Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
- CLB thể thao
Mô tả Công việc
1. Main Purpose:
• The purpose of the Senior Manager, Channel Development - GT position is to drive sales growth and market penetration within GT channels (both TOFT & TONT sub-channels).This role involves developing and implementing strategies to expand coverage & drive portfolio distributions, retailers, and shopper engagement activities to win Volume per Outlet (VPO) at the Point of Purchase (POP), develop PICOS and perfect execution guideline and enhance brand visibility. Accelerate the results of VN7 through the solid trade marketing strategy, efficient investment models, and high-quality execution across channels and regions performed by a growth mindset team.
2. Accountabilities:
Channel Strategy:
• Develop channel strategies in alignment with overall marketing and sales objectives by (a) identifying key sub-channels and their roles, (b) analyzing market trends, (c) assessing channel performance to define channel prioritization and optimize distribution, channel investment.
• Develop investment models to maximize revenue and profitability for GT sub-channels.
Channel Development:
• Identify and evaluate potential channel partners, such as distributors, wholesalers, or retailers, to expand the company's reach and market share.
• Integrate both shopper and consumer insights to build channel-specific trade plans in line with brand strategy.
• Build up the Picture of Success (PICOS) guideline for GT Channel: TONT & TOFT sub-channels.
Channel Trade Programs:
• Develop trade promotions and incentives to stimulate demand within the channel by (a) developing promotional campaigns, (b) negotiating deals and discounts, and (c) tracking the effectiveness of trade promotions in driving sales.
• Establish trade activity guidelines, processes to ensure consistency and efficiency.
Merchandising and POS Materials:
• Develop effective point-of-sale (POS) materials, displays, and merchandising strategy.
• Collaborate with Brand and Sales teams to work out consistent brand messaging and visual identity across different channels and locations.
Budget Management:
• Plan and manage the trade marketing budget allocated for channel development activities.
• Identify optimization opportunities to utilize resources and track the ROI of channel development investments.
Sales Performance Analysis:
• Analyze sales data, channel performance metrics, and market share to assess the effectiveness of channel development strategies.
• Identify areas for improvement and implementing corrective actions to achieve sales targets.
• Provide regular reports and updates on channel development activities, sales performance, and market trends to relevant stakeholders.
• Communicate effectively with internal teams, senior management, and channel partners to align objectives.
Training and Development:
• Develop team via training, coaching, and mentoring.
• Build up development roadmap, talent pipeline for team.
• Conduct product presentations, workshops, and sales training sessions to ensure effective product positioning and drive sales.
Yêu Cầu Công Việc
Key Skills / Experience Required
• Education: Bachelor’s Degree in Business, Marketing or related fields
• Years & Type of Experience: At least 7 years in channel and category management role, preferred experience in GT Channel in FMCG company.
Knowledge & Skills:
• Proven track record of developing and executing successful channel strategy.
• Strong understanding of the retails landscape, market trends, and customer/shopper insights by channel/sub-channel
• Proven analytical and data-driven decision-making skills.
• Good at strategic thinking, planning and conceptualization.
• Effective project management and budget planning capabilities
• Strong communication, presentation, and stakeholder management skills
• Fluent communication in both Vietnamese & English
• Strong at leading and driving project at national scale
Personality:
• Proactive, self-starter
• Pragmatic problem solving in complex/ambiguous situations
• Highly motivated, energetic, and strong team player
• Outgoing, comfortable in nightlife/drinking environment
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Thời gian thử việc: 2 tháng (hưởng đầy đủ lương)
- Cơ hội huấn luyện: Được đào tạo nâng cao nghiệp vụ thường xuyên
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Thời gian làm việc: Thứ 2 - Thứ 6
- Đồng nghiệp: Môi trường làm việc năng động, chuyên nghiệp, thân thiện
- Phúc lợi:
Chế độ thưởng lễ + doanh thu tốt:
+ Thưởng lễ: 2 triệu/lễ (áp dụng cho 4 ngày nghỉ lễ: Tết Dương lịch, Tết Âm lịch, 30/4 & 1/5, 2/9)
+ Thưởng cuối năm: Phụ thuộc vào tình hình kinh doanh của Công ty và kết quả làm việc của nhân viên (trung bình 2-5 tháng lương) - Ngày nghỉ: 12 ngày nghỉ phép/ năm
- Lương: Cạnh tranh
Được thành lập vào năm 2006, trải qua 10 năm không ngừng nỗ lực và cải tiến, từ một xưởng gia công đồng nhỏ Công ty Cổ phần Ống đồng Toàn Phát đã chuyển mình trở thành Nhà Máy sản xuất ống đồng hàng đầu tại Việt Nam. Với định hướng không ngừng nâng tầm chất lượng sản phẩm và dịch vụ, thương hiệu ống đồng Toàn Phát và ống đồng Ruby Copper đã đạt được niềm tin của khách hàng và trở thành đối tác tin cậy của nhiều doanh nghiệp trên thế giới.
Danh tiếng của Ống đồng Toàn Phát được xây dựng trên chất lượng, cam kết mà chúng tôi dành cho khách hàng. Các sản phẩm của Toàn Phát, bao gồm Ống đồng điều hòa, Ống đồng công nghiệp, Ống đồng LWC, Ống đồng thẳng và Ống đồng bọc bảo ôn được sản xuất trên dây chuyền hiện đại, tân tiến và sự kiểm tra chất lượng nghiêm ngặt. Với định hướng phát triển bền vững, Toàn Phát không ngừng nỗ lực học hỏi, đầu tư thiết bị nhằm nâng cao chất lượng, phù hợp với tiêu chuẩn quốc tế và đáp ứng được những yêu cầu của khách hàng. Kể từ năm 2009 tới nay, Toàn Phát đạt được hàng loạt chứng chỉ quốc tế về Ống đồng, bao gồm tiêu chuẩn JIS H3300:2006 (Nhật Bản), ASTM B68, ASTM B280 (Hoa Kỳ), AZ/NZS 1571 (Australia). Cùng với chất lượng nâng cao, Toàn Phát ngày càng mở rộng thị trường trên thế giới với việc xuất khẩu tới hơn 20 quốc gia, trong đó có những thị trường khó tính như Hoa Kỳ, Australia hay Hàn Quốc.