United Overseas Bank Limited (UOB) is a leading bank in Asia with a global network of more than 500 branches and offices in 19 countries and territories in Asia Pacific, Europe and North America. In Asia, we operate through our head office in Singapore and banking subsidiaries in China, Indonesia, Malaysia, Thailand and Vietnam, as well as branches and offices. Our history spans more than 80 years. Over this time, we have been guided by our values — Honorable, Enterprising, United and Committed. This means we always strive to do what is right, build for the future, work as one team and pursue long-term success. It is how we work, consistently, be it towards the company, our colleagues or our customers.
About The Department
We design and provide products and services that empower our customers to enjoy greater banking convenience while they extract more value from their money. In particular, we are focused on promoting and developing healthy saving and investment practices across generations.
Job Responsibilities
- Establish and maintain high value accounts by providing expert and professional advice and promoting high level portfolios and other financial products
- Analyze existing UOB client’s interests, problems, and potential need for new products and services
- Build and maintain new and existing customer relationships
- Receive and process service requests for clients to achieve their transfer and have a low percentage of rejections in customer certifications
- Continue to seek and maintain product and service knowledge
- Remain current on applicable regulations by attending internal training programs
- Follow commercial strategies to achieve or exceed sales targets set by management
- Appropriately assess risk when business decisions are made, demonstrating particular consideration for the firm's reputation and safeguarding, its clients and assets, by driving compliance with applicable laws, rules and regulations, adhering to Policy, applying sound ethical judgment regarding personal behavior, conduct and business practices, and escalating, managing and reporting control issues with transparency.
- 0-3 years of relevant experience in financial sales and customer service preferred
- Consistently demonstrates clear and concise written and verbal communication
- Proficient computer and technology skills
- Effective problem-solving and negotiation skills
- Demonstrated Influencing and relationship management skills
- College degree & above or equivalent experience
UOB is an equal opportunity employer. UOB does not discriminate on the basis of a candidate's age, race, gender, color, religion, sexual orientation, physical or mental disability, or other non-merit factors. All employment decisions at UOB are based on business needs, job requirements and qualifications. If you require any assistance or accommodations to be made for the recruitment process, please inform us when you submit your online application.
Apply now and make a difference.
We will review carefully your application and be in touch if your profile is shortlisted.
Công Ty Cổ Phần Tiếp Vận HP là công ty hàng đầu Việt Nam trong lĩnh vực giao nhận vận tải quốc tế( international freight forwarding), dịch vụ gom hàng lẻ ( consolidation) và dịch vụ logistics.
HP Logistics đã ký hợp đồng vận chuyển với các hãng tàu tại Việt Nam để luôn đáp ứng một dịch vụ nhanh nhất với mức giá hợp lý. Đồng thời HP Logistics có một hệ thống đại lý toàn cầu và gia nhập hệ thống đại lý trong WCA, AWS, JCtrans,….
HP Logistics đặt trụ sở tại Hà Nội, Chi nhánh tại Hồ Chí Mình và Hải Phòng với đội ngũ nhân viên lên tới 60 người sẽ cam kết mang tới cho khách hàng các dịch vụ tốt nhất với giá cước hợp lý
Năm 2013, HP Logistics đầu tư đội xe đầu kéo container tại 02 Chi nhánh Hải Phòng và Hồ Chí Minh với số lượng lến tới 20 đầu kéo sẽ mang đến sự chủ động về thời gian vận chuyển, đảm bảo dịch vụ và mức giá cước hợp lý cho khách hàng
Với hơn 10 năm kinh nghiệm, Công ty HP đã nhanh chóng phát huy ưu thế chủ động của mô hình mới và sự năng động của đội ngũ cán bộ nhân viên vừa có kinh nghiệm vừa có sức trẻ, liên tục phát triển có sự tăng trưởng đều đặn hàng năm về cả quy mô và phạm vi hoạt động, chất lượng dịch vụ. Trong một thị trường giao nhận vận tải đang phát triển và hội nhập ngày càng nhanh, cạnh tranh ngày càng lớn, HP luôn coi việc kinh doanh trên cơ sở cùng có lợi làm mục tiêu nhất quán của mình. Bằng việc kinh doanh của mình, HP muốn là người tổ chức và thực hiện việc kết nối những lợi ích của các bên tham gia, dù đó là khách hàng hay đối tác trong ngoài nước, nhà thầu phụ hay bản thân HP.
Với tốc độ phát triển nhanh, chúng tôi muốn phát triển đội ngũ nhân lực chuyên nghiệp, nhiệt huyết, đầy đủ năng lực và mong muốn phát triển sự nghiệp trong ngành logistcis. Chính sách tuyển dụng của công ty là đa dạng hóa nguồn ứng viên, từ các ứng viên có khả năng thích hợp với kinh nghiệm, trình độ chuyên môn cao, cho đến các bạn sinh viên vừa tốt nghiệp có thành tích học tập tốt, có tinh thần cầu tiến, ham học hỏi, yêu thích công việc kinh doanh, dám chấp nhận thử thách và chịu được áp lực cao