- Recruitment
- Source, screen qualified profiles for in-charge positions based on job requirements
- Administer and coordinate the recruitment process with technical departments
- Join the interview and evaluation for all positions
- Manage the full applicant tracking system (ATS); communicate timely with candidates in the hiring process
- Build and nurture talent pipeline to get ready for the organization growth
- Coordinate employer branding and communication activities: job fairs, career talks, partnership with universities, meetups…
- Conduct and improve orientation process for new hires to facilitate their good integration with the company
- Training & Development
- Support in seeking public training courses/ programs and administer training procedures accordingly
- Coordinate the preparation to organize training courses in a professional way.
- Monitor, track data to ensure training/ workshop/ seminars… in the company implemented in accordance with the training policy & plan
- Compensation & Benefits
- Coordinate the HR process in the company including but not limited to: relocation, and employment termination
- Update employee data in an accurate and timely manner
- Monitor the expiry of employee labor contracts
- Deliver good HR service to employees; ensure excellent relations with the employees, give quick and pertinent answers to their concerns
- Provide support to the performance evaluation process
- Propose, and join in initiatives for developing resources, attract and keep talents for the company
- Great-Place-To-Work activities
- Advise the management on changes/ solutions to improve the HR services and enhance the inspiring working environment when necessary
- Partner with Trade Union committee in organizing Company’s events, employee activities, team-building, and Great-Place-To-Work activities
- Perform other ad-hoc tasks as assigned by the board of directors.
- Passionate in developing people's potential, with a strong desire to play an HR business partner role within the organization
- Understanding of current HR legislation, policies and practices in Vietnam
- Good organizational skills, resourceful
- Proactive and ability to successfully complete multiple projects with changing priorities
- Good communication and negotiation skills
- Being careful, detail-oriented, and keen on working with figures
- Confidentiality commitment
- Good teamwork skills
- High level of verbal and written English skills
- Proficient in Microsoft Office Suite (Word, Excel, and PowerPoint).
- High-ownership working environment: You will take full responsibility and control of your missions contributing to the team's success
- Continuous skill improvement with new technologies, challenging projects, on-the-job coaching, and training programs
- Annual performance review & bonus: recognize your efforts and identify development/ improvement needs
- Clear career path: define your career development with long-term vision
- Be secured in your mind with employee’s care: private healthcare insurance package, medical check-up, support allowance...
- Great-place-to-work activities (company trip, sport clubs...): enhance teamwork spirit and facilitate your work-life harmony
Please kindly note that shortlisted candidates will be contacted within 3 weeks of application. Alternatively, we will reach out to you when another suitable chance arises in the future.
CÔNG TY TNHH DỊCH VỤ TƯ VẤN KINH DOANH VIVA được thành lập từ năm 2006 là doanh nghiệp chuyên sâu về tư vấn và quản lý kinh doanh (Business Consulting). VIVA hoạt động trong lĩnh vực tư vấn doanh nghiệp, Là nhà tư vấn chuyên sâu về các thủ tục tuân thủ trong kinh doanh ở Việt Nam từ trước năm 2006, dựa trên các nền tảng chuyên sâu bao gồm Luật kinh doanh - Kế toán và Tài chính doanh nghiệp - Quản lý thuế - Quan hệ lao động và tiền lương - Quản trị hành chính văn phòng.
VIVA đã gắn bó với môi trường kinh doanh xuyên suốt từ ngày đầu Việt Nam mở cửa và hội nhập, nhờ đó chúng tôi am hiểu một cách sâu sắc, có hệ thống về nguồn lực, văn hóa và cách thức thực thi từng công việc. Chúng tôi tự hào đã đồng hành và đóng góp vào sự hình thành, hoạt động và phát triển của hàng ngàn doanh nghiệp địa phương và nhiều hơn con số đó cho các doanh nghiệp có vốn đầu tư nước ngoài vào Việt Nam.
Sau 15 năm phát triển, VIVA đã trở thành thương hiệu được công nhận & tín nhiệm bởi cộng đồng doanh nghiệp trong và ngoài nước trong lĩnh vực tư vấn kinh doanh và dịch vụ thuê ngoài. Tên tuổi của Viva là sự bảo chứng cho khách hàng về hoạt động kinh doanh lành mạnh, tuân thủ và hiệu quả.
Với sứ mệnh tích lũy kiến thức và công nghệ trong quản trị kinh doanh để trực tiếp hỗ trợ các Tổng giám đốc điều hành (CEO), Giám đốc điều hành (COO), Giám đốc Tài chính (CFO), Giám đốc Nhân sự (CHRO), trở thành nguồn lực hữu ích và thiết thực cho cộng đồng doanh nghiệp.
Chúng tôi mong muốn tuyển chọn các cộng sự có chuyên môn và thái độ tốt để đồng hành cùng VIVA trên con đường nâng tầm và phát triển doanh nghiệp Việt Nam và mở rộng hội nhập với các công ty/tập đoàn đa quốc gia trên thế giới.
Review Tư Vấn Kinh Doanh VIVA
Công ty gia đình, chậm lương, chậm bảo hiểm xã hội