Mô tả công việc
Venture building has been described as the next frontier to drive corporate innovation. The DFS Asia team functions like a fast-growing startup within Bayer in order to rapidly develop new business models with the goal of capturing new customers and market segments. We are on a mission to accelerate the digital farming ecosystem across Asia to empower small holder farmers. In order to achieve this vision, we need to put small holder farmers at the centre of our product development and venture building process.
We are currently strengthening the Business Design team to spearhead the human-centred-design approach within DFS Bayer Crop Science, Asia. We are looking for design champions who are passionate about solving some of the biggest problem in the agriculture industry. The Senior Business designer will help our team design value proposition for our digital products and putting small holder farmers and other agriculture stakeholders at the core of what we are building. The role will be based in Vietnam. This is a rare opportunity to work for one of the top Fortune 500 companies while enjoying the experience of a startup environment.
YOUR TASKS & RESPONSIBILITIES:
• Working with colleagues across Asia to support their Business Design needs
• Facilitate design sprints and workshops with heterogeneous groups of clients and stakeholders
• Support our Venture Leads when it comes to organizing virtual design sprints with wider
• APAC colleagues or running workshops with local colleagues and small holder farmers.
• Recommend Business Design best practice and the right design methodologies.
• To contextualize the demand and help define the need of small holder farmers. This will help to inform our digital product development process.
• To personalize the design approach and elaborate tailor-made specifications to support our ventures located in different countries
• To facilitate the internal Bayer communication to decompartmentalize the services or stakeholders involved in the realization of the project
• Manage user research and Business Design process, drive decisions, track issues, and assist in estimating resource, needs and schedules.
• Collaborate with product owners and leaders to drive product strategy and the development roadmap.
• Plan and manage the design research activities (research strategy, ethnographic based user research, secondary research, UX research...) collaboratively with the team.
• Plan and execute system mapping, customer journeys, scenarios and service specifications.
• Analyze research data identifying and generating meaningful insights and behavioral patterns.
• Training Junior Business designers and help our Product Design team to understand
• Business Design principles
Yêu cầu công việc
• Experience in working on a broad range of research and innovation-oriented projects
• Excellent presentation and communication skills, both written and verbal. (fluency in English and Vietnamese is a must)
• Experience with high-level stakeholders' engagement. Strong interpersonal and client management skills.
• Experience with mentoring and elevating other creative people into Business Design thinking.
• Experience in conducting and synthesizing research, insights and findings.
• Experience in structuring and visualizing journey maps, service ideation, concept communication and specification.
• A hands-on Senior Business designer with skills in visual / interaction design as well.
• Excellent portfolio showcasing design solutions and strategic approaches.
• Ability to facilitate workshops, set design sprints and hold seminars and training sessions.
• Knowledge of agile approaches and techniques.
• Ability to communicate effectively with different audiences.
• A solid competency in storytelling and public speaking. You are comfortable explaining your ideas to client stakeholders and to ideate the best means to present your conceptual work.
• Attention to details and organizational approach.
• Ability to understand the impact of technology on design deliverables.
Quyền lợi được hưởng
Good Bonus Structure
Công ty TNHH Dược phẩm Nhất Nhất được thành lập vào năm 2006 cùng với Công ty TNHH Phân phối trực tuyến Nhất Nhất (5 Nhất Nhất) và Nhà máy dược phẩm Nhất Nhất trực thuộc tập đoàn Nhất Nhất Group. Đến nay Nhất Nhất đã có hơn 15 năm hoạt động trong lĩnh vực nghiên cứu và sản xuất dược phẩm, thực phẩm chức năng, hóa mỹ phẩm và thiết bị y tế. Với niềm tự hào và khát khao kế thừa các bài thuốc Đông y Việt, công ty ứng dụng các công nghệ hiện đại và nghiên cứu chuyên sâu để đưa ra các sản phẩm chất lượng, hiệu quả và an toàn cho người sử dụng. Đặc biệt là dòng sản phẩm Đông y thế hệ 2 là được nghiên cứu và phát triển độc quyền tại Nhất Nhất. Phát huy được các ưu điểm của Đông dược, khắc phục các nhược điểm về sự tiện dụng bằng cách bào chế dưới dạng viên nén, viên nang, thuốc bột,.. Các sản phẩm của Nhất Nhất dành được niềm tin của khách hàng và vị thế vững chắc trên thị trường. Thể hiện được hiệu quả không thua kém gì so với các sản phẩm tân dược hiện hành, sản phẩm của Nhất Nhất có sức cạnh tranh lớn và ngày càng chứng minh được ưu thế vượt trội. Để đáp ứng được nhu cầu phân phối ngày càng lớn, công ty đầu tư trang thiết bị máy móc hiện đại, hệ thống kho bảo quản, vườn chuyên canh dược liệu sạch đều được đánh giá đạt tiêu chuẩn chất lượng cao. Đội ngũ nhân sự được đào tạo bài bản, chuyên nghiệp và tâm huyết dù làm việc tại bất cứ bộ phận nào. Dược phẩm Nhất Nhất luôn đặt sự hài lòng và niềm tin của khách hàng làm mục tiêu cao nhất trong mọi hoạt động.