- Customer Insight
- Collect / learn the assumptions and sources of potential customers (leads) to understand the characteristics, needs, markets, competitive banking products ... of the MM segment / key sub-segment assigned ./
- Collect and analyze information about existing customers, operational status / methods / business plans, financial statements, ... to understand customers, needs and be able to advise on business plan for customers.
- Products and Price:
- Standard products and services, product packages and business programs including mobilization, credit, services, commercial finance, forex, derivative products and investment in MM customers according to TCB's regulations from time to time.
- Price policy based on financial plan with customers (ACP) / risk (RORWA) /efficiency on risky assets (TOI / RWA)/life cycle value of customers (CLV) according to Techcombank regulations.
- collect information, competition policy of portfolio management customers.
- Sales and service:
- Establish relationships with new business customers according to leads assigned or self-search
- Manage and develop existing customer portfolio (sales, quality, structure ...), promote upsale, cross-sell to increase wallet share and portfolio quality according to TCB's strategic direction.
- Financial consulting for customers: Coordinate with product sales departments and related units to develop overall, optimal financial solutions to ensure customers are best served according to the service model regulated by TCB from time to time.
- Make sales and service plans with each customer through ACP and implement customer relationship strategy oriented by TCB
- Customer care: Responsible for taking care of customers in the management list, fully implement service quality standards, commitments to quality of service according to TCB's regulations to increase customer experience and satisfaction at TCB
- Risk management
- Be responsible for end-to-end credit risk management on the portfolio managed by the Client. Directly perform / coordinate with Risk Management Division to appraise customers;
- Credit appraisal: Collect records, documents; check, supervise, update relevant information about customers, customer's business situation to serve customer appraisal, propose solutions and submit for approval.
- Post-credit management: Manage, supervise after credit granting, identify early warning signs and implement risk handling instructions/directions. Manage the debt collection process for customers, participate in the debt settlement process according to regulations.
- Grasp and absolutely comply with regulations on operational risk management.
- Actively identify and manage operational risks related to the customer portfolio being managed
- Operation
- Absolutely comply with regulations, processes, instructions ... related
- Organization và Human Resources:
- Develop yourself to fulfill your role and adapt to work-related changes.
- Closely cooperate with related positions, towards the common goal of the unit and the bank.
- Effective management:
- Effectively manage the customers portfolio assigned according to the instructions and regulations of TCB.
- Strictly manage business performance compared to assigned targets.
- Other jobs
- As assigned by the line manager
- University degree prioritizes Economics / Finance / Banking / Business Administration / Accounting / Auditing
- Experience: Minimum of 12 years in the field of sales, appraising business customers.
- English: Minimum TOEIC 650 or equivalent
CÔNG TY CP THỰC PHẨM CHOLIMEX phấn đấu trở thành nhà sản xuất, chế biến, phân phối thực phẩm hàng đầu với chuỗi sản phẩm đa dạng, phong phú, đáp ứng đầy đủ các tiêu chuẩn an toàn vệ sinh thực phẩm Quốc gia và Quốc tế để phù hợp với thị hiếu tiêu dùng ngày càng cao của thị trường nội địa và xuất khẩu.
Khai thác nguồn lực vốn, công nghệ và kinh nghiệm từ mọi thành phần kinh tế trong và ngoài nước dưới nhiều hình thức hợp tác nhằm phát triển đồng bộ, xây dựng chuỗi cung ứng khép kín, từ vùng nguyên liệu đến chế biến, cung cấp thực phẩm an toàn chất lượng cao, đảm bảo quá trình giám sát và truy nguyên nguồn gốc. Nâng cao năng lực sản xuất, chế biến sản phẩm xuất khẩu và phát triển kênh phân phối. Liên kết đào tạo nguồn nhân lực, đáp ứng nhu cầu phát triển của Cholimex food giai đoạn 2018-2025.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng đầy đủ chế độ BHXH, BHYT theo quy định
Các hoạt động ngoại khóa
- Tham quan nghỉ mát hàng năm
- Du lịch
Lịch sử thành lập
- Năm 1983, Công ty CP Thực phẩm Cholimex tiền thân là công ty công tư hợp doanh Xuất nhập khẩu trực dụng Quận 5, được thành lập
- Đến 1989, Cholimex food khẳng định mình bằng sản phẩm tương ớt với vị cay và ngọt thanh, kết hợp hương thơm đặc trưng của tỏi, hợp khẩu vị người tiêu dùng Việt Nam.
- Năm 1999, nhà máy của Xí nghiệp chế biến Hải sản và thực phẩm xuất khẩu Cholimex động thổ xây dựng trên diện tích gần 4 ha tại khu công nghiệp Vĩnh Lộc.
- Cuối năm 2002, Xí nghiệp được chứng nhận đạt tiêu chuẩn quản trị chất lượng ISO 9001:2000
- Năm 2006, công ty chính thức cổ phần hoá và đổi tên thành Công ty CP Thực phẩm Cholimex.
- Năm 2009, Cholimexfood tham gia thị trường nước chấm bằng việc tung ra thị trường sản phẩm nước tương
- Năm 2018, Cholimexfood đã trở thành một trong những doanh nghiệp hàng đầu Việt nam trong ngành gia vị- nước chấm và thực phẩm đông lạnh.
- Tầm nhìn đến năm 2025, Cholimexfood phấn đấu trở thành nhà sản xuất, chế biến, phân phối thực phẩm hàng đầu với chuỗi sản phẩm đa dạng, phong phú, đáp ứng đầy đủ các tiêu chuẩn an toàn vệ sinh thực phẩm Quốc gia và Quốc tế để phù hợp với thị hiếu tiêu dùng ngày càng cao của thị trường nội địa và xuất khẩu.
Mission
Mang Gia Vị Cuộc Sống đến mỗi bữa ăn ngon. Cholimexfood luôn “nêm” yêu thương hạnh phúc cho mỗi bữa ăn thêm nồng nàn bằng chất lượng , tinh thần trách nhiệm, tận tụy với công việc và không ngừng sáng tạo đối với cộng đồng và xã hội.