He / She is an integral member of the team and is expected to contribute towards (but not limited to) strategy development, and strategy execution. As part of the role, they will work closely with Head of Strategy Development and Management, Senior Director, Senior Manager, Manager to:
- Develop the 5-year strategy for the bank
- Manage and monitor performance against the strategy
- Work on strategic deep-dives as required
- Develop communication plan, material and enable delivery
- Facilitate annual planning process and KRA formulation
- Strategy development and execution
- Participate in strategic planning process to develop overall bank-wide strategy, potential business model, CVP’s and financial model with clear drivers.
- Work on research, analysis, benchmark and possibly forecast:
- Macro-economic environment
- Competitor action (performance and actions)
- Revenue and profit pools
- Work on annual planning process with key stakeholders
- Work on strategic deep-dives on topics pertinent in that year
- Build and maintain financial model (5 year)
- Work on communication documents for internal and external audience, e.g., content, delivery in coordination with internal and external stakeholders
- Team player and self-development
- Ensure coordination and collaboration, both within the unit and the whole Bank
- Seek and provide feedback to foster a collaborative environment
- Ensure that the unit's activities comply with internal policies, regulations, processes, guidelines... and service quality commitments (SLAs)
- Participate in team and training related activities as required by the bank
- Proactively look for areas to develop and pursue training and coaching opportunities
- Perform other related tasks as requested by management
Head of Strategic Planning and Management
Key Relationships - Direct Reports
Senior Officer, Expert
Key Relationships - Internal Stakeholders
Chief Strategy Officer; Head of Strategy Development and Management, Strategy Division, Transformation Office, Digital Office, Finance, Head of Divisions and their segment / planning teams
Key Relationships - External Stakeholders
Consulting firms, e.g., management consulting, HR consulting, Tax consulting, marketing partners, data providers, etc., Partners, etc.
Success Profile - Qualification and Experiences
Domain Expertise
- At least 12+ years of experience in banking and finance. Minimum 1 year of experience in an expert position
- Deep understanding of business management activities in the bank
- English level 3 (TOEIC 650 or higher or other certificates of equivalent value)
Qualifications:
- Graduated from university or higher, majoring in economics, finance, business administration. Preference will be given to candidates with master's/MBA degrees from foreign universities.
Thành lập ngày 30/12/2013, trụ sở chính tọa lạc tại 23 Đường Số 2, KP4, Tân Tạo A, Bình Tân, Hồ Chí Minh. Hiện nay, nhà máy sản xuất có diện tích 15.000 m2 với không gian làm việc rộng rãi, đầy đủ tiện nghi và cơ sở vật chất, đáp ứng đủ trang thiết bị, máy móc mới đáp ứng nhu cầu công việc.
Ngày 06/11/2014, Megahome chính thức ra mắt chi nhánh tại Hà Nội, đưa sản phẩm ra thị trường phía Bắc.
Kể từ tháng 12 năm 2017, Công ty đã xây dựng nhà máy sản xuất đầu tiên tại TP.Hồ Chí Minh với trang thiết bị tiên tiến, phương tiện vận tải được tăng cường, giúp nâng cao năng suất và chất lượng lao động lên một tầm cao mới.
Ngày 30/12/2022 đánh dấu sự kiện Megahome tròn 9 tuổi. Doanh nghiệp tự hào khi trở thành đối tác cao cấp của hàng loạt thương hiêu lớn trong nước như Big C, AEON Mall, Co.op Mart, Mega Market, Điện máy xanh, Emart, Lazada, Shopee... Nhận được sự tin tưởng của người tiêu dùng trong nước và hơn 1.500 Đại lý, Nhà Phân phối khắp cả nước.