Job description
- Ensure effective operation of the financial system to promptly meet capital sources for production and business activities.
- Ensure the accounting system is operated in accordance with legal requirements and company management requirements.
* Mission:
- Operating the department (Assigning, supervising the implementation of plans, evaluating & adjusting) and Managing the implementation of the department's work (setting goals, assigning plans to employees, monitoring, mentoring, evaluating price, feedback). Recommend rewards and discipline for department employees.
- Building an accounting system: Organizing and implementing statistical accounting operations for company management purposes; Implement, maintain and innovate management accounting operations.
- Organize the implementation of accounting operations: Operate, implement, build and complete the reporting system, books, and accounting documents in accordance with the prescribed standards of the state and the company.
- Manage costs, capital and assets of the company: List costs and guide departments/divisions/units to develop annual cost plans, review and approve payment of incurred costs. Control implementation costs compared to plans/norms. Controlling data ensures correct payment, eliminating risks, including fraud and errors during the entire company's operations.
- Manage cash flow, arrange capital to serve production and business activities
- Reporting information: Establish management reporting system, financial reporting at member units, consolidated financial reporting of the Corporation.
- Control tax accounting operations, tax reporting at units and tax payment situation. Check invoices, documents, and related reports to promptly detect important violations.
- Organize dissemination and guidance on timely implementation of accounting regimes issued by the state
- Participate in identifying and evaluating financial risks; Participate in planning and risk mitigation plans; Participate in monitoring, controlling and handling risks
- Set up process/business system/management systems for responsible areas. Monitor compliance, evaluate and improve the processes in charge.
- Advise the Company's Board of Directors in accounting, ensuring management purposes.
Candidate requirements
- Have experience as chief accountant for at least 05 years at import-export companies with turnover of 300 billion/year or more
- Build accounting and management accounting systems
- Deep understanding of financial and accounting expertise and able to solve difficult and exceptional problems in operations. Understanding of legal regulations on finance and accounting
- Prepare financial reports, analytical reports, and management accounting reports in accordance with regulations and meet requirements.
- Create capital plans, cash flows, manage and use capital effectively.
- Prepare, execute and control plans
- Organize implementation, assign tasks and monitor implementation according to goals
- Systematic problem solving and decision making
- Instruct, train, and mentor employees
- Proficient in office information technology.
- Ability to work independently, proactively and creatively at work
- Need to find a good environment, stable job,
CÔNG TY TNHH SẢN XUẤT - THƯƠNG MẠI THÁI ANH Trụ sở chính: NN4 Đường Bạch Mã - Phường 15 - Quận 10- TpHCM Nhà máy: KCN Tân Phú Trung ; Ấp Giữa, tân Phú Trung, Củ Chi Sứ mệnh Sứ mệnh của Thái Anh là cung cấp các sản phẩm và dịch vụ mang lại giá trị gia tăng cho khách hàng. Song song đó, thông qua hoạt động của mình, Thái Anh còn mang lại những lợi ích kinh tế-xã hội đối với sự phát triển của nước nhà. Để nâng cao chất lượng phục vụ và đáp ứng những yêu cầu ngày càng cao của khách hàng, Thái Anh luôn tiếp thu mọi ý kiến đóng góp từ phía khách hàng và phản hồi từ thị trường, qua đó cải tiến công nghệ, cơ cấu lại hệ thống quản lý và nâng cao trình độ chuyên môn nghiệp vụ, chất lượng của nguồn nhân lực. Tầm nhìn Công ty Thái Anh mong muốn phát triển bền vững để thương hiệu “ Tamatra® “ giữ vững vị trí là một trong những thương hiệu dẫn đầu ngành bao bì nhựa PP, PE Việt Nam và vươn xa trên trường quốc tế, một thương hiệu mà khách hàng luôn nghĩ tới trước tiên khi có nhu cầu về bao bì nhựa PP, PE. Với định hướng tuân thủ đúng và đầy đủ các quy định của pháp luật về chất lượng sản phẩm, môi trường gắn liền lợi ích của công ty với lợi ích của khách hàng, của tập thể người lao động và cộng đồng xã hội. Chiến lược phát triển Chiến lược phát triển sản xuất của Thái Anh là liên tục cải tiến công nghệ, đổi mới thiết bị để tăng năng suất, nâng cao chất lượng và tính an toàn của sản phẩm, tiết kiệm nguyên nhiên vật liệu để hạ giá thành và tăng tính cạnh tranh, qua đó sẽ đáp ứng đầy đủ nhất nhu cầu ngày càng cao và đa dạng của khách hàng. Song song đó, Thái Anh đẩy mạnh chiến lược quảng bá thương hiệu, duy trì và phát triển thị phần đang nắm giữ, nỗ lực phát triển các nhóm khách hàng mới, khai thác thị phần tiềm năng và mở rộng thị phần sang các thị trường đòi hỏi cao về mặt chất lượng như Nhật, Mỹ, châu Âu.