Mô tả công việc
General Description
This a key position that is responsible for handling daily operation of the company’s product across the country and the world, initiating leads and business relationships, facilitating follow up and supporting major RFQ/tender responses to leading blue chip. Budget, strategy & expectation setting & supporting business imperatives around capability development, business growth and bottom-line improvement.
Specific Accountabilities are included but not limited
• Develop international air and sea freight customers by utilizing the company's platform.
• Collect and master customer information through various channels, understand and explore customer needs and willingness to cooperate.
• Regularly report the information of target customers to the superior. Under the guidance and supervision of the superior supervisor, follow up the target customers with goals, plans and methods, and complete the sales target.
• Keep abreast of market trends, collect potential customers' information, establish and maintain customer relations. Maintain and expand client relations through customer service efforts.
• Provide customers with professional international air freight, sea freight, trailer, customs clearance and other logistics services consulting and logistics distribution solutions.
• Be able to deal with the work process independently, including contract signing, order tracking, emergency situation handling, payment collection and urging, etc.
• Promoting the organization and products.
• Understand our ideal customer and how they relate to our products.
• Support internal and external stakeholders to ensure projects and Sales support activities are completed to specifications and deadlines.
• Align any sales activity, point of sales and value add on service to ensure best in class quality and cost effectiveness with internal/external.
• Getting involve in pricing, quoting, RFQ and operational activities to make sure the best service to customers.
• Partner and build relationships with network.
• Other tasks and duty as per the assignment of Head Department and GM.
Yêu cầu công việc
• Knowledge of airfreight, sea freight, logistics…
• Sound presentation and communication skills
• Knowledge of developing, positive thinking
• Team working
• 1-2 years of experience in working in a logistics/freight forwarding environment specific in airfreight productivity.
• Developing solutions for major customers.
• Experienced in tools such as MS Excel/PPT/SharePoint etc.
• Customer/ BD/ Operations Engagement.
• Written and spoken English, Mandarin is a plus.
BENEFIT
• Competitive salary, good
Quyền lợi được hưởng
Training to be professional.
Good working and fair environment, promotion opportunity.
Priority to start working immediately.
and bonus.
• Good working and fair environment, promotion opportunity.
• Priority to start working immediately.
• Training to be professional
Công ty Cổ phần Giao Nhận Kho Vận Ngoại Thương Việt Nam (VINATRANS), được thành lập vào ngày 14/7/1975, với bề dày kinh nghiệm chúng tôi tự hào là nhà giao nhận vận chuyển hàng đầu tại Việt Nam về lĩnh vực Giao nhận và Logistics.
Với đội ngũ nhân viên đông đảo, nhiệt tình , tinh thần trách nhiệm cao , đội xe hùng hậu , nhiều công ty thành viên, nhiều chi nhánh khắp việt nam (Vinatrans Hanoi, Vinatrans Haiphong, Vinatrans Cantho, Vinatrans Quynhon, Vinatrans Danang,Vina Link,Vina Freight …) và các đại lý của Vinatrans khắp toàn cầu , kho bãi chứa hàng rộng lớn .
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 1996
Mission
Với nhiều năm kinh nghiệm và uy tín trong quá trình cung cấp chất lượng dich vụ, sẵn sàng cung cấp đến khách hàng tất cả các loại hình giao nhận vận tải đảm bảo tiết kiệm chi phí và đúng lịch trình thời gian yêu cầu.