Mô tả công việc
BAY CAPITAL DANANG HOTEL (Soon to be CROWNE PLAZA DANANG CITY CENTRE managed by IHG as of JAN 01ST 2025)
People- Manage everyday activities, plan and assign work ensuring you always have the right staffing numbers
- Develop your team and improve their performance through coaching and feedback, and create performance and development goals - recognise good performance
- Train your team to make sure they deliver with compliance, to our standards and have the tools they need to work efficiently
- Recommend or initiate any HR elated actions where needed
- Direct the team on how decision-making impacts profits
- Drive a great working environment for teams to thrive – connect departments to create sense of one team
Responsible Business
- Implement and maintain acceptable accounting practices as required by company policy and procedures
- Ensure financial control procedures and systems are ethical and legal
- Participate in local recognised professional and industry organisations
- Manage hotel contracts (example: vendor leases and/or service contracts)
- Other ad-hoc duties – unexpected moments when we have to pull together to get a task done
Financial
- Use financial analysis, data trends and market information to anticipate needs, identify operating/financial issues, and recommend actions to maximise financial return
- Create the annual operating budget for the property and provide analytical support during budget reviews to identify cost saving and productivity opportunities for department heads
- Ensure all accounts are reconciled on a monthly basis and oversee the process of credit extension and collection of overdue accounts
- Review rates and recommend rate strategy to the General Manager; participate in sales strategy meetings
- Manage accounts payable to balance cash flow and reputation with suppliers
- Analyse ROI for capital projects prior to committing funds and, upon completion, determine if anticipated results were achieved
- Maximise cash flow performance of the hotel through controls on inventory (avoid excessive supply), credit and collection, disbursements, deposits and remittances
Guest Experience
- Help guests - you’ll be happy to help if someone needs assistance with a request or complaint
- Ensure accounting practices, support the guest experience through payment options (e.g. credit card systems, room charges), inventory controls and financial dispute resolution
Accountabilities
- This is the top Accounting job in a large, luxury, or resort hotel. Typically supervises clerical accounting employees in a full range of functions such as Accounts Payable, Accounts Receivable, Credit/Collections, Purchasing, Audit, Payroll, and/or Accounting Operations.
Quyền lợi được hưởng
- Best salary & bonus scheme
- 40 working hours/week, Lunch allowances
- Annual leaves up to 16 days, Paid birthday leave, Health Care & Accident insurance
- Dynamic, professional, and open-minded working environment
Yêu cầu công việc
- Bachelor’s degree / higher education qualification / equivalent in Accounting and Finance
- 4-8 years’ experience in hotel accounting or audit with at least one year in an Assistant Controller or similar supervisory role, or an equivalent combination of education and work-related experience
- Knowledge of accounting management duties e.g. negotiating hotel space and tenant leases; processing payroll; performing asset management duties; providing business projections, displacement analysis, preparing government reports, filing tax returns etc
- Professional accounting or finance designation or certification preferred.
- Must speak local language(s). Other languages preferred
Yêu cầu hồ sơ
- Resume in English
CÔNG TY TNHH ADI CONSULTING là một cơ quan Tuyển dụng & Gia công phần mềm CNTT cung cấp sự chú ý có ý nghĩa và giá trị kinh tế cho các ngành, ngành và khu vực địa lý chuyên môn khác nhau. ADI có 15 năm kinh nghiệm cung cấp đầy đủ các giải pháp quản lý nhân sự và nhân tài cho các công ty toàn cầu và địa phương ở châu Á. Dựa trên thành công của mình, chúng tôi hiện đang hoạt động tại Thái Lan, Indonesia, Singapore, Ấn Độ, Malaysia, Việt Nam, tập trung vào Thuê ngoài nhân viên CNTT, Tuyển dụng nhân viên vĩnh viễn & hợp đồng, Dịch vụ tính lương nhân sự.
Thế mạnh cốt lõi của chúng tôi:
Dịch vụ thuê ngoài nhân viên CNTT: Chúng tôi cung cấp cho nhân viên CNTT của chúng tôi theo hợp đồng ngắn hạn để làm việc tại trang web của khách hàng dưới sự quản lý dự án của họ. Trong mô hình này, chúng tôi lập hóa đơn cho khách hàng hàng tháng về thời hạn hợp đồng. Chúng tôi cung cấp Dot net, Java, COBOL, Tư vấn SAP, Cơ sở hạ tầng, Máy chủ &; Quản lý cơ sở dữ liệu, Hỗ trợ CNTT và các tài nguyên khác cho khách hàng của chúng tôi theo yêu cầu.
Dịch vụ tuyển dụng: Chúng tôi cung cấp nhân viên thường trực cho khách hàng của chúng tôi với một lần tính phí theo tỷ lệ phần trăm cố định của tổng gói hàng năm.
Dịch vụ đếm nhân viên / tính lương: Khách hàng của chúng tôi đặt nhân viên của họ với ADI để quản lý các hạn chế về số lượng nhân viên của họ và cung cấp quản lý tốt hơn các dịch vụ tính lương bằng cách cung cấp đúng mức lương vào đúng thời điểm. Bất kỳ câu hỏi và mối quan tâm nào về tiền