự hào hơn 70 năm của người Sài Gòn) và Kem Tràng Tiền (hương vị người Hà Nội). Đó là chuỗi khách sạn đẳng cấp tiêu chuẩn 4- 5* quốc tế như Khách sạn StarCity Nha Trang, Khách sạn Sunrise Beach Hotel & Resort Nha Trang… Trong tương lai, OCH sẽ tiếp tục đầu tư và phát triển thông qua việc mở rộng quy mô, nâng cao chất lượng để lan tỏa tinh hoa ẩm thực Việt đến khắp mọi miền Tổ quốc.