The job (in higher grades) can be member of the Management Team. A (Technical) Sales Manager is always a people manager (and can never be an individual contributor) and therefore is leading a team of commercial people (can be Sales rep’s, technical sales advisors and/or (key) account managers) and responsible for realizing the overall sales volume of the OpCo. Besides the focus on reaching commercial targets, the (Technical) Sales Manager coaches his/her team to reach their targets and establish (organic) growth.
Job Description:
Key Accountabilities
- Strategy:
Manager of the OpCo, results in short and (mid) long term plans for the Commercial Department and the framework for the key areas of the department.
- Business year planning:
financial and other business objectives, in order to give guidance, after approval by the General Manager, for the activities of the department. Establish sales
objectives by forecasting and developing annual sales quotas for regions and territories; projecting expected sales volume and profit for existing
and new products.
- Sales:
sales targets, and the sales activities anticipate the market developments. Provide on-the-ground support for sales associates as they generate leads and
close new deals.
- Account management:
annual plans, resulting in optimization of customer/consumer relations and business opportunities, and a positive image of the OpCo in the market.
- Business process/operational improvements:
plans, in order to optimise the operational performance and thereby contributes to the financial performance of the OpCo.
- Budget control:
OpCo delivers its budget and meets KPI objectives.
- People Leadership:
contribute to the optimisation of business results. Coaches his/her team on a weekly basis to achieve team and individual targets.
Qualification Requirements:
- Educational Background:
- Bachelor’s degree in animal health or a related field.
- Experience:
- Minimum of 7 years of experience in sales, with at least 3-5 years in a leadership or managerial role.
- Proven track record of achieving sales targets and driving revenue growth.
- Experience in the industry relevant to the company (e.g., Animal Nutrition, Aquaculture, FMCG, pharmaceuticals).
- Skills:
- Strong leadership and team management skills.
- Excellent communication and interpersonal abilities.
- Strategic thinking and the ability to develop and execute sales strategies.
- Negotiation and decision-making skills.
- Ability to build and maintain relationships with key clients and stakeholders.
- Personal Attributes:
- Results-oriented with a strong sense of initiative.
- Adaptability and ability to thrive in a fast-paced environment.
- Strong analytical skills with attention to detail.
- Other Requirements:
- Willingness to travel as needed.
Nutreco is a global leader in animal nutrition and fish feed. Our advanced nutritional solutions are at the origin of food for millions of consumers worldwide. Quality, innovation and sustainability are guiding principles, embedded in the Nutreco culture from research and raw material procurement to products and services for agriculture and aquaculture. Experience across 100 years brings Nutreco a rich heritage of knowledge and experience for building its future.
Equal Opportunity Employer:
Nutreco is an equal opportunity employer; applicants are considered for all roles without regard to race, color, religious creed, sex, national origin, citizenship status, age, physical or mental disability, sexual orientation, marital, parental, military status or any other status protected by applicable local law. Please advise us at any point during the recruitment and selection process if you require accommodation. Nutreco is committed to compliance with all applicable legislation, including providing accommodation for applicants with disabilities.
Công Ty Cổ Phần Tiếp Vận HP là công ty hàng đầu Việt Nam trong lĩnh vực giao nhận vận tải quốc tế( international freight forwarding), dịch vụ gom hàng lẻ ( consolidation) và dịch vụ logistics.
HP Logistics đã ký hợp đồng vận chuyển với các hãng tàu tại Việt Nam để luôn đáp ứng một dịch vụ nhanh nhất với mức giá hợp lý. Đồng thời HP Logistics có một hệ thống đại lý toàn cầu và gia nhập hệ thống đại lý trong WCA, AWS, JCtrans,….
HP Logistics đặt trụ sở tại Hà Nội, Chi nhánh tại Hồ Chí Mình và Hải Phòng với đội ngũ nhân viên lên tới 60 người sẽ cam kết mang tới cho khách hàng các dịch vụ tốt nhất với giá cước hợp lý
Năm 2013, HP Logistics đầu tư đội xe đầu kéo container tại 02 Chi nhánh Hải Phòng và Hồ Chí Minh với số lượng lến tới 20 đầu kéo sẽ mang đến sự chủ động về thời gian vận chuyển, đảm bảo dịch vụ và mức giá cước hợp lý cho khách hàng
Với hơn 10 năm kinh nghiệm, Công ty HP đã nhanh chóng phát huy ưu thế chủ động của mô hình mới và sự năng động của đội ngũ cán bộ nhân viên vừa có kinh nghiệm vừa có sức trẻ, liên tục phát triển có sự tăng trưởng đều đặn hàng năm về cả quy mô và phạm vi hoạt động, chất lượng dịch vụ. Trong một thị trường giao nhận vận tải đang phát triển và hội nhập ngày càng nhanh, cạnh tranh ngày càng lớn, HP luôn coi việc kinh doanh trên cơ sở cùng có lợi làm mục tiêu nhất quán của mình. Bằng việc kinh doanh của mình, HP muốn là người tổ chức và thực hiện việc kết nối những lợi ích của các bên tham gia, dù đó là khách hàng hay đối tác trong ngoài nước, nhà thầu phụ hay bản thân HP.
Với tốc độ phát triển nhanh, chúng tôi muốn phát triển đội ngũ nhân lực chuyên nghiệp, nhiệt huyết, đầy đủ năng lực và mong muốn phát triển sự nghiệp trong ngành logistcis. Chính sách tuyển dụng của công ty là đa dạng hóa nguồn ứng viên, từ các ứng viên có khả năng thích hợp với kinh nghiệm, trình độ chuyên môn cao, cho đến các bạn sinh viên vừa tốt nghiệp có thành tích học tập tốt, có tinh thần cầu tiến, ham học hỏi, yêu thích công việc kinh doanh, dám chấp nhận thử thách và chịu được áp lực cao