The Senior / Sales Manager is responsible to lead customer engagement from lead development to order fulfillment for Electrification, Automation and Digitalization Business Unit in Thailand and Vietnam.
How You’ll Make An Impact
The primary responsibility of a Senior / Sales Manager to meet and exceed external customers’ expectation and internal partners, including:
- Identify business leads and sales funnel for solution approach involving Electrification, Automation and Digitalization
- Plan and implement the customer journey from conceptual designs to order and continue to engage indirectly during project execution
- Plan and implement sales strategy and lead the sales capture team
- Develops relationship with key decision-makers with customers, end-users and other external partners
- Provide insights for specific verticals, such as Oil and Gas (Onshore and Offshore), Chemicals, and other Process Industries
- Guide internal partners, such as Proposal, Commercial and Management to meet customer’s expectation during the sales phase
- Timely documentation and record-keeping in CRM tool and team meetings
- Lead Sales approval process (LOA process)
- Support handing over to project team after order is received
- Lead engagement and presentation, meetings with customers
- Lead the development of quantified Value Propositions
- Lead by ‘customer-first’ principle and provide feedback on process simplification or improvement
- Conducts business affairs with the highest standards of ethics and integrity
- Bachelor’s degree or equivalent experience in Engineering and/or Business Administration with similar prior experience
- Demonstrated strong performance in closing orders on electrification, automation B2B sales for complex projects
- Resourceful, ability to adapt as market dynamic changes
- Electrification Automation and Digitalization covers a broad segment and applications, ability and willingness to work across different ‘verticals’
- Excellent written, verbal communications and presentation skills
- Demonstrated strong ability to collaborate with others in a cross-cultural team environment
- Proficiency in spoken and written English language, bilingual & international experience a plus
- International travel is required to support customer engagements, project coordination or to support projects in the region, beyond Thailand/Vietnam (as required)
- Our Transformation of Industry division is decarbonizing the industrial sector. Increasing electrification and efficiency are key and demand for green H2 and derivative fuels will rise. We enable decarbonization of the industrial sector and the transition to sustainable processes, building on a strong industrial customer base, a global network, diverse technologies, and integrated execution capabilities.Candidates want to learn about the divisions they will be joining–the structure, how it works together, and the role it plays in driving Siemens Energy’s mission forward.
At Siemens Energy, we are more than just an energy technology company. We meet the growing energy demand across 90+ countries while ensuring our climate is protected. With more than 94,000 dedicated employees, we not only generate electricity for over 16% of the global community, but we’re also using our technology to help protect people and the environment.
Our global team is committed to making sustainable, reliable, and affordable energy a reality by pushing the boundaries of what is possible. We uphold a 150-year legacy of innovation that encourages our search for people who will support our focus on decarbonization, new technologies, and energy transformation.
Find out how you can make a difference at Siemens Energy: https://www.siemens-energy.com/employeevideo
Our Commitment to Diversity
Lucky for us, we are not all the same. Through diversity, we generate power. We run on inclusion and our combined creative energy is fueled by over 130 nationalities. Siemens Energy celebrates character – no matter what ethnic background, gender, age, religion, identity, or disability. We energize society, all of society, and we do not discriminate based on our differences.
https://jobs.siemens-energy.com/jobs
Sau 5 năm hình thành và phát triển, trải qua bao biến động, thăng trầm của thị trường bất động sản giàu tiềm năng nhưng cũng nhiều thử thách, với chiến lược phù hợp, tư duy quản trị đúng đắn và tinh thần đoàn kết, nỗ lực của toàn Công ty, Địa ốc PQR đã liên tục gặt hát thành công và không ngừng phát triển.
PQR cũng đang ngày một hoàn thiện và trưởng thành hơn từ những khó khăn, thử thách và tiếp tục phát huy những thế mạnh của mình trong lĩnh vực môi giới, đầu tư, kinh doanh BĐS.
Để đáp ứng nhu cầu phát triển kinh doanh ngày càng lớn mạnh của Công ty và đáp ứng nhu càu ngày càng phong phú, đa dạng của khách hàng. Hiện tại, PQR đang tập trung nỗ lực phát triển nguồn nhân lực song song với việc nâng cao tiềm lực tài chính, mở rộng quy mô công ty và không ngừng tiếp thu, ứng dụng công nghệ hiện đại trong quản lý và kinh doanh.
Bên cạnh việc phát triển kinh doanh, với tầm nhìn dài hạn và quan điểm phát triển bền vững PQR không ngừng nghiên cứu tìm kiếm và sáng tạo các giải pháp đầu tư, các sản phẩm an cư, nghỉ dưỡng và dịch vụ Bất động sản đáp ứng nhu cầu thiết thực của thị trường. Chúng tôi tự hào mở lối đi riêng, kiến tạo những giá trị khác biệt, nhân văn và giàu bản sắc văn hóa truyền thống nhằm đem lại sự gia tăng lợi ích không ngừng cho Khách hàng và Đối tác.
PQR trân trọng cảm ơn Quý Khách hàng, Quý đối tác và toàn thể đội ngũ nhân viên đã luôn đồng hành cùng chúng tôi trong suốt thời gian qua.
PQR cam kết đồng hành cùng Khách hàng và Đối tác để tạo lập các giá trị văn hóa, kinh tế góp phần nâng cao chất lượng cuộc sống cộng đồng và sự phát triển của ngành bất động sản Việt Nam.