JOB DESCRIPTION
- Participate in developing suitable insurance products and implementing sales and marketing strategies for digital platforms and Insurtech solutions.
- Analyze market trends, customer needs, and industry activities to identify new digital opportunities.
- Look for opportunities for business growth through online channels and digital tools.
- Develop and oversee digital marketing campaigns to attract new customers and enhance brand awareness
- Provide insights and recommendations to optimize the customer journey on digital platforms.
- Build and manage relationships with brokers, partners, and external digital partners/ vendors to foster collaboration and develop innovative solutions aligned with business objectives.
- Monitor digital platform performance, ensuring KPIs and sales targets are met
- Prepare and manage periodical performance reports for sales outcomes and digital marketing campaigns.
- Collaborate with internal departments to ensure that multiple aspects are well fulfilled, relating to legal, workflow, informing between departments, and technical issues.
QUALIFICATIONS
- At least 3 years of experience in Sales/ Marketing roles, focusing on Digital projects
- Experience in the Non-life insurance industry and involvement in Insurtech initiatives are highly preferred
- Understanding of digital transformation in the Insurance industry is desirable
- Proven success in working with Insurance brokers, partners, and external vendors
- Strong understanding of digital marketing tools (SEO, SEM, social media, email campaigns) and customer behavior in digital environments
- Project management, leadership, and stakeholder management skills
- Ability to lead and motivate cross-functional teams to achieve business objectives
- Fluent English is a must
BENEFITS
- Monthly allowance: Lunch, Mobile phone, Transportation
- 13th-month bonus, Performance bonus & Long-term award
- Other allowances: Birthday, Public holidays, Clothing, In-patient treatment, etc.
- Annual health check, Complimentary Healthcare insurance, Healthcare insurance support for family members
- Activities & Parties: 2 trips/year, Annual Conference, Company Anniversary, Women’s Day, Employee Birthdays, Sports activities, etc.
- Various types of Leave, up to 19 days/year, can be divided into 1/4 day or 1/2 day leave
- Social/ Health/ Unemployment Insurance on full salary
- Training opportunities in both technical skills & soft skills.
Chương trình Học viện Công nghệ BKACAD (Tiền thân là Học viện Công nghệ Thông tin Bách Khoa) là sự hợp tác chính thức của Trường đại học Bách Khoa Hà Nội và các đối tác nước ngoài như tập đoàn Cisco Systems, Microsoft, Sun Microsystems, Prometric, VUE... trong lĩnh vực đào tạo, nghiên cứu, triển khai Công nghệ thông tin (CNTT) và truyền thông.
Chúng tôi tự hào là Học viện đào tạo CCNA xuất sắc nhất Khu vực Châu Á – Thái Bình Dương, đã được Cisco Systems trao tặng giải thưởng Học viện mạng Cisco đào tạo CCNA và ITE xuất sắc nhất Việt Nam. Trong 8 năm liên tiếp, từ 2008-2015, Học viện lien tục đạt giải nhất cuộc thi Kỹ năng mạng Việt Nam, là đại diện Việt Nam tham gia các cuộc thi tại Châu Á Thái Bình Dương do Cisco tổ chức.
Với đội ngũ giảng viên ưu tú, giàu kinh nghiệm, đạt chuẩn Quốc tế về bằng cấp, chứng chỉ và phương pháp giảng dạy cùng với hệ thống phòng Lab tiêu chuẩn, hàng năm Chương trình Học viện Công nghệ BKACAD đào tạo ra hàng trăm kỹ sư/chuyên viên CNTT cao cấp và hỗ trợ đào tạo, bồi dưỡng kiến thức về CNTT cho các CB, NV của nhiều tập đoàn, tổng công ty, doanh nghiệp lớn trên địa bàn cả nước.
Chương trình Học viện Công nghệ BKACAD cũng là học viện đầu tiên đào tạo thành công CCIE tại Việt Nam, đồng thời là Học viện có đội ngũ giảng viên có nhiều bằng cấp, chứng chỉ về CNTT nhất Việt Nam. Với sự đầu tư về tài chính và hỗ trợ về thời gian của Học viện, chỉ trong vòng 4 năm, có tới 5 giảng viên của Học viện Công nghệ BKACAD đạt được chứng chỉ CCIE – chứng chỉ cao nhất trong hệ thống chứng chỉ của Cisco về quản trị mạng.