Mô tả công việc
1. OVERALL SCOPE OF THE ORGANISATION
Main duty:
- Being in charge of Advance Pricing (AP)
- Supporting Operation / Sales departments in any operation issues related to contractual price with LSPs.
- Sourcing new LSPs, evaluating and selecting potential LSPs to LSP pool
- Maintaining LSP partnership.
2. BROAD SCOPE:
Operation Support Group
3. ESSENTIAL DUTIES/ RESPONSIBILITIES:
Job Description:
- Preparing and sending NDA, RFP / RFQ (Requesting for Price / Quotation) to LSPs for all kind of business scope like Forwarding, Local delivery, and Warehouse management.
- Holding biddings as BO request from Operation / Sales teams
- Negotiating, evaluating and selecting potential LSPs for contract agreement
- Cooperating with Legal team to sign service supplement contract and solve related issues.
- Sourcing qualified LSPs, evaluating, and registering LSP to LSP pools.
- Managing LSPs and maintaining LSP relationship.
Roles & Responsibilities
- Following whole operations procedures and solving any issue or complaint from whole process until completed.
- Maintaining relationships with clients / LSPs by providing support, information, and guidance; researching and recommending new opportunities; recommending service improvements.
- Sourcing business opportunities by identifying prospects and evaluating LSPs’ potential elements in the industry; researching and analysing sales options.
- Fulfilling other tasks assigned by immediate supervisor and local management.
- Cooperating with all related parties to support operation inquiries.
Yêu cầu công việc
- 100% gross salary during probation;
- Statutory insurances;
- Healcare package
- Birthday gift;
- Quarterly Party/voucher, Team Building, YEP;
- Lunch allowances, shuttle bus;
- OT should be compensated based on gross salary;
- Annual Salary Review;
- In Period Leave for female (3hr/month);
- Professional and challenging working environment;
Quyền lợi được hưởng
a. EDUCATION / QUALIFICATION:
- College or university graduated, preferred in economics / commercial / foreign trade
- Background in import-export, shipping, logistics or freight-forwarding.
- Fluent in English (reading / speaking / listening)
- Able to adapt quickly to new working network and system
- Able to work independently and under high pressure, able to do multi-task
- Able to work overtime
- Able to analysis the market
- Able survey marketing/customer/Competitor data.
- Able to negotiate/discuss/persuade to Customers/vendors/LSPs...
b. EXPERIENCE:
- Minimum 1-2 years of equivalent position, preferred experienced workers in logistics / forwarding companies
c. SKILLS:
- Proficient in computer skill and MS Office (Word/Excel/ PowerPoint)
- Possess excellent communication & interpersonal skills
- Possess the characteristics of diligence, dynamic, carefulness and hard-working
- Fluent in English (reading / speaking / listening)
Công Ty Cổ Phần Bao Bì Hoàng Hải Việt Nam có mã số thuế 0201654549, do ông/bà Trần Hoài Nam làm đại diện pháp luật, được cấp giấy chứng nhận đăng ký kinh doanh ngày 04/11/2015.Công ty có ngành nghề kinh doanh chính là "Sản xuất giấy nhăn, bìa nhăn, bao bì từ giấy và bìa", do Cục Thuế TP Hải Phòng quản lý.
Chính sách bảo hiểm
- Sau khi thử việc được hưởng mọi quyền lợi của người lao động theo pháp luật lao động hiện hành ( BHYT, BHXH...).
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Các trò chơi giải trí
- các buổi ngoại khóa cho nhân viên
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
- Đi vào hoạt động từ tháng 12 năm 2000, từ một doanh nghiệp nhỏ, trải qua gần 20 năm xây dựng và phát triển, DEVYT đã vươn lên thành một tổ hợp các công ty kinh doanh độc lập, phát triển với quy mô chuyên nghiệp và không ngừng lớn mạnh.
Mission
Công ty Cổ phần Bao bì Hoàng Hải Việt Nam (HHVP) được thành lập ngày 4/11/2015 có diện tích 40.162m2, là một trong những nhà máy bao bì quy mô lớn nhất miền Bắc với tổng giá trị đầu tư ban đầu 40 triệu USD.