Product: ShopeeFood
Work location: Sonatus Building, 15 Le Thanh Ton, District 1, HCM
About The Team - ShopeeFood Product
Product Management is the team that works closely with the Regional Product Team and other cross-functional partners to surface needs, prioritize, test, rollout, and iterate on products. We’re focused on making incredible solutions for our customers, and that's why we are looking to hire a passionate and entrepreneurial candidate who seeks to contribute to the growth of food delivery industry. Join us to be part of the team. Your work will touch millions of people a day and is something your friends and family will experience and love.
Job Description
- Troubleshooting pain points from both business needs and product performance angles
- Identifying and exploring new product opportunities, leveraging emerging technologies and market trends
- Ensure features from design to live stage are well aligned with the end goals crafted
- Tracking the key and supporting product metrics, in line with overall business metrics to measure product performance and drive continuous improvement
- Collaborating with Regional PMs & Developers to ensure product feature roadmaps are delivered on time in full
- Collaborating with Local Business cross functional teams to identify the key questions and improvements to be delivered through features initiatives & development.
- Consolidate user and department feedback and compose process/product feature improvements.
- Deliver new initiatives/solutions, implement usage initiatives targeting business strategy.
- Priority to assure that all requirements are supported in a cost-effective, timely manner, with a resulting high level of User satisfaction;
- Execute end-user web and mobile testing if needed.
- BA/BS degree in Information Technology, Computer Science or Engineering, 3+ years of experience as product manager in a product management, engineering and technology strategy role.
- Ability to work effectively with cross functional teams.
- Good communication and presentation skills, can convert business feedback into technical requirements and vice versa.
- Good understanding of business model(s) of any fields;
- Data-driven, able to make use of either raw data, data charts/dashboards and funnels to get proper insights.
- Strong problem solving skills, critical thinking and willingness to roll up one's sleeves to get the job done.
- Eager to learn about technologies and the ecommerce industry.
- Proficiency in English is a must
- Proficiency in Chinese Mandarin is a plus
DBS là tập đoàn dịch vụ tài chính hàng đầu châu Á với sự hiện diện tại 18 thị trường. Có trụ sở chính tại Singapore, DBS nằm trong ba trục tăng trưởng chính của châu Á: Trung Quốc đại lục, Đông Nam Á và Nam Á. Xếp hạng tín dụng "AA-" và "Aa1" của ngân hàng thuộc hàng cao nhất thế giới và DBS đã được Global Finance trao giải thưởng Ngân hàng an toàn nhất châu Á trong 11 năm liên tiếp từ 2009 đến 2019. DBS thành lập văn phòng đại diện tại Việt Nam vào năm 2008 và mở chi nhánh đầu tiên tại thành phố Hồ Chí Minh vào năm 2010 để cung cấp các giải pháp ngân hàng tích hợp và kết nối thị trường lớn hơn ở châu Á cho các công ty Việt Nam. DBS Việt Nam cung cấp một bộ dịch vụ ngân hàng doanh nghiệp toàn diện bao gồm, tài chính, quản lý tiền mặt, tài trợ thương mại, kho bạc & thị trường, và khả năng ngân hàng kỹ thuật số để giúp các công ty tận dụng các cơ hội mở rộng trong phạm vi Việt Nam và trên toàn châu Á.