Việc làm Điện Lực Vĩnh Tân 1

Cập nhật 05/09/2024 20:34
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty TNHH Điện Lực Vĩnh Tân 1
Assistant Accounting Manager (Good English)
Điện Lực Vĩnh Tân 1
10 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Trưởng nhóm / Giám sát
Ngày đăng tuyển: 17/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 01/02/2025
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 5 - 10 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Phụ cấp
  • Đồng phục
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

JOB SUMMARY AND MISSION

Being a project leader for particularly assigned group companies to structure accounting fundamental and process for all modules and ensure smooth ongoing accounting operations and related internal controls to be in place and properly complied. Also being an active assistant to Accounting Manager involving in all finance-related project implementation.

SUMMARY OF KEY RESPONSIBILITIES

Responsibilities and essential job functions include but are not limited to the following:

A restaurant company, a Japanese food company and a holding company – newly set up companies

** Required to sign as the Company’s accountant **

  • Establish and maintain financial policies and procedures to ensure compliance with accounting standards and regulations.
  • Develop and implement an efficient and accurate accounting system from scratch.
  • Manage the day-to-day accounting operations, including accounts payables, accounts receivables, general ledger, and inventory accounting.
  • Perform monthly, quarterly, and annual financial closing processes to produce accurate and reliable financial statements.
  • Prepare and analyze financial reports, including profit and loss statements, balance sheets, cash flow statements, budget vs. actual reports, and month-end and year-end analysis.
  • Coordinate internal and external audits, ensuring all documentation is prepared and submitted in a timely manner.
  • Monitor and control cash flow to maximize operational efficiency and working capital management.
  • Collaborate with cross-functional teams, such as operations, procurement, and sales, to provide financial insights and support decision-making.
  • Prepare and present financial forecasts, budgets, and variance analyses to management, identifying trends, risks, and opportunities.
  • Provide financial analysis and support for new business initiatives and projects.
  • Manage and lead the accounting team, providing guidance, training, and mentoring to optimize their performance and professional growth.
  • Stay up-to-date with changes in accounting regulations, standards, and industry best practices to ensure compliance and continuous improvement.
  • Deal with government agencies to ensure compliance with regulations
  • Preparing and submitting corporate tax reports to the authorities
  • Prepare various reports as required by management
  • Other ad-hoc assignments

Yêu Cầu Công Việc

SUMMARY OF REQUIREMENTS

Experience

  • Experience in general ledger and reporting functions in retail business (3-5 years)
  • Experience in accounting system implementation and retail is advantage

Education

  • Master or bachelor’s degree in accounting, Finance or any related field

Basic Qualifications

  • Bachelor's degree in Accounting, Finance, or a related field. A professional accounting qualification (e.g., CPA) is highly preferred.
  • Minimum of 3-5 years of experience in accounting, preferably in the F&B or hospitality industry.
  • Strong knowledge of accounting principles, practices, and regulations.
  • Experience in setting up accounting systems and processes for a new business.
  • Demonstrated proficiency in accounting software and MS Office, with advanced Excel skills.

Required Knowledge, Skill and Abilities 

  • Result-oriented
  • Big-picture perspective
  • Good command of English skills (reading, writing, listening, and speaking)
  • Excellence command of MS Excel
  • Familiarity with ERP system is a plus
  • Detail oriented, with strong analytical and problem-solving skills
  • Able to balance multiple priorities and manageable for volume of transactions
  • Able to proactively work and deal with ambiguity
  • Be initiative, a self-starter, and able to work in a demanding, high-pressure environment
  • Strong analytical, problem-solving, and critical-thinking abilities.
  • Effective communication and interpersonal skills.
  • Proven leadership and team management capabilities.
  • Ability to work independently, prioritize tasks, and meet deadlines.
  • Flexibility and adaptability to thrive in a dynamic and fast-paced startup environment.

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Công Ty TNHH Điện Lực Vĩnh Tân 1
Điện Lực Vĩnh Tân 1 Xem trang công ty
Quy mô:
500 - 1.000 nhân viên
Địa điểm:
Nhà máy nhiệt điện BOT Vĩnh Tân 1, Vĩnh Tân, Tuy Phong, Bình Thuận

Công ty TNHH Điện lực Vĩnh Tân 1 được thành lập và đầu tư bởi Công ty TNHH Lưới điện Phương Nam Trung Quốc (đứng vị trí thứ 95 trong Top 500 công ty hàng đầu thế giới), Công ty TNHH Quốc tế Điện lực Trung Quốc và Tổng công ty Điện lực TKV – CTCP, đặt tại Trung tâm Điện lực Vĩnh Tân (xã Vĩnh Tân, huyện Tuy Phong, tỉnh Bình Thuận). Công ty đầu tư xây dựng Dự án Nhà máy Nhiệt điện Đốt than BOT Vĩnh Tân 1 với tổng mức đầu tư dự kiến 1.755 tỷ USD với tổng công suất lắp máy 2x620MW. Dự án là một trong số những dự án cơ sở hạ tầng trọng điểm của Việt Nam và nằm trong quy hoạch phát triển điện điện lực quốc gia VII. Dự án được triển khai xây dựng theo hình thức BOT “Xây dựng - Kinh doanh - Chuyển giao”, sau 25 năm xây dựng và vận hành Dự án sẽ được chuyển giao lại cho chính phủ Việt Nam.

Những nghề phổ biến tại Điện Lực Vĩnh Tân 1

Bạn làm việc tại Điện Lực Vĩnh Tân 1? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Điện Lực Vĩnh Tân 1

Điện Lực Vĩnh Tân 1

Click để đánh giá