The Operation teams at Shopee covers the operational end-to-end process, from when the buyer searches for a product listed on the Shopee platform, to the moment the buyer receives the products. The team analyses and monitors operational KPIs across the region and conducts root cause analysis when operation performance fluctuates. The Operations team comprises Customer Service, Payment, Listings, Warehouse, Logistics, Seller Operations and Fraud.
Job Description
- Platform Performance Monitoring:
- Proactively monitor key performance indicators (KPIs) and metrics to identify potential issues or trends
- Analyze platform performance data to identify bottlenecks and areas for improvement.
- Implement effective monitoring and alerting systems to ensure timely issue detection
- Process Excellence & Improvement:
- Analyze existing processes and systems to identify opportunities for optimization and efficiency gains
- Develop and document standardized operating procedures to ensure consistency and compliance
- Collaborate with cross-functional teams to drive the implementation of process improvements
- Strategic Project Management:
- Drive department-wide strategic projects, coordinating with internal teams and cross-functional partners to ensure objectives are met and aligned with business goals
- Proactively address challenges in project workflows and interdepartmental processes, creating sustainable solutions and continuously refining them
- Productivity & Cost Optimization:
- Identify, initiate, and lead high-impact projects focused on optimizing department workflows, enhancing productivity, and scaling operations efficiently
- Stakeholder Alignment & Management:
- Serve as the primary point of contact for various stakeholders (e.g. business development, product, customer service, driver operations, finance, etc.)
- Work closely with senior management and cross-functional stakeholders, ensuring transparent communication, managing expectations, and securing buy-in for projects
- Facilitate effective communication and coordination among different teams to ensure alignment and timely resolution of problems.
- Must have:
- Bachelor's degree in Engineering, computer science, business administration, or a related field.
- 4+ years of experience in operations, project management, process improvement, or a similar role.
- Excellent storytelling & presentation using large data sets (both quantitative & qualitative) in high-level, high-stake business presentations
- Experience with project management methodologies and tools (e.g., Asana, Jira, Monday)
- Excellent communication (VIE & EN) and interpersonal skills
- Nice to have:
- Comfortable in understanding/reviewing/drafting technical/product management documentation such as Feature Request Form (FR), Request for Proposal (RFP)
Công ty CP Xây dựng và Kinh doanh nhà Bình Thuận và Công ty CP Hoàng Quân Bình Thuận là công ty thành viên thuộc Tập đoàn Hoàng Quân.
Công ty Hoàng Quân Bình Thuận là chủ đầu tư kinh doanh cơ sở hạ tầng KCN Hàm Kiệm I. Đây là một trong những Dự án trọng điểm của Tỉnh. Bằng năng lực và kinh nghiệm của mình, Hoàng Quân Bình Thuận hướng tới việc xây dựng KCN Hàm Kiệm I trở thành KCN hoàn chỉnh, đồng bộ và hiện đại. Hy vọng đây sẽ là điểm đến lý tưởng và hân hoan đón chào các nhà đầu tư trong và ngoài nước.
Công ty CP Xây dựng và Kinh doanh nhà Bình Thuận là doanh nghiệp Nhà nước được góp vốn liên doanh thành Công ty cổ phần từ 2004. Công ty đã có bề dày kinh nghiệm về các hoạt động thi công xây lắp, kinh doanh bất động sản, làm chủ đầu tư và tổng thầu thi công nhiều dự án lớn trên địa bàn tỉnh Bình Thuận và các địa phương khác.
Chính sách bảo hiểm
- Tập đoàn và CBNV cùng có trách nhiệm thực hiện theo quy định của Luật Lao Động và Luật BHXH về các chế độ Bảo hiểm xã hội (BHXH), bảo hiểm y tế (BHYT), bảo hiểm thất nghiệp (BHTN).
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham gia Teambuilding, du lịch, sinh nhật, liên hoan, ..
Lịch sử thành lập
- Được thành lập từ năm 2004, với số vốn điều lệ ban đầu là 30 tỷ đồng, đến nay vốn điều lệ của Công ty đã tăng lên 731,101 tỷ đồng.
Mission
- Tầm nhìn: Mục tiêu dài hạn là Trở thành Công ty kinh doanh phát triển bất động sản uy tín – chất lượng hàng đầu tại tỉnh Bình Thuận nói riêng và khu vực miền Trung nói chung.
-
Sứ mệnh: Không ngừng sáng tạo, phấn đấu tạo ra những sản phẩm và dịch vụ chất lượng cao với giá hợp lý. Tiên phong trong từng sản phẩm, dịch vụ kinh doanh; mang đến những giá trị khác biệt cho khách hàng.