Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
At Suntory PepsiCo VietNam Beverage, we are committed to creating a diverse, equitable, and inclusive workplace for all employees. We strive to provide equal opportunities for employment, development, and advancement regardless of race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation and age. We are continuously working to cultivate an environment that is free from discrimination, harassment, and bias, and we welcome all individuals to apply for roles at Suntory PepsiCo.
Job Responsibilities
- Develop Food Delivery fundamentals
- Identify new potential customers (hits list) and have a hunting plan with the Hunting Team
- Work closely with the Farming Team to sustain FD coverage to secure loyalty & build up volume
- Build JBP with Strategic Partners' Food Delivery platforms
- Provide pre & post-execution evaluation of campaigns
- Monitor the Food Delivery Budget and optimize using it
- Identify new opportunities
- Generate channel/ customer/shopper insights in the Food Delivery channel,
- Make analysis and strategic channel development plans for nationwide Food Delivery Channel, identify new channel opportunities, and define the proper course of action to seize them
- Frequently do trade visits, and touch base with the market to understand it well
- Follow up and support the deployment and evaluate the success
- Channel lead & relationship management
- Channel lead:
- Build monthly/quarterly/yearly plans for online campaigns, promotion, sampling,…
- Conduct Business Reviews with senior managers from SPVB and the customers
- Monitor performance and compliance, taking corrective action where necessary
- Effectively communicate all plans to the Sales team & internal stakeholders, and have monthly/weekly tracking of the performance progress & keep all relevant functions updated
- Relationship management
- Build and nurture a working relationship with Food Aggregators
- Excellent in communication and building relationships with cross-functional departments and customers
- Work & collaborate closely with brand teams, and digital marketing to launch effective campaigns on Food Delivery platforms
- Collaborate well with ASM and Distributors to ensure sales order for customers
- Other tasks assigned by Line Manager
- Bachelor's degree, major in Marketing/ Economics/ Commerce is preferred.
- >2 years of sales/brand/trade experience in the FMCG industry
- >3 years experience in the online industry, related to FMCG products; must have proven experience in developing, digital transformation and partnership management
- Extensive experience with and deep understanding of online players (e-commerce, food platform, e-wallet) and their operation/ model
- Having direct experience or knowledge of ON channels in FMCG and Food Aggregators is a plus
- Ability to conceptualize and execute projects, with strong bias for action and delivering results.
- Track record of developing and managing multiple marketing programs simultaneously.
- Ability to organize, plan, prioritize and meet deadlines; proven track record in achieving set objectives.
- Pro-active, creative, smart, resourceful and resilient self-starter who thrives in a fast-paced environment where initiative and innovation are required.
- High energy level is essential, dedicated work ethic.
- Ability to adapt to evolving role and responsibilities; open to new learning opportunities.
- Strong desire to continually improve work processes, systems and deliver against agreed objectives
- Good knowledge of the industry, competitors, customers and trade dynamics
Nhà máy Xi Măng Xuân Thành - Hà Nam được xây dựng trên địa phận xã Thanh Nghị – huyện Thanh Liêm – tỉnh Hà Nam. Với nguồn nguyên liệu đá vôi dồi dào, chất lượng tốt nhất Việt Nam, ngay bên cạnh nhà máy, cùng với nguyên liệu đất sét cách nhà máy 5km tạo điều kiện thuận lợi cho sản xuất. Nhà máy cách quốc lộ 1A chỉ 1km và với hệ thống Sông Đáy nằm dọc theo chiều dài nhà máy đã tạo nên những điều kiện tự nhiên rất thuận lợi cho giao thông đường bộ và đường thủy để sản phẩm của nhà máy cung cấp đến các tỉnh thành trong cả nước và xuất khẩu ra thị trường Quốc tế với tổng công suất đến thời điểm hiện tại là 5.5 triệu tấn xi măng/ năm/ hai dây chuyền.
Nhà máy có một đội ngũ CBCNV, kỹ thuật viên lành nghề, được đào tạo bài bản, đúng quy trình, cùng với sự hợp tác của các chuyên gia Đức, Thụy Sỹ, Đan Mạch giúp Xuân Thành có nguồn nhân lực đủ mạnh đáp ứng sự phát triển trong tương lai.
Chính sách bảo hiểm
- Được đóng BHXH, BHYT sau khi ký HĐLĐ chính thức.
Hoạt động ngoại khóa
- Team building
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
- Năm 1976, Tập đoàn Xuân Thành tiền thân là Tổ hợp xây dựng Bình Minh.
- Năm 2009, tập đoàn Xuân Thành được thành lập.
- Năm 2012, nhà máy xi măng Xuân Thành Hà Nam giai đoạn I công suất 1 triệu tấn clinker/năm đã đi vào hoạt động
Mission
- Đối với thị trường: cung cấp các sản phẩm, dịch vụ đẳng cấp với chất lượng Quốc tế. Bên cạnh chất lượng giá trị vượt trội, từng sản phẩm của chúng tôi là những tinh hoa được hội tụ bởi: Uy tín – Nhân cách – Trí tài – Tâm đức.
- Đối với đối tác: đề cao tinh thần hợp tác cùng phát triển, cam kết trở thành “song hành cùng thịnh vượng” của các đối tác, luôn gia tăng các giá trị đầu tư và bền vững.
- Đối với cán bộ công nhân viên: xây dựng môi trường làm việc chuyên nghiệp, năng động, sáng tạo và nhân văn. Tạo điều kiện thu nhập cao và cơ hội phát triển công bằng cho tất cả cán bộ công nhân viên.
- Đối với xã hội: hài hòa lợi ích doanh nghiệp với lợi ích xã hội, đóng góp tích cực vào các hoạt động hướng về cộng đồng, thể hiện tinh thần trách nhiệm công dân và niềm tự hào dân tộc.