About Company:
Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
At Suntory PepsiCo VietNam Beverage, we are committed to creating a diverse, equitable, and inclusive workplace for all employees. We strive to provide equal opportunities for employment, development, and advancement regardless of race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation and age. We are continuously working to cultivate an environment that is free from discrimination, harassment, and bias, and we welcome all individuals to apply for roles at Suntory PepsiCo.
Job summary: Build volume, revenue, & profitability in assigned channel/customers of Modern Trade by selling in Initiatives establish during the AOP. Execute and follow up business programs, leverage efficient call coverage, and ensure all assigned accounts of Modern Trade comply with SPVB performance standards and CDA commitments.
Job Responsibilities
Grow volume, revenue and share for account development
- Follow up the trading terms/CDAs (Customer Development Agreement) with assigned customers, follow up with customers & internal department for on-time CDAs payment.
- Customer understanding, capture customer's & SPVB & Category Strategies and support AM build up JBP.
- Coordinate with internal & external to build monthly activities (promotion plans, thematic campaign, ...) & convince the assigned customers for posting SPVB on catalogues/leaflets ontime.
- Call on all customer wiring assignments as planned, arrange monthly, quaterly & yearly business review with customers
- Follow up standards for assortment by sub-channel and minimize %OOS rate.
- Ensure fundamential KPIs (Forecast accuracy, POG Fair share, ...)
- Build proposals & maximize budget for effective visibility/branding/display for accounts to enhance brand image and gain share and ontime rental payment.
- Monitor performance and compliance to CDAs, Visibility & taking corrective actions where necessary
- Follow up the commercial plans to MT locations for instore execution via deployment plans
- Ensure clear communication and adherence of pricing and promotions to internal and external
- Review progress vs objectives on a bi-weekly basis and take corrective actions
- Ensure adherence to all Company principles and policies.
- Support AM follow up with customers for ontime listing SPVB new products in assigned accounts/location and ensure the proper display on mainshelf.
- Coordinate with MT location to execute daily sales operation in assigned location.
- Frequently GEMBA to identify business opportunities and have proper proposal for actions plans.
- Keep good relationship with customers.
- University graduation in any disciplines
- Experience of account management and Promotion planning
- Strong communication & problem solving skill
- Strong planning skill & negotiation skill
- Work independently
- Fluent English for communication and writing
- Competent MS Office
Công ty TNHH Thương Mại Long Á là nhà phân phối độc quyền của hãng Văn Phòng Phẩm Deli tại Việt Nam.Trải qua 10 năm triển khai sản phẩm Deli, hiện nay chúng tôi có thể tự hào vì sản phẩm Deli đã có mặt trên tất cả các tỉnh thành trên toàn quốc với hệ thống phân phối cũng như các đại lý rộng khắp. Nhấn mạnh vào việc cung cấp các sản phẩm tiết kiệm chi phí nhất cho người tiêu dùng.
Tự hào là một trong những nhãn hàng văn phòng phẩm lớn nhất tại Việt Nam, Deli Việt Nam không ngừng nỗ lực và phát triển trong lĩnh vực phân phối các sản phẩm cho các đơn vị văn phòng, trường học,... Với phương châm sản xuất những sản phẩm chất lượng tốt nhất và luôn đặt khách hàng làm trọng tâm, sứ mệnh của Deli là làm hài hòng người tiêu dùng toàn cầu với những sản phẩm chất lượng cao, độ tin cậy tuyệt đối và thân thiện với người dùng.
Năm 2020 là một năm thành công của Deli Việt Nam khi đã phủ sóng trên hầu hết các sàn Thương mại Điện tử uy tín. Đối với một thương hiệu còn non trẻ như Deli, chúng tôi luôn nỗ lực thay đổi từng ngày để phù hợp với thị hiếu của người tiêu dùng Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Tham gia BHXH, các chế độ phúc lợi khác.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm,
- year end party,
- team building…
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 2005
Mission
Làm hài hòng người tiêu dùng toàn cầu với những sản phẩm chất lượng cao, độ tin cậy tuyệt đối và thân thiện với người dùng.