Mô tả công việc
'For Booking scope
- Receive booking forecast, booking request (BR) from Customer, contact Carriers for booking release, and confirm booking (BC) to Customer
- Work with Carriers to resolve all issues related to Customer's export shipments such as schedule change, vessel delay / omission, mis-connection, space shortage, container shortage, payment and invoicing, etc.);
- Collaborate with internal teams such as trucking, customs clearance, tracking, billing, etc. to do daily task and resolve other issues (container swapping, booking revision, CY cut-off extension, vessel delay, etc.);
- Try to follow and maintain good 1st Carrier KPI;
- Monitor LCL consol box operation weely
For Documents scope
- Submit S/I to Carriers to get Master Bill of Lading;
- Confirm and send B/L to related parties (Customer, customs clearance, document filing)
- Submit container’s SOLAS VGM to Carriers/Forwarders;
- Resolve all B/L-related issues (B/L correction, amendment, re-issuing B/L);
- Issuing House B/L for certain destinations;
- Resolve trouble / issue regarding job's scope;
- Fulfil other tasks and assignments given by direct manager, local management.
Yêu cầu công việc
- 100% gross salary during probation;
- Statutory insurances;
- Holiday bonuses (500k/day), Birthday gift;
- Quarterly Party/voucher, Team Building, YEP;
- Lunch allowances, shuttle bus;
- OT should be compensated based on gross salary;
- Annual Salary Review;
- In Period Leave for female (3hr/month);
- Professional and challenging working environment;
Quyền lợi được hưởng
- College or university graduated, preferred in export-import, foreign trade, international business, logistics & SCM
- Background knowledge in import-export, international shipping, wordwide logistics & freight forwarding
- Minimum 01 years of similar job position, preferred in logistics company
- Proficiency in English / Vietnamese communication & interpretation;
- Proficiency in computer skill and MS Office (Word/Excel/ PowerPoint);
- Possess the characteristics of diligence, carefulness and hard-working;
- Able to adapt quickly to new working network and system;
- Able to work independently and under high pressure, able to do multi-task;
- Able to work overtime.
Maxbuy Việt Nam là được thành lập năm 2010 với lĩnh vực cốt lõi là bán lẻ Thương Mại Điện Tử. Với 10 năm phát triển, đến nay Maxbuy Group đã có 3 công ty hoạt động ở nhiều lĩnh vực khách nhau với hơn 70 nhân sự. Ngoài ra, đơn vị sở hữu và phân phối các sản phẩm thang nhôm, xe đẩy và các sản phẩm công nghiệp khác. Với phương châm lấy con người làm trung tâm, công tác phát triển nguồn nhân lực là một trong những hoạt động trọng tâm trong chiến lược phát triển của Maxbuy Group. Tại Maxbuy Group, các CBNV được làm việc trong môi trường năng động, chuyên nghiệp, được đào tạo nâng cao nghiệp vụ cùng với đó là cơ hội thăng tiến rộng mở cho mọi thành viên của Maxbuy.