Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Đồng phục
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
About Dat Bike
Dat Bike is a technology startup whose mission is to drive mass adoption of green transportation in Vietnam. We make the most compelling and dependable electric bikes so that customers can just switch without making any compromises. To do this, we welcome the brightest people to join our journey.
About the job
The Sales Operations Manager will be responsible for managing and optimizing the sales operations across Direct-to-Consumer (D2C) channels and dealerships. This role involves developing and implementing sales processes, overseeing sales performance, ensuring seamless operations, and enhancing customer satisfaction. The Sales Operations Manager will play a critical role in driving sales growth and operational efficiency at Dat Bike.
You will be report directly to Director of Sales & Customer Experience.
Responsibilities
Sales Process Management:
- Develop, implement, and optimize sales processes and workflows for D2C and dealership operations.
- Ensure consistency and efficiency in sales operations across all channels.
- Monitor and analyze sales performance metrics to identify areas for improvement.
Sales Team Support:
- Provide support and guidance to the sales team, ensuring they have the necessary tools and resources to succeed.
- Conduct regular training sessions to enhance the skills and knowledge of the sales team.
- Foster a positive and motivating work environment for the sales team.
Customer Relationship Management:
- Implement and manage CRM systems to track customer interactions and sales activities.
- Ensure a high standard of customer service and satisfaction across all sales channels.
- Address and resolve customer issues and complaints promptly and effectively.
Inventory and Order Management:
- Oversee inventory management to ensure optimal stock levels and product availability.
- Manage order processing and fulfillment to ensure timely delivery to customers.
- Coordinate with the supply chain and logistics teams to streamline operations.
Performance Analysis and Reporting:
- Monitor and analyze sales data to evaluate performance and identify trends.
- Prepare regular reports on sales performance, customer feedback, and operational efficiency.
- Provide actionable insights and recommendations to senior management.
Collaboration and Communication:
- Work closely with other departments such as Marketing, Product Development, and Customer Experience to ensure alignment and support for sales activities.
- Facilitate clear and effective communication between the sales team and other internal teams.
Yêu Cầu Công Việc
Requirements
- At least 5 years of working experience in operations management (Born from 1988 to 1994)
- Established record of accomplishment managing operations to deliver the highest quality and standards.
- Excellent critical thinking and problem-solving skills.
- Systematic, data driven, and entrepreneurial approach to accomplishing tasks with far fewer resources than a big company would have.
- Bias for action; self-starter approach to challenging the status quo.
- Detail-oriented.
- Ability to work independently and autonomously, without formal requirements documentation, in a fast-paced environment; ability to manage changing priorities.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: 28 - 40
- Lương: Cạnh tranh
Công ty Cổ phần Truyền thông IRIS được thành lập năm 2011 vào thời điểm ngành CNTT và Viễn thông đang phát triển bùng nổ tại Việt Nam. Ban đầu, IRIS cung cấp giải pháp kỹ thuật và nội dung cho các dịch vụ giá trị gia tăng qua mạng điện thoại, cố định, di động và internet. Sau gần 10 năm hoạt động và phát triển, IRIS đã phát triển mạnh mẽ và trở thành một trong những đơn vị hàng đầu trong lĩnh vực cung cấp các giải pháp cho ứng dụng viễn thông và công nghệ thông tin phục vụ cho lĩnh vực chăm sóc khách hàng. IRIS đang cung cấp đa dạng các dịch vụ với nhiều lợi ích thiết thực, chi phí hợp lý giúp doanh nghiệp nâng cao chất lượng Chăm sóc Khách hàng, trong đó có thể kể đến dịch vụ SMS Brandname, đầu số ngắn, dịch vụ Topup, tổng đài thoại và các dịch vụ giá trị gia tăng khác với doanh thu hàng năm trên dưới 1.000 tỷ đồng.
Hiểu rõ nhu cầu và xu hướng công nghệ của thị trường, cuối năm 2018, IRIS đã có bước chuyển mình nhảy vọt, đầu tư vào một loạt các công nghệ lõi về Trí tuệ nhân tạo (AI), tham gia vào thị trường ví điện tử đồng thời cho ra mắt ứng dụng giáo trí đầu tiên tại Việt Nam mang tên Dino đi học. Hiện tại, IRIS đã nghiên cứu thành công và cho ra mắt các sản phẩm ứng dụng Trí tuệ nhân tạo vào các nhiệm vụ Chăm sóc khách hàng như:
- Tổng đài Trí thông minh nhân tạo (AI Call Center & AI Voicebot): thực hiện không giới hạn các cuộc gọi ra hoặc tiếp nhận các cuộc gọi đến một cách tự động để khảo sát và chăm sóc khách hàng.
- AI Chatbot: tự động tiếp nhận và phản hồi thông tin cho khách hàng thông qua kênh chat trên nhiều nền tảng (Facebook, Zalo, Viber, Telegram, SDK...).
IRIS luôn mong muốn được hợp tác với các tổ chức, đơn vị có cùng chí hướng tạo ra các sản phẩm có lợi ích thiết thực, giá trị ứng dụng trong thực tiễn và hàm lượng công nghệ cao - hợp tác trên tinh thần đôi bên cùng có lợi. Luôn luôn nâng tầm giá trị bằng công sức và nhiệt huyết lao động hăng say, đó luôn luôn là tôn chỉ mà IRIS hướng tới.
Review Truyền thông IRIS
Công ty từng layoff nhân viên sai quy định nhưng lại đi rêu rao là do nhân viên tự nghỉ
Công ty nhỏ nhưng drama. Môi trường làm việc đầy sức ì
Công ty gia đình, công ty nhỏ nhưng ban lãnh đạo 4, 5 người chia bè chia phái