The Senior Engineer, IT Operation is responsible for daily operating IT infrastructure/applications/services, ensuring all services meet SLAs committed to business; deploying and integrating infrastructure systems from small to large, from simple to complex to meet all the needs of the bank's IT infrastructure service provision.
Key Accountabilities (1)
Main Work
- Perform operational tasks: Monitor, run, and report the daily operation, troubleshoot problems and escalate to L3 in case the actions required are out of domain of L1, L2.
- Understand the monitoring indicators of IT infrastructure/applications/services and hands-on to resolve any abnormalities.
- Coordinate with other functions in the IT infrastructure services to run the operation of the systems, as a basis for the efficient and stable operation of services.
- Execute operation activities following guildlines, procedure, process, and framework.
- Standardize, build, and perform overall IT operation solutions for IT infrastructure, applications and services.
- Coordinate with relevant units to timely recover services/systems, investigate the root cause, propose resolution, and implement the solution.
- Communicate IT incidents internally.
- Responsible for finalizing and communicating the Incident Report.
- Provide L1, L2 support for IT infrastructure services within the defined SLAs, and continuously try to reduce the number of support request.
- Continuously find any opportunity to apply automation on IT operation, minimizing human mistakes to the fullest.
- Apply changes on Production environment, including On Prem and Cloud.
- Deploy and integrate infrastructure systems from small to large, from simple to complex to meet all the needs of the bank's IT infrastructure service provision.
- Report periodically to the Operation Director.
Risk Management And Compliance
- Identify risks and coordinate with relevant units to propose methods to measure and minimize risks in operations.
- Ensure that team members fulfill their commitments on service quality and comply with the Bank's regulations and policies.
Maintain a Stable Operation System
- Daily check on operation outcome and resolve any abnormalities.
- Oversee the maintenance tasks for IT systems (archive, back-up, restore, etc.).
- Proactively propose solutions (scale out, scale up, etc.) to serve the business plan and the system growth.
- Proactively provide statistics on infrastructure resource, transactions, users growth, etc.
- Take over the systems from the Bank's strategic projects to put into operation as defined framework.
- Execute DRP following the defined plan.
- Run end-of-day of operation system (T24, Card, Kondor, DWH, etc. if any).
Operation Director
Key Relationships - Direct Reports
Officers and employees
Key Relationships - Internal Stakeholders
Departments in IT and business
Key Relationships - External Stakeholders
Service Provider Partner
Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications
- Graduated from university majoring in IT or electronics and telecommunications.
- Have worked in the IT field for at least 5 years.
- At least 5 years of experience in IT Infrastructure/Application/Service operation và monitoring or in large organizations, especially banks.
- English, according to TCB's regulations in each period.
- International Certificate of System.
Khởi nghiệp từ một công ty dệt nhỏ ở tỉnh Thái Bình, thuộc miền Bắc Việt Nam năm 1985. Chỉ trong 30 năm hoạt động, Tập đoàn BITEXCO đã phát triển lớn mạnh, trở thành một trong những tập đoàn kinh tế đa ngành hàng đầu tại Việt Nam, hoạt động trong các lĩnh vực: Sản xuất nước khoáng, đầu tư và kinh doanh bất động sản, thủy điện, đầu tư xây dựng và phát triển hạ tầng giao thông, đầu tư tài chính, đầu tư khai thác khoáng sản, dầu khí,… Hiện Tập đoàn có hơn 3,000 cán bộ, công nhân viên với trụ sở tại thủ đô Hà Nội cùng các văn phòng tại thành phố Hồ Chí Minh và tỉnh Thái Bình.
BITEXCO bắt đầu đa dạng hóa ngành nghề từ năm 1997 bằng việc mở rộng, đầu tư sản xuất nước khoáng. Với phương châm cung cấp những sản phẩm và dịch vụ có chất lượng cao đến khách hàng, Tập đoàn đã mạnh dạn đầu tư máy móc thiết bị hiện đại để xây dựng và phát triển thương hiệu “Vital” trở thành nhãn hiệu nước khoáng đầu tiên tại Việt Nam được sản xuất theo công nghệ của Ý đạt tiêu chuẩn chất lượng khắt khe của Châu Âu.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 1985
Mission
- Theo đuổi sự hoàn hảo.Sự hoàn hảo mà chúng tôi theo đuổi không chỉ thể hiện trong năng lực chuyên môn mà còn trong cả tư cách đạo đức của từng thành viên từ cấp lãnh đạo cao nhất, các lãnh đạo cấp trung đến toàn thể cán bộ nhân viên Tập đoàn. Sự hoàn hảo là điều kiện tiên quyết của vị trí tiên phong trong nền kinh tế cạnh tranh và hội nhập ngày nay.Cẩn trọng lựa chọn đối tác.Có trách nhiệm xã hội cao.Xem nguồn nhân lực là tinh hoa của Tập đoàn