Mô tả công việc
Business Analyst (CT Team)
Currently, we are focusing on responsive, single-page real-time web applications and cross-platform mobile apps. Using the best practices of agile project methodologies such as pair programming and sprint run management, we are committing to continuously deliver the highest quality products in short iterations.
As our staff member, you will be part of a young, dynamic and fast-growing team in a professional, customer comes first environment.
Responsibilities
As a Business Analyst you are responsible for:
- Look at the big picture and provide insights to let technology solutions be aligned with the overall enterprise architecture
- Develop functional specifications and system design specifications.
- Manage the requirements throughout the product development cycle.
- Creatively propose solutions that can help customer successful.
- Define and clarify business requirements then perform further analysis to define detailed requirements.
- Consult idea and write instructional documents for development team.
- Follow development progress, support clarifies requirements to development team and facilities to help deliver products successfully.
- Assist in quality assurance, provide significant contributions in the testing and debugging of new software or enhancements to existing software.
- Document business and system requirements clearly, comprehensively and make ensure everyone can easily understand.
- Work with technical team to design an optimal solution.
- Support create training materials and documentation for company’s platform’s users and train new end users on the applications.
- Willing to manage a team’s development cycle (sprints) to keep progress on track.
Yêu cầu công việc
Your skills and experience
- Bachelor’s degree and 2+ years of IT and System Analyst experience.
- Excellent verbal and written communication skills in English, able to explain technical subject in a high abstraction level so that business users could understand it well.
- Mobile experience is a MUST
- Product mindset is preferred
- Strong analysis, logical thinking & researching skills.
- Attitude to learn and understand new and emerging technologies.
- Experience in full software development lifecycle & application lifecycle.
- Comfort with working across multiple streams in a fast-paced, dynamic, and collaborative environment.
- Excellent knowledge of user-centered design principles
- High leadership mindset is required to manage development cycle following sprints Scrum Master experience is a plus.
Quyền lợi được hưởng
Why you’ll love working here
- Flexible working hours with hybrid working model, have 2 remote days / week
- Professional training process. (support udemy training course)
- Performance review.
- Almost all customers from the US, UK ….
- Support IMac/Macbook
- PVI Health Care
- Refund leave days
- 13th month salary and Bonus based on performance.
- 12-day annual leave per year
- Food & drink in the office ….
- Company trips, team building, pingpong club, office party, ….
Công ty Cổ phần Truyền thông IRIS được thành lập năm 2011 vào thời điểm ngành CNTT và Viễn thông đang phát triển bùng nổ tại Việt Nam. Ban đầu, IRIS cung cấp giải pháp kỹ thuật và nội dung cho các dịch vụ giá trị gia tăng qua mạng điện thoại, cố định, di động và internet. Sau gần 10 năm hoạt động và phát triển, IRIS đã phát triển mạnh mẽ và trở thành một trong những đơn vị hàng đầu trong lĩnh vực cung cấp các giải pháp cho ứng dụng viễn thông và công nghệ thông tin phục vụ cho lĩnh vực chăm sóc khách hàng. IRIS đang cung cấp đa dạng các dịch vụ với nhiều lợi ích thiết thực, chi phí hợp lý giúp doanh nghiệp nâng cao chất lượng Chăm sóc Khách hàng, trong đó có thể kể đến dịch vụ SMS Brandname, đầu số ngắn, dịch vụ Topup, tổng đài thoại và các dịch vụ giá trị gia tăng khác với doanh thu hàng năm trên dưới 1.000 tỷ đồng.
Hiểu rõ nhu cầu và xu hướng công nghệ của thị trường, cuối năm 2018, IRIS đã có bước chuyển mình nhảy vọt, đầu tư vào một loạt các công nghệ lõi về Trí tuệ nhân tạo (AI), tham gia vào thị trường ví điện tử đồng thời cho ra mắt ứng dụng giáo trí đầu tiên tại Việt Nam mang tên Dino đi học. Hiện tại, IRIS đã nghiên cứu thành công và cho ra mắt các sản phẩm ứng dụng Trí tuệ nhân tạo vào các nhiệm vụ Chăm sóc khách hàng như:
- Tổng đài Trí thông minh nhân tạo (AI Call Center & AI Voicebot): thực hiện không giới hạn các cuộc gọi ra hoặc tiếp nhận các cuộc gọi đến một cách tự động để khảo sát và chăm sóc khách hàng.
- AI Chatbot: tự động tiếp nhận và phản hồi thông tin cho khách hàng thông qua kênh chat trên nhiều nền tảng (Facebook, Zalo, Viber, Telegram, SDK...).
IRIS luôn mong muốn được hợp tác với các tổ chức, đơn vị có cùng chí hướng tạo ra các sản phẩm có lợi ích thiết thực, giá trị ứng dụng trong thực tiễn và hàm lượng công nghệ cao - hợp tác trên tinh thần đôi bên cùng có lợi. Luôn luôn nâng tầm giá trị bằng công sức và nhiệt huyết lao động hăng say, đó luôn luôn là tôn chỉ mà IRIS hướng tới.