Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Xe đưa đón
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Summary: Working period: 7 months.
Essential Duties & Responsibilities
- Daily: check & issue red invoice as request of BUs followed ISO Procedures; Manage all the invoices issued to customers by coordinating with PSSRs in checking the information in invoice, ensure that customer is not over credit limit and the debt is not overdue; Input Red Invoice to DBS system to make sure all counter sales and work orders are generated to accounting system; Check daily bank statement to book bank receipt to accounting system
- Weekly: Prepare weekly Southern AR Statement for consolidation; Do adjustment related to AR if needed to make sure all outstanding balance of customer accurately
- Monthly: Prepare monthly Southern AR Statement, AR Aging Statement for consolidation; Reconcile monthly consolidated AR statement to make sure outstanding balance of customer accurately; Prepare GP Analysis report for Part and Service of BUs: EP, EG, Marine; Prepare monthly VAT OUT Report; Prepare Movement Part Report for internal transfer parts…
- Yearly: Reconcile AR outstanding balance at end of the year; Prepare AR confirmation minutes with customer; Cooperate with Quotation of BUs to send to customer and follow up to collect minutes with customer's signature; Prepare List of Invoice Issued/Invoice Cancellation for VAT Tax reconciliation for Tax purpose…
Yêu Cầu Công Việc
- An university graduate, in finance or accounting or business
- Experience working in a busy office and a wide range of requests
- Familiar with Vietnamese Accounting Standards
- English certificate which requires the good communication and writing skill
- Be able to use ERP accounting software
- Good communication skills, especially with local authority and other relevant departments
- Priority candidates can go to work immediately
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 22 - 35
- Lương: Cạnh tranh
Globelink Vietnam bắt đầu hoạt động từ tháng 3 năm 2006. Chúng tôi đã phát triển qua nhiều năm và ngày nay Globelink Vietnam đang đứng ở “Top 3 các nhà hợp nhất hàng đầu” tại Việt Nam. Chúng tôi đã cung cấp cho khách hàng các dịch vụ vận tải và hậu cần tổng thể chất lượng cao với Hệ thống quản lý chất lượng của riêng mình kể từ những ngày đầu hoạt động. Năm 2013, Hệ thống Đăng ký Thống nhất (URS) đã chứng nhận Hệ thống Quản lý Chất lượng của Globelink Việt Nam đã được đánh giá tuân thủ tiêu chuẩn ISO 9001:2008. Vào tháng 1 năm 2019, chúng tôi tiếp tục đổi mới Hệ thống quản lý chất lượng theo các tiêu chuẩn mới nhất của ISO 9001:2015 và tự hào đạt được sự công nhận từ Viện Tiêu chuẩn Anh (BSI).