Việc làm Công Ty TNHH Đầu Tư Và Tiếp Vận Thủ Đô

Cập nhật 11/12/2024 14:19
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty TNHH Đầu Tư Và Tiếp Vận Thủ Đô
IT COORDINATOR (IDENTITY & ACCESS MANAGEMENT) - work at Ho Chi Minh city
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 09/12/2024
Hạn nộp hồ sơ: 05/01/2025
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 2 - 4 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Đồng phục
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Công tác phí
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

SUMMARY:
The Identity and Access Management Coordinator is responsible for managing user access rights and identities within the company by creating, modifying, and deactivating accounts. The coordinator ensures appropriate access levels are granted based on roles and responsibilities while adhering to security policies and compliance regulations working closely with various departments to maintain data integrity and user access control across systems


RESPONSIBILITIES AND DUTIES:
1.User Account Management:

  • Provisioning and de-provisioning user accounts based on employee lifecycle events (hire, promotion, termination).
  • Hire – verify from Dayforce title, site, role in Active Directory for initial software needs and SharePoint access.
  • Promotion/Modifications – process access tickets for adding, modifying, removing access to all systems internally (SharePoint, mapped drives, e-Spider, RFQ’s) and externally (Covisint, Teamcenter, etc.)
  • Termination – disable all access, suspend (delete in 30 days) Active Directory permissions. Work with Outlook administrators to share mailbox, set out of office notice, mail forwarding, etc. Update any internal SPI application workflows.
  • Name/ID changes – manages name/ID changes and all associated application changes to match the new name/ID.
  • Managing access levels and assigning roles to users based on their job functions.
  • Reviewing and updating user access rights regularly to maintain compliance
  • Performing access certification process to ensure users only have the necessary access.

2.System Administration:

  • Order, track, and create purchase orders for any new software purchases managed through IT.
  • Software license tracking for all IT managed applications (Microsoft User O365, Windows OS, Server OS, SQL, Visio, Project).
  • Reclaims all software licenses from separated users to be applied to new application requests.
  • Troubleshooting access issues and resolving user access requests.

3.Compliance and Auditing:

  • Conducting regular access audits to identify potential security risks.
  • Ensuring adherence to data privacy regulations and industry standards.
  • Generating reports on user activity for compliance purposes.

4.Collaboration and Communication:

  • Working with HR to manage employee data and access changes.
  • Collaborating with application owners to define access requirements for new applications.
  • Communicating Identity and Access Management policies and procedures to end users and stakeholders.

Yêu Cầu Công Việc

REQUIRED KNOWLEDGE, SKILLS AND ABILITIES: 

  • Working hour from 3PM to 11: 30 PM- 6 days a week (Monday to Saturday)
  • Good English comminication is a must (working directly with American team)
  • Strong understanding of Identity and Access Management concepts. 
  • Knowledge of security best practices and compliance regulations. 
  • Excellent analytical and problem-solving skills. 
  • Strong communication and collaboration skills to work with diverse teams. Associate Degree recommended and a minimum of two years’ experience in software licensing administration, or equivalent experience. 
  • Experience with Microsoft Active Directory, Microsoft Exchange Admin., Teams Admin, Azure, and FlexLM. 
  • Possess the ability to gather and analyze information and make decisions from a limited number of choices as demonstrated by a minimum score of 50 on the Wonderlic Select Assessment (traditional score of 20 on the cognitive portion) . 
  • Agreement to complete all post-hire required training. 

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: 24 - 55
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

Công Ty TNHH Đầu Tư Và Tiếp Vận Thủ Đô
Công Ty TNHH Đầu Tư Và Tiếp Vận Thủ Đô Xem trang công ty
Quy mô:
25 - 100 nhân viên
Địa điểm:
5b1, 38 Xuân La, Tây Hồ, Hà Nội

THUDO LOGISTICS được khách hàng tín nhiệm cao bởi những giải pháp logistics chuyên sâu cho cho các nhà máy FDI, DN SXXK tại KCX, KCN và các DN XNK. Hệ thống văn phòng trải rộng tại các khu công nghiệp các tỉnh thành phía Bắc, nhóm tư vấn và điều hành dịch vụ trên 20 năm kinh nghiệm kết hợp mạng lưới đối tác tại Việt Nam cũng như quốc tế, chúng tôi cam kết mang đến dịch vụ chuyên nghiệp giúp khách hàng đạt hiệu quả về thời gian và kinh tế.

Những nghề phổ biến tại Công Ty TNHH Đầu Tư Và Tiếp Vận Thủ Đô

Bạn làm việc tại Công Ty TNHH Đầu Tư Và Tiếp Vận Thủ Đô? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Công Ty TNHH Đầu Tư Và Tiếp Vận Thủ Đô

Công Ty TNHH Đầu Tư Và Tiếp Vận Thủ Đô

Click để đánh giá