TikTok is the leading destination for short-form mobile video. At TikTok, our mission is to inspire creativity and bring joy. TikTok's global headquarters are in Los Angeles and Singapore, and its offices include New York, London, Dublin, Paris, Berlin, Dubai, Jakarta, Seoul, and Tokyo.
Why Join Us
Creation is the core of TikTok's purpose. Our platform is built to help imaginations thrive. This is doubly true of the teams that make TikTok possible.
Together, we inspire creativity and bring joy - a mission we all believe in and aim towards achieving every day.
To us, every challenge, no matter how difficult, is an opportunity; to learn, to innovate, and to grow as one team. Status quo? Never. Courage? Always.
At TikTok, we create together and grow together. That's how we drive impact - for ourselves, our company, and the communities we serve.
Join us.
The integrated marketing team crafts and executes integrated marketing and communications & campaign strategies that resonate with our diverse audience across SEA. The team builds brand awareness, drive user engagement, and enhance the overall shopping experience. Whether it's launching innovative marketing campaigns, optimizing user interfaces, or crafting compelling narratives, the team's contributions are essential to TikTokShop's success in SEA.
In this role, you will be responsible for understanding market and sellers and creators insights to contribute to the marketing strategy. This role will lead to the planning and execution of marketing activities, ensuring a seamless brand experience across all touchpoints. The specialist will collaborate with various teams and manage budgets to meet business objectives.
Roles & Responsibilities
- Market and Audience Insights: Deeply understand the insights of shoppers, sellers, creators, and the overall market to contribute to the marketing annual plan and execution of the brand strategy
- Trend and Competitor Monitoring: Stay abreast of trends and competitor activities in the agile e-commerce landscape, and execute rapid responses to maintain competitiveness
- Campaign Management: Lead the planning and execution of marketing activities, including mega campaigns, TikTok Shopping Center campaigns, seller/creator programs, and CSR activities to build brand equity and meet business goals
- Brand Experience: Ensure a flawless brand experience across all touchpoints, delivering on time and in full.
- Performance Evaluation: Monitor and evaluate brand performance, recommending both ATL and BTL activities to ensure market success
- Cross-functional Coordination: Coordinate with local teams (Campaign, Creator, Merchants, PR, Legal, GR, CSR), regional teams (Marketing, Product,..), and external parties (agency/media and news/ influencers) to ensure project deliverables
- Budget Management: Accountable for budget analysis and management
Minimum Qualification:
- Minimum 4 years in Marketing, with experience in Marketing, Communication, Partnership/Event Management or relevant fields
- Strong understanding of seller relationship management systems and the ability to analyze seller, creator behavior and preferences
- Excellent project management and execution skills, capable of managing multiple projects simultaneously, including timeline creation, budget management, and team coordination
- Proficient in analyzing data and metrics to measure marketing campaign success and inform future initiatives
- Strong communication skills to effectively convey marketing plans and strategies to internal and external stakeholders
Systematic Functions là một startup trong lĩnh vực công nghệ, với sứ mệnh cung cấp, phát triển các nền tảng kinh doanh phục vụ chất lượng cuộc sống. Chúng tôi hiện đang có 3 công ty con nổi bật về Giáo dục (Authentic Education Hub) và Ô tô (Car Doctor)
Về Giáo Dục:
Authentic Education Hub được sáng lập bởi các chuyên gia giáo dục và kỹ sư công nghệ thông tin đầy đam mê, có chung mục tiêu là nâng cao chất lượng giáo dục. Chúng tôi tin rằng công nghệ trí tuệ nhân tạo tiên tiến có khả năng cách mạng hóa lĩnh vực giáo dục.
Nền tảng của chúng tôi cung cấp các chương trình học phong phú, chất lượng và linh hoạt, mang đến trải nghiệm học tập được tùy chỉnh cho từng cá nhân. Nền tảng cũng cung cấp các giải pháp học tập tiết kiệm chi phí và không bị hạn chế về không gian và thời gian. Chúng tôi tự hào mang đến cơ hội tiếp cận giáo dục tiên tiến, chất lượng và tiết kiệm cho học viên, mở ra cơ hội cho nhiều học viên được trang bị những kỹ năng và kiến thức cần thiết để vươn tới thành công trong tương lai.
Tầm nhìn
Tầm nhìn của chúng tôi là trở thành một công ty công nghệ giáo dục hàng đầu tại Việt Nam và mở rộng ảnh hưởng trên quy mô toàn cầu. Bằng cách áp dụng sức mạnh của công nghệ trí tuệ nhân tạo, chúng tôi kỳ vọng sẽ thay đổi cách thức truyền tải và trải nghiệm giáo dục, mở ra một kỷ nguyên mới trong học tập.
Về Ô Tô:
Car Doctor – Ứng dụng tiên phong cung cấp dịch vụ xe hơi tại Việt Nam. Nền tảng đáp ứng nhu cầu tra cứu, trải nghiệm dịch vụ cứu hộ ô tô, bảo dưỡng định kỳ, sửa chữa khắc phục sự cố cùng nhiều tiện ích khác. Công nghệ hiện đại cho phép người dùng theo dõi lịch sử sửa chữa và bảo dưỡng, kết hợp tra cứu thông tin về các bộ phận kỹ thuật của xe, đồng thời ước tính chi phí trong quá trình sửa chữa.
Thiết kế thân thiện với người dùng, tích hợp đa dịch vụ trên một nền tảng, Car Doctor hướng tới việc lưu trữ, quản lý thông tin một cách hệ thống và đáp ứng nhu cầu về dịch vụ xe hơi một cách nhanh chóng, thuận tiện nhất.
Review SYSTEMATIC FUNCTIONS
Chính sách cũ khá là khắc nghiệt. Tuy nhiên, các chính sách mới gần đây đã ổn định hơn, bảo vệ quyền lợi hơn cho dev. (RV)
Chính sách cũ khá là khắc nghiệt. Tuy nhiên, các chính sách mới gần đây đã ổn định hơn, bảo vệ quyền lợi hơn cho dev (RV)
Tùy cảm nhận mỗi người (rv)