1. Control 4M change (Machine, Man, Material, Method) and quality improvement from suppliers
2. Coordinate with purchasing department to monitor supplier quality performance and regularly audit Supplier to make sure they can supply material or part with consistent quality and on time.
3. Issue and monitor complain to Purchasing and Supplier through SCAR (Supplier Corrective Action Request)
4. Participate the activity to help Supplier improve quality and reduce the cost of COPQ.
6. Summary quality weekly/monthly/yearly report
7. Other duties as assigned.
Position 2: In process Quality Control Engineer (IPQC Engineer)
1. Daily production issues troubleshooting (based on analysis/input from QA)
2. Identify areas for improvement based on cost analysis and capacity constraints (including yield, efficiency and material consumption) and address by structured project-based approach
3. Standardizing working methods, processes and materials for production
4. Customer service concerning complaints in the area of restraining, correcting and preventing actions
5. Conducting statistical control over processes and statistical analysis (Pareto based high reject areas identification, cause and effect analysis)
6. New product and material approval (customer/approver for R&D/PE)
7. Handling of nonconforming material/product (including Quality Functional Tests for nonconforming materials and Waiver Request for nonconforming products)
8. Supervising QC operator responsible for Control Plan measurements and basic Line Audits
9. Conducting internal audits, supporting third-party audits
10.Providing product/process quality training for production staff
Position 3: Out-going Quality Assurance Engineer (OQA Engineer)
1. Control inspection output performance out going quality control .
2. Analysis of inspection result and feedback supplier to improve quality
3. Manage final product quality, process out going quality assurance FA/CA (Final analysis / corrective action).
4. Manage and improve product inspection standard based on customer requirement.
5. Be responsible for validation of measuring equipment by cooperate with Calibration section.
6. Training for subordinates for product specifications, standards and measuring equipment operation
7. Participate and support to prepare for Customer audit, QMS Audit and documentation...
8. Summary quality weekly/monthly/yearly reportJob requirement:
1. Bachelor's /University degree, major related to Mechanical, Engineering, Automotive..(Oversea graduated will have an added advantage).
2. Working experience: preferably at least 5 years of working experiences in the similar position.
3. Able to communicate in English.
4. Good computer skills with MS Office,...
5. Can read and understand technical drawing
6. Have knowledge of 7 QC Tools, Problem Solving skills
7. Teamwork, communication skills, proactive and able to work under pressure- Work 5 days per week (Monday to Friday)
- Performance Bonus
- Annual Wage Supplement (AWS)
- Social, Health, Unemployment Insurance
- Personal Accident Insurance
- Free Meal of Lunch
- Long Service Award
- Annual Summer Trip / Annual Dinner Event
- Internal/External Training Programs
- Transportation pick-up (from Hanoi City to Company)
Công ty Cổ phần trục vớt và nạo vét Tân Cảng (TCDG) là thành viên của Công ty Cổ phần dịch vụ biển Tân Cảng (TCO), một trong ba trụ cột chính của Tổng Công ty Tân Cảng Sài Gòn (SNP).
Chính sách bảo hiểm
- Tham gia đầy đủ các chế độ: BHXH, BHYT, BHTN và BH Tai nạn 24/24.
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham gia Teambuilding, du lịch, sinh nhật, liên hoan, ..
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào tháng 3 năm 2012, TCO đã và đang xây dựng các mối quan hệ hợp tác bền vững với đối tác và khách hàng của mình. Chúng tôi thấu hiểu nhu cầu và tiềm lực của họ nhằm cung cấp các giải pháp hàng hải tối ưu nhất.
Mission
SỨ MỆNH
Với hệ thống: Tối ưu hiệu quả hoạt động, góp phần xây dựng thương hiệu cho trụ cột thứ 3 của Tân Cảng Sài Gòn trong việc phát triển trở thành binh đoàn kinh tế biển;
Với khách hàng và đối tác: mang lại giá trị gia tăng cho khách hàng, tạo dựng mối quan hệ uy tín, tin cậy, hợp tác lâu dài với đối tác;
Với người lao động, cổ đông và trách nhiệm với cộng đồng: Là niềm tin vững chắc, gắn kết lợi ích của công ty với lợi ích chung của người lao động, cổ đông và cộng đồng.
TẦM NHÌN
Trở thành công ty hàng đầu trong lĩnh vực cung cấp các dịch vụ ngoài khơi và cứu hộ cứu nạn tại Việt Nam.