Việc làm Công Ty TNHH Bia San Miguel Việt Nam

Cập nhật 27/11/2024 21:24
Tìm thấy 2 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty TNHH Bia San Miguel Việt Nam
Retail Manager (Giám Đốc Bán Lẻ)
Công Ty TNHH Bia San Miguel Việt Nam
14 việc làm 3 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Quản lý
Ngày đăng tuyển: 06/11/2024
Hạn nộp hồ sơ: 07/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: Trên 3 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Phụ cấp thâm niên
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

This role will have overall responsibility for the conceptualization, development & implementation of the retail sales strategy for aggressive growth aimed at driving high performance and operational efficiency by ensuring that SO targets are achieved.

Main responsibilities:

1. Training

2. Retail management:

- Decompose the SO BP targets for all categories into category/time/channel dimensions, formulate and implement retail strategies, and monitor the progress of SO targets achievement;

- Make PSI plan for each channel

- Take over the strategy of new product launch, and implement it as terminal retail promotion activities and management actions, focusing on the achievement of SO goals of structural products and new products in each category, and improving product structure

- Market survey, ensure maintenance of detailed customer database, and carry out ongoing customer trend analysis to support retail sales strategies

- Analyze the performance of the retail system and new concepts to inform ongoing and future strategies;

- Manage retail digitalization aligned with retail management strategies.

3. Terminal management and optimization:

- Take over the marketing strategy of the structural products of the marketing department;

- Execute terminal construction;

- Based on the terminal image standards output by the Marketing department, plan the placement of relevant terminal materials to ensure standardized deployment to the terminal;

- Manage sample units, devices, and promotional gifts.

4. Standardization & improvement of retail management’s efficiency:

- Define the standards of the retail management process, and promote the application and optimization of the retail management processes;

- Standardized management of terminal prototypes

- Based on the product knowledge standards output by the branch marketing department, refine the localization standards related to sales reception, speech, and other scenarios, train and empower and evaluate sales representatives (shopping guides), and ensure that product advantages can be conveyed to consumers;

- Monitoring, evaluating, and improving the implementation of the retail management standards.

5. Relationship:

- Work cross-functionally and closely with Marketing, Sales, Planning & Logistics, Product Operation, and Finance to drive growth.

- Build and maintain positive and productive relationships with key stakeholders

Yêu Cầu Công Việc

  • Bachelor's degree, or Master's degree;
  • Fluent communication skill in English or Chinese (verbal and written) is a must
  • 3 – 5 years of experience in executing retail strategies, and retail operations (Mobile/ FMCG industries are preferable)   
  • Ability to quickly develop wide-ranging cross-functional partnerships and establish productive relationships to address complex problems
  • Critical thinking and data-driven
  • Solid change management, a strong dare to change the strong mindset
  • Strong leadership, supervises mentoring and coaching for team members

Thông tin khác

  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Công Ty TNHH Bia San Miguel Việt Nam
Công Ty TNHH Bia San Miguel Việt Nam Xem trang công ty
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
180 Nguyễn Văn Trỗi, Phường 8, Quận Phú Nhuận

Với truyền thống sản xuất bia hơn một thế kỷ từ năm 1890 đến nay, Bia San Miguel hiện vẫn duy trì là một thương hiệu nổi tiếng thế giới với 12 nhà máy bia ở châu Á và xuất khẩu đến hơn 70 quốc gia trải dài trên tất cả châu lục trên toàn thế giới.

Chính sách bảo hiểm

  • Tham gia các loại Bảo hiểm theo quy định và công ty đóng cho nhân viên thêm 2 loại bảo hiểm BHTN và BH nằm viện (lên tới hơn 100 triệu)

Các hoạt động ngoại khóa

  • Tham gia du lịch với công ty

Lịch sử thành lập

  • Ngày bắt đầu hoạt động: 12/11/1994

Mission

Luôn phấn đấu hết mình để làm hài lòng mọi người tiêu dùng

Những nghề phổ biến tại Công Ty TNHH Bia San Miguel Việt Nam

Bạn làm việc tại Công Ty TNHH Bia San Miguel Việt Nam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Công Ty TNHH Bia San Miguel Việt Nam

Công Ty TNHH Bia San Miguel Việt Nam

Click để đánh giá