The Junior AI Product Manager takes ownership of specific components or features within the product, with a focus on ensuring successful development and delivery. This role is for someone with 1-2 years of experience or who has gained relevant academic exposure to product management in AI.
Job Description
Contribute to the creation and management of the product roadmap, for AI-based products:
- Write user stories, define requirements, and prioritize product features.
- Define release scope
- Participate in sprint planning, stand-ups, and retrospectives as part of the Agile process.
- Help maintain the product backlog and ensure it is updated and prioritized according to business needs.
- Collaborate with engineering, design, and other teams to deliver new features and enhancements.
- Customer feedback to identify improvement opportunities.
- Track product KPIs, report progress to product delivery.
- Provide insights and suggestions for optimizing AI features based on data and market research (Optional)
- Proficiency in English, with exceptional listening, speaking, reading, and writing skills.
- Bachelor’s degree in Computer Science, Business, Management Information System or related field.
- 1 years of experience in AI product management or related roles (e.g., product, data science, or engineering).
- Familiarity with AI/ML technologies and their practical business applications.
- Knowledge of Agile methodologies and tools like JIRA.
- Strong communication and collaboration skills for working across teams.
- Analytical skills for working with data and metrics.
4F Artemis, No 3 Le Trong Tan, Thanh Xuan, Hanoi
Benefits
- 5-day workweek, off Saturday & Sunday
- Young & vibrant working environment with great career development opportunities
- Social insurance, medical insurance, and unemployment insurance are based on actual salary
- Review performance to adjust salary twice a year
- Regular team building events & internal activities (weekly happy hour, quarterly team building events, Lunar New Year parties, etc.)
DEK Technologies Việt Nam được thành lập vào năm 2008 với mục đích mang lại lợi thế cạnh tranh cho hoạt động kinh doanh đang phát triển của chúng tôi. DEK Technologies Việt Nam là văn phòng lớn nhất với hơn 500 nhân viên và được lãnh đạo bởi một người Úc, do đó đảm bảo ảnh hưởng mạnh mẽ của phương Tây giúp san bằng sự khác biệt về văn hóa của các văn phòng quốc tế của chúng tôi. DEK Technologies Vietnam được biết đến là một tổ chức chuyên nghiệp và vui vẻ. Thiết lập mối quan hệ tuyệt vời với khách hàng và trong công ty, tạo nên một môi trường làm việc chuyên nghiệp và thân thiện.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng Bảo hiểm sức khỏe, bảo hiểm y tế và tai nạn bổ sung 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Câu lạc bộ thể thao & âm nhạc, lớp học yoga & piano
- Du lịch hàng năm trong nước và nước ngoài
- Ngày gia đình hàng năm
- Tiệc cuối năm, Tiệc BBQ, Team Building, Lễ ra mắt, Trung thu, Giáng sinh, Cảm ơn, v.v.
Lịch sử thành lập
- Năm 2008, DEK Technologies Vietnam được thành lập.
- Năm 2010, Công ty đạt được chứng chỉ ISO 9001:2008.
- Năm 2012, Công ty mở rộng văn phòng sang Hà Nội.
- Năm 2014, Công ty được vinh danh là một trong những công ty phát triển phần mềm tốt nhất Việt Nam bởi VietnamWorks.
- Năm 2016, Công ty được vinh danh là một trong những công ty phát triển phần mềm tốt nhất Việt Nam bởi VietnamWorks.
- Năm 2018, Công ty được vinh danh là một trong những công ty phát triển phần mềm tốt nhất Việt Nam bởi VietnamWorks.
- Năm 2020, Công ty đạt được chứng chỉ CMMI Level 3.
Mission
- Phát triển các công nghệ thông tin tiên tiến để mang lại giá trị cao nhất cho khách hàng và đóng góp vào sự phát triển bền vững của ngành công nghiệp công nghệ thông tin.
Review DEK Technologies
Đồng nghiệp thân thiện, Tốt (RV)
Một công ty tuyệt vời với những con người tuyệt vời. (RV)
Lương không cao, môi trường không học hỏi được nhiều, đồng nghiệp ko tốt