- The job holder responsible for construction, development and management with customers. Responsible for consulting and sales, after-sales care / follow-up, risk management, debt collection monitoring, ... for customers assigned from time to time to (SME / MSME) to achieve target assigned.
- Customer Insight
- Collect / learn about the opinions and potential customers (leads) to understand the characteristics, needs, markets, competitive banking products ... of MSME customer segments, SMEs / focus main customer group assigned.
- Collect and analyze information about existing customers, operational status / methods / business plans, financial statements, ... to understand customers, needs and be able to advise on plans. business for customers.
- Product and Pricing
- Understand products, solutions and pricing policies for customers assigned (SME / MSME)
- Determine price policy, suitable products to advise assigned customers (SME / MSME)
- Proposing and participating in building products, solutions and pricing policies for customers with departments at Head Office.
- Sale and Service
Sales and customer care planning for assigned customer categories based on business goals and customer portfolio analysis
3.2. Sale Activities and Customer Care Actions
- Financial consulting: Consulting optimal financial solutions for customers on the basis of customer knowledge and industry developments
- Service quality: Ensuring the provision of products and services according to the process, commitment to quality of service (TAT, SLA, ...), transferring CVP to customers, contributing to increase customer experience and satisfaction
- Monitoring, evaluating and proposing adjustments to sales and care plans for customers
- Risk Management
- Responsible for credit risk management from end to end process with managing the customer forfolio.
- Credit Appraisal : Credit appraisal, credit proposal, submit to competent authorities for approval
- Post - credit management : Check after credit extension, identify early warning signs ... and ensure the correct implementation of instructions and regulations on post-loan inspection and control
- Manage the debt collection process with customers, participate in the debt settlement process according to regulations.
- Deep understanding, implement and adhere to the regulations on operational risk management
- Proactively identify operational risks and make recommendations to the headquarters
- Operation
- Perform operations in accordance with the regulations absolutely comply with the regulations, processes, instructions ... related.
- Proactively assess / propose improvement of operating procedures to direct management / HO
- Organization and Personel
- Develop yourself to fulfill your role and adapt to work-related change.
- Closely cooperating with related positions, towards the common goal of the unit and the bank.
- Effective management
- Effectively manage the portfolio of customers assigned in charge according to TCB's instructions, regulations and orientations
- Strict management of business results compared to the assigned target
- Other jobs:
- According to the regulations and orientation of the bank and as assigned by the line managers from time to time.
Degree: University degree. Specialization in Foreign Trade / Economy / Finance / Banking is preferred
Experience: Minimum 5+ years in the field of sales / sales support for corporate customers.
English : minimum TOEIC 550 or equivalent.
Công Ty Cổ Phần Tiếp Vận HP là công ty hàng đầu Việt Nam trong lĩnh vực giao nhận vận tải quốc tế( international freight forwarding), dịch vụ gom hàng lẻ ( consolidation) và dịch vụ logistics.
HP Logistics đã ký hợp đồng vận chuyển với các hãng tàu tại Việt Nam để luôn đáp ứng một dịch vụ nhanh nhất với mức giá hợp lý. Đồng thời HP Logistics có một hệ thống đại lý toàn cầu và gia nhập hệ thống đại lý trong WCA, AWS, JCtrans,….
HP Logistics đặt trụ sở tại Hà Nội, Chi nhánh tại Hồ Chí Mình và Hải Phòng với đội ngũ nhân viên lên tới 60 người sẽ cam kết mang tới cho khách hàng các dịch vụ tốt nhất với giá cước hợp lý
Năm 2013, HP Logistics đầu tư đội xe đầu kéo container tại 02 Chi nhánh Hải Phòng và Hồ Chí Minh với số lượng lến tới 20 đầu kéo sẽ mang đến sự chủ động về thời gian vận chuyển, đảm bảo dịch vụ và mức giá cước hợp lý cho khách hàng
Với hơn 10 năm kinh nghiệm, Công ty HP đã nhanh chóng phát huy ưu thế chủ động của mô hình mới và sự năng động của đội ngũ cán bộ nhân viên vừa có kinh nghiệm vừa có sức trẻ, liên tục phát triển có sự tăng trưởng đều đặn hàng năm về cả quy mô và phạm vi hoạt động, chất lượng dịch vụ. Trong một thị trường giao nhận vận tải đang phát triển và hội nhập ngày càng nhanh, cạnh tranh ngày càng lớn, HP luôn coi việc kinh doanh trên cơ sở cùng có lợi làm mục tiêu nhất quán của mình. Bằng việc kinh doanh của mình, HP muốn là người tổ chức và thực hiện việc kết nối những lợi ích của các bên tham gia, dù đó là khách hàng hay đối tác trong ngoài nước, nhà thầu phụ hay bản thân HP.
Với tốc độ phát triển nhanh, chúng tôi muốn phát triển đội ngũ nhân lực chuyên nghiệp, nhiệt huyết, đầy đủ năng lực và mong muốn phát triển sự nghiệp trong ngành logistcis. Chính sách tuyển dụng của công ty là đa dạng hóa nguồn ứng viên, từ các ứng viên có khả năng thích hợp với kinh nghiệm, trình độ chuyên môn cao, cho đến các bạn sinh viên vừa tốt nghiệp có thành tích học tập tốt, có tinh thần cầu tiến, ham học hỏi, yêu thích công việc kinh doanh, dám chấp nhận thử thách và chịu được áp lực cao