Công ty Sản xuất Dịch vụ và Thương Mại Phát Linh

Hà Nội
200 - 500 nhân viên
Đã xác minh

Việc làm Công ty Sản xuất Dịch vụ và Thương Mại Phát Linh

Cập nhật 15/11/2024 20:33
Tìm thấy 2 việc làm đang tuyển dụng
Công ty Cổ phần Sản xuất Dịch vụ và Thương Mại Phát Linh
Marcom Manager
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 22/10/2024
Hạn nộp hồ sơ: 21/11/2024
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 10 - 11 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
MISSION

(Why and what is the expected contributions of the position to the results of the organization the position exists)

The primary role of the Marketing Communication Manager is to assist the Cluster Marketing Communication Director and local Marketing Communication lead with extending Schneider Electric's measured awareness, share of voice and preference by delivering strategically sound and tactically superior “self-correcting” communications to targeted markets using all available and appropriate media. The Marketing Communication Manager is supposed to continuously integrate, implement and enrich global marketing processes across all Schneider businesses and local markets. Further overall responsibilities include developing, implementing, measuring and improving country campaigns targeted at key decision makers, influencers and partners in order to contribute to Schneider Electric's commercial objectives.

AREAS OF RESPONSIBILITY

To develop, manage and execute the integrated communication plan based on Global Marketing guidelines incl. Figure of Merit (FOM) and country/cluster objectives - ensuring that Global Marketing principles and processes are followed in the country/cluster.

To work closely with local BU lead, local product marketing, local field marketing team to build up and deploy Integrated Marketing Plan ( one and three year plan).

In teamwork with Regional Strategic Marketing; Cluster Field Marketing Director; Local BU head to allocate and control marcom budgets by customer segments. Develop and implement an integrated local tactical marcom plan based on strategic guidance and local market needs in order to boost sales

To integrate, implement, and help to improve Global Marketing processes locally (such as Strategy, Operations, Web Programs, Brand Migration, Communications, Media relations, Press/Industry Analyst relations, Direct customer acquisition and retention, Events, Channel marketing) while ensuring seamless alignment with local business priorities.

To work closely with country FM lead, local PR firm to build up and deploy good PR plan with increase earned media year on year; maintain and expand share of voice with 3 times higher than the nearest competitor.

To proactively share best practice with Cluster Field Marketing Director (high ROI due to addressing high potential audience with right message thru efficient distribution channels etc) in order to help others to increase their own ROI.

Qualifications

REQUIREMENTS

Education:

University Degree in Business school (or other similar Marketing Education)

Working Experience:

At least 10 year experience in Marketing and/or Communications

Prefer to work for MNCs or famous local communications group, including agency.

Public relations and trade marketing experiences are advantages.

Business Understanding:

Understanding of multi –culture markets with various business models

Customer insights/Lead management/ KPIs oriented.

Interested in technical products and solutions.

Others (e.g. language skills, technical skills):

Strong interpersonal and social skills resulting in the ability to guide and inspire teams

Good written and spoken English

Willing to work in a multifunction team and able to work with other global teams

Open to change and must embrace the concept of continuous improvement

Schedule: Full-time

Req: 0093EB
Khu vực
Báo cáo

Công ty Cổ phần Sản xuất Dịch vụ và Thương Mại Phát Linh
Công ty Sản xuất Dịch vụ và Thương Mại Phát Linh Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:

Công ty Cổ phần Sản xuất Dịch vụ & Thương mại Phát Linh tiền thân là Doanh nghiệp hoạt động trong lĩnh vực Thương mại sắt thép, vật liệu xây dựng. Trải qua thời gian hơn 20 năm hình thành và phát triển, đến nay Phát Linh Group đã mở rộng phạm vi và lĩnh vực hoạt động sản xuất kinh doanh theo mô hình Tập đoàn kinh tế, chủ yếu tập trung các ngành nghề: Kinh doanh Sắt thép và Vật liệu xây dựng; Đầu tư và phát triển Bất động sản; Cho thuê Kho bãi; Dịch vụ lưu trú, Khách sạn; Dịch vụ nhà hàng…

Chính sách bảo hiểm

  • Đóng bảo hiểm sức khỏe cho 100% nhân viên
  • Bảo hiểm tư nhân cao cấp

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch, teambuilding 2 lần/năm 
  • Các hoạt động thể thao, văn nghệ, khiêu vũ và dã ngoại
  • Các hoạt động nội bộ, câu lạc bộ thể thao, xã hội, gym, yoga, bơi lội…

Lịch sử thành lập

  • Được thành lập vào năm 2007

Mission

  • Với phương châm “Con người là yếu tố cốt lõi của sự phát triển”, chúng tôi luôn tạo ra môi trường làm việc năng động, chuyên nghiệp và nhiều cạnh tranh, là nơi thật sự tôn vinh những tài năng và giá trị con người, nơi để tất cả nhân viên đồng tâm hiệp lực vì mục tiêu chung và cùng nhau tỏa sáng.

Những nghề phổ biến tại Công ty Sản xuất Dịch vụ và Thương Mại Phát Linh

Bạn làm việc tại Công ty Sản xuất Dịch vụ và Thương Mại Phát Linh? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Công ty Sản xuất Dịch vụ và Thương Mại Phát Linh

Công ty Sản xuất Dịch vụ và Thương Mại Phát Linh

Click để đánh giá