Mô tả công việc
Key contact point for all finance matters related to Operating cost & Logistic cost and assistant to Financial Controller in first level control of annual reporting.
PERIMETERS OF THE JOB
Number of reports (direct & indirect): 0
RESPONSIBILITIES - WHAT DOES SUCCESS LOOK LIKE?
1/ Essential business activities expected from this position:
Execution
• Working closely with the cross-functional departments (Sales, Marketing, HR, Supply Chain ect.) in order to monitor the actual expenditures vs budget/ forecast. Ensure the expenditures are properly reported and budget are monitored; deviations should be alerted to budget owner and management on time for decision-making.
• Follow up with budget owners in order to ensure expenditures or commitments are recorded in the system on time.
• Provide professional advice to budget owner in order to help them tracking and monitoring their budget.
• Process monthly closing activities (accruals, provide posting entry to accounting team, ensure spending reported correctly)
• Review contracts related to fixed cost & logistic cost
• Shared service cost review & cross-charge to other markets
Management
• Deliver on monthly basis fixed cost (employee benefits follow up, office costs, business travel, transportation, ...) & logistic cost reports with deep analysis (efficiency & price effect)
• Coordinate with departments for budget, monthly rolling forecast
• Other ad-hoc report or analysis required by management team or group.
• Support the budget owners to monitor their budget vs actual with moderate supervision of Commercial.
• Design and implement necessary control tool and process in order to ensure the accuracy of reports.
2/ Examples of issues encountered by the jobholder as well as nature and level of complexity (such as uncertain environment, need for innovative solutions, time constraints, need for coordination with other departments, etc.)
• New reporting requirements come from budget owners or from changes in the business operations.
• Manage peers and cross-functional colleagues to ensure proper follow up of expenditures.
3/ Key performance indicators and impact on results (qualitative and quantitative)
• Timely reporting
• Accuracy of report
• Comprehensiveness of the analysis & presentation of data
• Teamwork & leadership
Yêu cầu công việc
- Graduated from University - specialized in Finance & Accounting
- ACCA is preferred.
- At least 4 years of experience in Finance & Accounting field is a must. Of which, 2 years of experiences in Business analyst (ideally from a FMCG background, costing experience is preferred).
2. Skills
- SAP experience: must have.
- English: fluent in speaking & writing.
- Good in communication - reasonable to clarify information with partner
- Good presentation & time management skills
- Critical thinking
- Results Driven, self-driven.
Quyền lợi được hưởng
Competitive salary
Chăm sóc sức khoẻ
Premium healthcare for employee and family
Nghỉ phép có lương
15 days full paid leave a year
Bel đóng vai trò quan trọng trong việc ăn vặt một khẩu phần trái cây và sữa tốt cho sức khỏe. Sự phát triển quốc tế của nó dựa trên danh mục các thương hiệu tích cực, thu hút người tiêu dùng ở hơn 130 quốc gia. Được thành lập vào năm 1865, Bel là một tập đoàn gia đình có chiến lược tăng trưởng đầy tham vọng và bền vững.
Tại Việt Nam, chúng tôi đã bắt đầu hành trình 60 năm với thương hiệu nổi tiếng The Laughing Cow® (phô mai Con Bò Cười). Hiện nay chúng tôi có trụ sở chính tại TP.HCM và 1 nhà máy tại Bình Dương.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Yoga
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Năm 1865, Jules Bel thành lập cơ sở kinh doanh thương mại và làm chín phô mai Comté ở vùng Jura của Pháp.
- Năm 1922, con trai ông - Léon Bel quyết tâm thành lập Fromageries Bel.
- Năm 1921, Léon Bel đăng ký nhãn hiệu Laughing Cow® – một sản phẩm hoàn toàn mới tại Pháp, với công thức độc đáo, hương vị tan chảy trong miệng, đóng gói theo từng phần, hình tam giác và dạng gói.
- Năm 1929, công ty con quốc tế đầu tiên được thành lập, xây dựng các nhà máy quốc tế đầu tiên ở Vương quốc Anh và Bỉ.
- Năm 1933, Tập đoàn ra mắt thương hiệu Babybel® .
- Năm 1937, Robert Fievet, con rể của Léon Bel, được bổ nhiệm làm Giám đốc điều hành. Ông trở thành Chủ tịch vào năm 1941.
- Năm 1960, thương hiệu APERICUBE® được ra mắt tại Pháp, tiếp theo là sự ra mắt của KIRI® vài năm sau đó vào năm 1966, và cuối cùng là Mini Babybel® mang tính biểu tượng với vỏ sáp màu đỏ vào năm 1977.
- Năm 2016, Tập đoàn đã thực hiện các kế hoạch này bằng việc mua lại MOM Group , chủ sở hữu các thương hiệu Materne® Pom'Potes® , GoGo squeeZ® và Mont Blanc® , từ đó đa dạng hóa sản phẩm của mình trong phân khúc trái cây.
- Năm 2022, Tập đoàn đã tăng cường phát triển quốc tế bằng hai thương vụ mua lại: lần đầu tiên dưới hình thức mua lại phần lớn cổ phần của công ty Trung Quốc Shandong Junjun Cheese Co., Ltd và lần thứ hai dưới hình thức liên doanh ở Ấn Độ, nơi Tập đoàn đã mua 49% cổ phần của Britannia Dairy Private Limited (BDPL), một công ty con thuộc sở hữu hoàn toàn của Britannia Limited .
Mission
Sứ mệnh của chúng tôi: cung cấp thực phẩm lành mạnh hơn và có trách nhiệm hơn cho tất cả mọi người . Tham vọng của chúng tôi: tạo ra một mô hình tăng trưởng có trách nhiệm và có lợi nhuận
Review BEL VIỆT NAM
Môi trường làm việc thoải mái, nhiều cơ hội linh hoạt. Văn hóa công ty tốt, trả lương tốt, bảo hiểm được trả đầy đủ (id)
Chính sách nhân sự chu đáo, môi trường rất thân thiện, mức lương trung bình so với thị trường (id)
Là một công ty ổn để làm việc. Mức lương ổn, có cơ hội tốt để thăng tiến. (id)