Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Mô tả Công việc
Position: [Ha Noi] Technical Engineer - Robotics
Job Code: 113822
- Working location: Hai Bà Trưng district, Hà Nội
- Monthly Salary: Negotiable
Responsibility
1. Presale activities
• Work with sales team to propose/offer correct products or solutions to SI/customers
• Support system integrator (SI) and end-users to resolve application issues.
• Support SI and end-users on offering complete solutions with robot, vision, and 3rd party integration
• Support SI / EU (End-user) for POC as well as work closely with the sales team to progress leads through successful POC
• Manage and maintain solution centers and demo units: Operational, tidiness, safety & cleanliness
• Render technical support to sales promotion activities such as hybrid webinars/seminars/roadshows & exhibitions.
• Guide sales engineers on responses to market demands, requirements, and competition activities
• Conduct product, application training, and maintenance training for SI and end-users
• Teamwork working and team player with department members to achieve a team goal
• Create and maintain strong relationships with channel partners, and customers, understand their needs, and provide specialist support and solutions.
2. Service activities
• Provide technical support by identifying technical problems and determining corrective actions in one's own area of expertise via remote or on-site service in any service category (installation and commissioning; maintenance; repairs; engineering and consulting; advanced services; extensions, upgrades, and retrofits; end-of-life services, replacements, etc.)
• Work with RHQ (Regional Headquarter) & SEA countries to perform after-sales service to global customers
• Attend service calls on-site or online within the expected turnaround time
• Work with RHQ Service/technical team to identify root causes of technical issues, and support internal junior engineers to resolve customers' application issues.
• Report any technical/contract/quality/program/cost issues to RHQ early on, along with recommendations for resolution.
• Propose & quote spare parts and service support to channel partners and customers and ensure timely billings of service provided
• Identify opportunities for end-users to promote sales of Parts & Services.
• Identify potential authorized service partners to appoint and support customer
Yêu Cầu Công Việc
Requirements
<Necessary Skill / Experience >
- Education Background: Bachelor's Degree, majors in Electronics, Mechatronics, Robotics, Control and Communications, Control and Automation
- Experience:
+ At least 3 years in an Application Engineer/ Field Service Engineer role.
+ Having experience in Industrial Robots/
- Language: Chinese - Business Level or English - Business Level
(Prefer Chinese more than English)
- Other skills:
+ Understanding of basic applications knowledge pertaining to factory automation, general motion controllers, servos, CNCs, PLCs, robotics, or similar industrial controls.
+ Must be computer literate and proficient with PC and software (word processing, spreadsheets, etc.)
NOTICE:
Only shortlisted candidates will be approached by RGF's consultant. Your resumes will be recorded in our system, and you will receive our Job Introduction Auto-email with suitable jobs in the coming time. Please check your email regularly to get our vacant job. Thanks so much!
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 25 - 35
- Lương: Cạnh tranh
Công ty Cổ phần Phần mềm Viễn thông miền Nam (South Telecom) là một trong những doanh nghiệp hàng đầu về công nghệ VoIP và tiên phong trong các dịch vụ viễn thông theo mô hình TSI (Telecom Service Intergration), South Telecom đã và đang cung cấp nhiều dịch vụ như triển khai các kênh truyền (MPLS, P2P), kênh thuê riêng Internet (Internet Leasedline), hệ thống tổng đài VoIP gọi quốc tế và hệ thống tổng đài IPPBX, IP Contact Center, họp trực tuyến (web meeting).
Bên cạnh đó các dịch vụ như tích hợp hệ thống giải pháp CNTT,.cung cấp các thiết bị phần cứng (máy tính, IP Phone, thiết bị hội nghị …) cũng như các dịch vụ quản trị (Managed Service) cũng là một lĩnh vực kinh doanh quan trọng của South Telecom.
Trong những năm qua, phạm vi hoạt động của South Telecom không ngừng tăng lên và hướng đến mục tiêu trở thành nhà cung cấp các dịch vụ CNTT, viễn thông theo mô hình một cửa (One Stop Shop) hàng đầu Việt Nam. Khách hàng của South Telecom đa dạng trong các lĩnh vực tài chính, ngân hàng, chứng khoán, bảo hiểm, dịch vụ, giáo dục….
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2005
Mission
Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành,
Review Phần Mềm Viễn Thông Miền Nam
Rất hay có những party nhỏ. Làm thêm giờ được trả lương đúng quy định pháp luật. Vì môi trường quá thoải mái nên công việc đôi khi không hiệu quả.(rv)
Công ty rất đông nhân viên, văn phòng chật khá bí bách và trưa thì nhiều người không có chỗ nghỉ ngơi.(rv)
Lương không cao lắm, cũng không quá thấp (công ty thích tuyển fresher hơn là người có nhiều exp làm việc). Lương tăng định kỳ hàng năm khá ít theo một định mức sẳn có.(rv)