Mô tả công việc
- Check input and output contracts
- Make input and output invoice
- Input documents in MISA
- Make a payment, cash voucher, cashier
- Compare reports of receivable and payable of clients and suppliers
- Provide the information as requirements
- Make monthly statistics report
- Review and verify the accuracy of selected accounts to ensure financial integrity and identify discrepancies.
- Update general expenses periodic.
- Undertake various administrative tasks for the accounting department, such as placing orders for other departments
- Purchase personal protective equipment (PPE) for the office and laboratory on a quarterly basis
- Handle SIM cards and phones for employees
- Update licenses for the respective companies (Store and provide licenses to departments upon request)
- Save accounting document, bank statement, and update daily amount
- Make a list and payment by transfer for suppliers, advance by transfer for staff, PIT tax and social insurance contribution
- Printing relevant financial documents or reports, such as account statements, transaction records, or financial summaries… for review and record-keeping.
- Make quarterly tax report (if any)
- Other tasks as required by the Finance Manager
Yêu cầu công việc
- Diploma/ Bachelor’s degree in Accounting, Finance or relevant
- Knowledge of financial and accountant laws including tax compliance
- Knowledge of basic accounting procedures and principles
- Experience with general ledger functions and the month-end/ year-end close process
- From 2 years of working experience as an accountant
- Priority for who having knowledge of taxes and experience in preparing tax reports and finalizations
- Intermediate English skills
SOFT SKILLS
- Computer skills: can use MS Office particularly strong capabilities in MS Excel
- Ability to use accounting software (MISA)
- Being able to communicate with internal and external parties (primarily work with suppliers)
- Reporting skills
- High numeracy and sound technical skills
- Accurate & attention to detail and an investigative nature
Desired personal behaviors
- Ethical, i.e. fair, truthful, sincere, honest and discreet
- Diplomatic, i.e. tactful in dealing with people
- Organized, i.e. exhibiting effective time management, prioritization, planning, and efficiency
Quyền lợi được hưởng
- Working hours: Monday to Friday, 8:30 AM - 5:30 PM (hybrid-working mode).
- Competitive salary & 100% salary during probation; Year-end bonus, Annual Salary review.
- Personal Health-care insurance.
- Annual teambuilding and health check-up.
- Social insurance, health insurance, unemployment insurance according to Labour Laws (full salary).
- Provided with a laptop, phone SIM, and all necessary equipment for work.
- International working environment with a culture of trust and close collaboration in small teams.
- Personalized training and development programs to maximize your potential, opportunities for professional and personal growth in a dynamic company.
- Plus all the cool office perks: Free coffee, snacks, events, and personalized workstations tailored to your needs.
Tiền thân của Công ty TNHH Đông Nam dược Bảo Long là Xí nghiệp Đông Nam dược Bảo Long thuộc Công an Tp Hồ Chí Minh, được thành lập ngày 01/6/1990. Trải qua 20 năm xây dựng và phát triển để có được những thành tựu nổi bật như hôm nay là nhờ sự chèo lái với một nghị lực phi thường và ý chí sắt đá của “thuyền trưởng” Nguyễn Hữu Khai cùng với sự đoàn kết, gắn bó của hàng ngàn cán bộ công nhân viên qua các thời kỳ. Chặng đường phát triển của Bảo Long như một bản trường ca đủ các cung bậc hào hùng, bi tráng. Những nốt nhạc trầm bổng đó làm nên những nét riêng biệt cho Đông Dược Bảo Long. Năm 1984, khi lương y Nguyễn Hữu Khai từ khu kinh tế mới vào TP. Hồ Chí Minh hành nghề xem mạch, kê đơn, châm cứu. Tại Câu lạc bộ quận nhất, Lương y Nguyễn Hữu Khai đã được Ban chủ nhiệm Câu lạc bộ Đông y trọng dụng giao cho việc tổ chức các buổi thuyết trình về y lý để bổ túc kiến thức cho thành viên câu lạc bộ, đồng thời xem mạch kê đơn tại trạm y tế phường 18 quận 1, sau đó chuyển về phụ trách phòng chẩn trị quận I. Năm 1985 Hội chữ thập đỏ quận 5 mời về làm trưởng phòng chẩn trị y học cổ truyền và mở lớp bồi dưỡng kiến thức y học cổ truyền cho hội viên. Năm 1987, Bệnh viện Y học Cổ truyền TP. Hồ Chí Minh tổ chức lớp “Mạch lý phương dược” để bồi dưỡng kiến thức cho các thầy thuốc y học cổ truyền.