JOB DESCRIPTION
Primary responsibility over the financial performance of Thailand and Vietnam. Under the guidance of the Finance Manager (TH & VN), the Financial Analyst / Senior Financial Analyst will support all activities related to planning and analysis, management reporting, forecasting, profit planning and compliance to support and achieve strategic business goals through close collaborations with Retail Leader, market functional leads and Regional Finance Team.
Key Accountabilities
Financial Planning & Analysis:
- To assist in top-line and bottom-line P&L management of Thailand & Vietnam, including but not limiting to forecasting of revenue; analyzing and reviewing marketing and operating expenses at store and market level
- Monitor expense spending for the market and collaborate with accounting shared service team to ensure timeliness and accuracy of expense coding
- Assist in annual budget exercise by analyzing key business drivers and forecast full P&L for the market
- Assist in preparation of market’s store network plan by preparing pro-forma P&L analysis and supporting any strategic presentation
- Collaborating with Regional Finance Team to meet regional reporting requirements
- Completing ad-hoc projects assigned based on needs of the business
- Assist in the development and implementation of strong internal controls to safeguard business against compliance risks
- Assist in the review and preparation of documents including commercial contracts and other local regulatory documents
- Degree holder in Accounting, Finance or relevant practical experience.
- Minimum 3-5 years of experience in finance, audit or accounting. Candidates with relevant FP&A experience will be highly advantageous.
- Analytical mindset with good business acumen.
- Proficient with financial modeling techniques for scenario testing and goal setting.
- Good interpersonal skill, team player and self-motivated.
- Excellent written, communication and presentation skills.
- High level of self-management and ability to function amidst tight deadlines and changing priorities.
- Ability to prioritize and work in a highly dynamic, fast paced and team-oriented environment.
- Ability to extract complex data and analyze it to monitor business performance and identify trends
- Strong Microsoft Word, Advanced Excel and PowerPoint skills.
- Experience with Business Objects and Hyperion (Preferred)
- Experience in luxury retail and familiarity with matrix organization structure in an MNC (Preferred)
Công ty CP Xây dựng và Kinh doanh nhà Bình Thuận và Công ty CP Hoàng Quân Bình Thuận là công ty thành viên thuộc Tập đoàn Hoàng Quân.
Công ty Hoàng Quân Bình Thuận là chủ đầu tư kinh doanh cơ sở hạ tầng KCN Hàm Kiệm I. Đây là một trong những Dự án trọng điểm của Tỉnh. Bằng năng lực và kinh nghiệm của mình, Hoàng Quân Bình Thuận hướng tới việc xây dựng KCN Hàm Kiệm I trở thành KCN hoàn chỉnh, đồng bộ và hiện đại. Hy vọng đây sẽ là điểm đến lý tưởng và hân hoan đón chào các nhà đầu tư trong và ngoài nước.
Công ty CP Xây dựng và Kinh doanh nhà Bình Thuận là doanh nghiệp Nhà nước được góp vốn liên doanh thành Công ty cổ phần từ 2004. Công ty đã có bề dày kinh nghiệm về các hoạt động thi công xây lắp, kinh doanh bất động sản, làm chủ đầu tư và tổng thầu thi công nhiều dự án lớn trên địa bàn tỉnh Bình Thuận và các địa phương khác.
Chính sách bảo hiểm
- Tập đoàn và CBNV cùng có trách nhiệm thực hiện theo quy định của Luật Lao Động và Luật BHXH về các chế độ Bảo hiểm xã hội (BHXH), bảo hiểm y tế (BHYT), bảo hiểm thất nghiệp (BHTN).
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham gia Teambuilding, du lịch, sinh nhật, liên hoan, ..
Lịch sử thành lập
- Được thành lập từ năm 2004, với số vốn điều lệ ban đầu là 30 tỷ đồng, đến nay vốn điều lệ của Công ty đã tăng lên 731,101 tỷ đồng.
Mission
- Tầm nhìn: Mục tiêu dài hạn là Trở thành Công ty kinh doanh phát triển bất động sản uy tín – chất lượng hàng đầu tại tỉnh Bình Thuận nói riêng và khu vực miền Trung nói chung.
-
Sứ mệnh: Không ngừng sáng tạo, phấn đấu tạo ra những sản phẩm và dịch vụ chất lượng cao với giá hợp lý. Tiên phong trong từng sản phẩm, dịch vụ kinh doanh; mang đến những giá trị khác biệt cho khách hàng.