You'll have an opportunity in contributing to:
- Working with stakeholders to understand their needs, concerns and the environment that they operate in to define detailed requirements. Gather, organise and synthesize large amounts of information from various sources
- Effectively identify and define business needs and problems/issues to enable a feasible solution scope to be developed
- Effectively communicating requirements to stakeholders, managing conflicts, issues and changes in order to ensure that stakeholders and project team members remain in agreement on solution scope
- Contributes to the conversion of business needs into functional designs and conduct product training as needed
- Identifies and manages gaps, determining the effectiveness of proposed solutions and developing Business Requirements documents and models
- Identify the risks associated with the proposed solution as well as the risk for not implementing the solution
- Work closely with Digital Product Owner (DPO) to understand product vision, priority and road-map, clarify and manage product backlog
- Ensure the Team understand the product requirements & backlog and the product is delivered at high quality
- At least 3 years in business analysis.
- Excellent English communication (write, read, speak and listen).
- Understanding of BABOK® Knowledge Areas.
- Being knowledgeable or experienced in Agile environment, good logical thinking, analytical thinking, critical thinking and problem solving.
- Experience in working in technology enabled change programs/projects, software development is a plus.
- Having experience in developing and launching the Digital Bank products is a plus.
- Being familiar with BA toolbox i.e Jira, Confluence, PlantUML, MS Visio, etc is a plus
- Professional certificates in Business Analysis is a plus.
- Meal and parking allowance are covered by the company
- Full benefits and salary rank during probation
- Insurances as Vietnamese labor law and premium health care for you and your family without seniority compulsory
- Performance bonus up to 2 months
- 13th month salary pro-rata
- 15-day annual leave+ 3-day sick leave + 1 birthday leave + 1 Christmas leave
- SMART goals and clear career opportunities (technical seminar, conference, and career talk) - we focus on your development
- Values-driven, international working environment, and agile culture
- Overseas travel opportunities for training and working related
- Internal Hackathons and company's events (team building, coffee run, blue card...)
- Work-life balance 40-hr per week from Mon to Fri
TPS Software được thành lập năm 2016 với lĩnh vực kinh doanh chính là Gia công và xuất khẩu phần mềm. Được thành lập bởi đội ngũ nhiều kinh nghiệm, trong suốt 4 năm hoạt động, TPS không ngừng phát triển và luôn định hướng là một 1 đối tác đáng tin cậy. TPS luôn lấy chất lượng và uy tín làm kim chỉ nam trong các hoạt động kinh doanh của mình, 80% khách hàng là đối tác lâu dài của công ty với thời gian hợp tác trên 2 năm. Công ty không ngừng nâng cao chất lượng dịch vụ thông qua việc tối ưu hóa quy trình, bàn giao sản phẩm đúng hạn, cập nhật và tư vấn những công nghệ mới để đem đến giải pháp hoàn thiện nhất cho khách hàng. Bên cạnh đó, công ty luôn đáp ứng tối đa các yêu cầu về bảo mật thông tin theo đúng tiêu chuẩn ISO 27001:2013.
Review TPS Software
Công ty outsource nhỏ, chế động phúc lợi bình thường
Lương thấp, benefit cơ bản. Sinh viên vô làm trải nghiệm vài ba tháng thì được, gắn bó thì nên xem xét lại
Công ty gia đình, benefits thấp, môi trường làm việc stress và không thể có cơ hội phát triển