Job description
- Ensure effective operation of the financial system to promptly meet capital sources for production and business activities.
- Ensure the accounting system is operated in accordance with legal requirements and company management requirements.
* Mission:
- Operating the department (Assigning, supervising the implementation of plans, evaluating & adjusting) and Managing the implementation of the department's work (setting goals, assigning plans to employees, monitoring, mentoring, evaluating price, feedback). Recommend rewards and discipline for department employees.
- Building an accounting system: Organizing and implementing statistical accounting operations for company management purposes; Implement, maintain and innovate management accounting operations.
- Organize the implementation of accounting operations: Operate, implement, build and complete the reporting system, books, and accounting documents in accordance with the prescribed standards of the state and the company.
- Manage costs, capital and assets of the company: List costs and guide departments/divisions/units to develop annual cost plans, review and approve payment of incurred costs. Control implementation costs compared to plans/norms. Controlling data ensures correct payment, eliminating risks, including fraud and errors during the entire company's operations.
- Manage cash flow, arrange capital to serve production and business activities
- Reporting information: Establish management reporting system, financial reporting at member units, consolidated financial reporting of the Corporation.
- Control tax accounting operations, tax reporting at units and tax payment situation. Check invoices, documents, and related reports to promptly detect important violations.
- Organize dissemination and guidance on timely implementation of accounting regimes issued by the state
- Participate in identifying and evaluating financial risks; Participate in planning and risk mitigation plans; Participate in monitoring, controlling and handling risks
- Set up process/business system/management systems for responsible areas. Monitor compliance, evaluate and improve the processes in charge.
- Advise the Company's Board of Directors in accounting, ensuring management purposes.
Candidate requirements
- Have experience as chief accountant for at least 05 years at import-export companies with turnover of 300 billion/year or more
- Build accounting and management accounting systems
- Deep understanding of financial and accounting expertise and able to solve difficult and exceptional problems in operations. Understanding of legal regulations on finance and accounting
- Prepare financial reports, analytical reports, and management accounting reports in accordance with regulations and meet requirements.
- Create capital plans, cash flows, manage and use capital effectively.
- Prepare, execute and control plans
- Organize implementation, assign tasks and monitor implementation according to goals
- Systematic problem solving and decision making
- Instruct, train, and mentor employees
- Proficient in office information technology.
- Ability to work independently, proactively and creatively at work
- Need to find a good environment, stable job,
Công ty CP Xây dựng và Sản xuất Thăng Long được Sở Kế Hoạch & Đầu Tư Thành phố Hà Nội thành lập và cấp giấy phép đăng ký kinh doanh số: 0104789607 ngày 08/07/2010.
Ngành nghề kinh doanh chủ yếu:
- Công ty là một đơn vị thi công chuyên về công trình vốn ngân sách, bao gồm xây dựng; hoàn thiện; lắp đặt hệ thống điện (trừ gia công cơ khí, thái chế phế thải, xi mạ điện tại trụ sở); hoạt động đo đạc bản đồ; tư vấn; bán buôn (vật liệu xây dựng, thiết bị, máy móc, nội thất); thiết kế
- Đặc điểm là Công ty làm tất cả các quá trình của một công trình xây dựng từ tư vấn từ thiết kế, đến đấu thầu, đến giám sát, đến quản lý dự án - thanh quyết toán, đến thi công cho một công trình
Với sự nỗ lực và những trải nghiệm thực tế ở các công trình, dự án thực thì đội ngũ nhân viên có nhiều ý tưởng hơn, nhiều kinh nghiệm hơn để đem đến cho bạn một chất lượng công trình tuyệt vời đấy.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2010
Mission
- Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành