- Primary responsibilities include the daily delivery of superior operational administration, proactive service recovery and constant communication excellence all contributing to the overall customer satisfaction when engaging with CEVA. The individual will be tasked with executing all process and procedural requirements captured within the AIR EXPORT operational scope including the input & enrichment of shipment data (into the designated core operating systems & solutions) as well as the co-ordination and distribution of all shipment related information, status updates and required documents. This role is primarily responsible for the management & maintenance of the freight booking, booking optimization according to internal guidelines (as defined by Product) as well as the customer collection/pickup/final mile delivery arrangement and onward forwarding requirements, in conjunction with all service partners and internal colleagues / departments.
- Ensures customer requirements are met and takes corrective actions in case of deviations from customer requirements. Quality & Compliance adherence - Ensures documents are completed and updated in a timely and efficient manner and according to regulations and internal procedures. Interacts with Customer Service, Product, and Global Business Services, where applicable
- Acts as internal customer facing front end to all operational processes (front office tasks & actions)
- Acts as key contact for customer service teams / manages adhoc & on demand engagement
- Accepts and monitors the Bookings / Registrations as part of the station & GBS process
- Creates and confirms transport order to ensure pickup of the shipment at origin
- Performs booking and booking optimization according to internal guidelines as defined by Product
- Prepares, controls and distributes all required Export documents to counterparts (carrier, consignee, supplier, etc.) complying with regulations and internal procedures
- Checks responses from counterparts and finalizes validation of required documents
- Follows-up shipment status in the Export area, identifies incidents and ensures resolution of incidents
- Supports Customer Service in the incident and exception management resolution
- Maintains excellent relationships with suppliers / carriers etc
- Is responsible for identifying performance issues of suppliers and proposes solutions to improve/correct performance
- Performs IT systems related tasks to provide up to date information on shipment
- Interacts with Customer Service, Product, and Global Business Services, if required.
- Primary focus is on internal customer service (engagement, interaction and relationship management of CEVA AIR departments & business partners)
- Active participation in the operational process contributing positively to Countries SLA’s and Global/Country operational KPI’s
- In addition to this you are required to carry out any other duties as reasonably required by your manager
- Strong communication & interpersonal skills
- Ability to coordinate, plan and monitor individual shipment level activity
- Experience within Air Operations (transactional)
- Experience working with customers (internal & external)
- Cargowise experience is preferred
With a genuine culture of reward and recognition, we want our employees to grow, develop and be part of our journey. We offer a benefits package that includes competitive annual leave entitlement, pension, health, and life assurance. There’s no doubt that you will be compensated for your hard work and commitment so if you’d like to work for one of the top Logistics providers in the world then please do get in touch to find your next role.
ABOUT TOMORROW
We value your professional and personal growth. That’s why we share plenty of career opportunities for you to thrive within CEVA. Join CEVA for a challenging career.
Công Ty Cổ Phần Tiếp Vận HP là công ty hàng đầu Việt Nam trong lĩnh vực giao nhận vận tải quốc tế( international freight forwarding), dịch vụ gom hàng lẻ ( consolidation) và dịch vụ logistics.
HP Logistics đã ký hợp đồng vận chuyển với các hãng tàu tại Việt Nam để luôn đáp ứng một dịch vụ nhanh nhất với mức giá hợp lý. Đồng thời HP Logistics có một hệ thống đại lý toàn cầu và gia nhập hệ thống đại lý trong WCA, AWS, JCtrans,….
HP Logistics đặt trụ sở tại Hà Nội, Chi nhánh tại Hồ Chí Mình và Hải Phòng với đội ngũ nhân viên lên tới 60 người sẽ cam kết mang tới cho khách hàng các dịch vụ tốt nhất với giá cước hợp lý
Năm 2013, HP Logistics đầu tư đội xe đầu kéo container tại 02 Chi nhánh Hải Phòng và Hồ Chí Minh với số lượng lến tới 20 đầu kéo sẽ mang đến sự chủ động về thời gian vận chuyển, đảm bảo dịch vụ và mức giá cước hợp lý cho khách hàng
Với hơn 10 năm kinh nghiệm, Công ty HP đã nhanh chóng phát huy ưu thế chủ động của mô hình mới và sự năng động của đội ngũ cán bộ nhân viên vừa có kinh nghiệm vừa có sức trẻ, liên tục phát triển có sự tăng trưởng đều đặn hàng năm về cả quy mô và phạm vi hoạt động, chất lượng dịch vụ. Trong một thị trường giao nhận vận tải đang phát triển và hội nhập ngày càng nhanh, cạnh tranh ngày càng lớn, HP luôn coi việc kinh doanh trên cơ sở cùng có lợi làm mục tiêu nhất quán của mình. Bằng việc kinh doanh của mình, HP muốn là người tổ chức và thực hiện việc kết nối những lợi ích của các bên tham gia, dù đó là khách hàng hay đối tác trong ngoài nước, nhà thầu phụ hay bản thân HP.
Với tốc độ phát triển nhanh, chúng tôi muốn phát triển đội ngũ nhân lực chuyên nghiệp, nhiệt huyết, đầy đủ năng lực và mong muốn phát triển sự nghiệp trong ngành logistcis. Chính sách tuyển dụng của công ty là đa dạng hóa nguồn ứng viên, từ các ứng viên có khả năng thích hợp với kinh nghiệm, trình độ chuyên môn cao, cho đến các bạn sinh viên vừa tốt nghiệp có thành tích học tập tốt, có tinh thần cầu tiến, ham học hỏi, yêu thích công việc kinh doanh, dám chấp nhận thử thách và chịu được áp lực cao