Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Phụ cấp thâm niên
- Nghỉ phép năm
- CLB thể thao
Mô tả Công việc
ROLE OVERVIEW
‐ Responsible for overall Company's import/export activities.
‐ Manage the synchronization between logistics agency and factory/company’s department for smooth delivery of all requested shipments.
ABOUT JOB
‐ Import: receive requests from company’s departments, check delivery time and shipping cost quotation, coordinate with agency to do the related procedures for goods to be delivered to the Company.
‐ Export: based on export plan agreed by customers, contact the relevant parties to ship the goods on time, prepare and provide documents at the request of the customers (including packing list, invoice, certificate of origin).
‐ Follow up with agency on shipments’ matters: declaration, liquidation, import tax waiver or refund, bill, transportation, C/O.
‐ Check and balance the imported materials for export.
‐ In‐charge of annual customs clearance, annual customs finalization, working with Customs Audit.
‐ Prepare monthly import/export customs declaration report and send it to Accountant.
‐ Monitor and update shipping costs to Accountant.
‐ Filling and storage shipping documents scientifically.
‐ Shipment are proceeded properly and on time.
‐ Customs compliance.
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor’s degree in import/export, logistic.
‐ At least 2‐4 years working experience in a forwarding or logistics company/ Import ‐ Export Department.
- Have knowledge about Import/export, customs regulation, logistic.
‐ Able to work well under pressure and tight timeline.
‐ Carefully, enthusiasm, high responsibility at work, proactive, and supportive.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Thời gian thử việc: 2 months
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Thời gian làm việc: Mon - Fri, 8AM - 5PM
- Phúc lợi:
Expenses:
- Lunch fee
- 300 Mobile phone allowance
- Social Insurance: as Social Insurance Law after the probation period (100% Full salary)
- Insurance 24/7 after Probation
- Healthcare: gym center, yoga class at the company
- Public Holidays: As Vietnam Labor Law - Lương: Cạnh tranh
Công ty TNHH ETINCO thành lập năm 2011. Khởi sự là đơn vị chuyên phân phối các sản phẩm Thiết bị điện dân dụng và công nghiệp của các thương hiệu trong và ngoài nước. Từ xuất phát điểm này ETINCO đã phát triển mạnh mẽ cả về chiều rộng lẫn chiều sâu và kiên định với sứ mệnh trở thành nhà nhập khẩu, phân phối thiết bị điện hàng đầu Việt Nam
Cùng với hoài bão của mình, chúng tôi xác định phát triển bền vững là yêu cầu quan trọng trong chiến lược phát triển lâu dài của Etinco. Để đạt được điều này, Etinco xác định 3 giá trị vĩnh cửu luôn theo đuổi và hoàn thiện mỗi ngày: Khách hàng là trung tâm, không có khách hàng thì Thương hiệu hay Công ty cũng không tồn tại; Cán bộ công nhân viên luôn thân thiện, chia sẻ, gắn bó, đoàn kết và kỷ luật; Luôn tìm hướng đi mới, đi trước đón đầu công nghệ và áp dụng công nghệ 4.0 vào thực tế doanh nghiệp.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2011
Mission
Etinco kiên định với mục tiêu trở thành Công ty nhập khẩu – xuất khẩu – phân phối thiết bị điện hàng đầu Việt Nam.