Mô tả công việc
The primary function of this position is to develop with dynamism the sales of projects and added-value solutions to customers using various combinations of Lectra's comprehensive products and services portfolio (software, equipment, training, consulting, and services contracts...) while respecting the sales internal policy and rules..
2. DUTIES AND RESPONSIBILITIES
On an ongoing basis, the Sales Executive is expected to:
Achieve and exceed sales objectives by aggressively developing the business through a constant pipeline build-up with existing and new accounts
• Hunter spirit: to Find new prospects
• Develop and manage long-term customer relationships and strengthen the existing business through regular customer reviews.
• Define accurate account plan per customer
• Define and implement sales strategy per account/Opportunities
Manage the sales cycle of added value propositions (including professional services - training and consulting - and recurrent maintenance contracts) from lead to close:
• Opportunity detection
• Opportunity qualification and evaluation,
• Solution definition - Presentation - Quotation - Proposal drafting
• Negotiation and closing, ensuring that all terms and conditions of the contract are defined and respect Lectra's standards.
Work closely with the marketing to develop an extensive knowledge base of all the local apparel/fashion industry, including key players and their current application and technology footprint, buying process, compelling events, political environment, and strategies
With the Sales Team to promote and demonstrate the added value of Lectra's solutions by understanding our customer's strategy, needs, and the environment through analyses, demonstrations, and trials.
Maintain contact with his customers and ensure a regular follow-up on the account he is responsible for:
• Make regular contact with existing customers (phone calls, visits on-site etc)
• Develop and manage the long term customer relationship and strengthen the existing business through regular customer reviews.
• Define accurate account plan per customer
• Be alert to potential opportunities for existing customers
Yêu cầu công việc
• Vietnam Fashion garment industry experiences and strong networks, in particular, CMT sector in South / Center;
• Ability to Hunt new opportunities and adaptability to new environments;
• Speaking Chinese Mandarin is required;
• Fluency in English is required;
• Capacity to prioritize the most important actions on a short and mid-term perspective to optimize account coverage and maximize the value of the accounts assigned;
• Experience in customer value proposition approach and capacity to engage the customer in meaningful dialogue through consultative selling methodology. Ability to understand customer strategy, ambition, challenges, processes, known and unknown needs and ultimately to build solutions with the customer;
• Strong communication skills, diplomatic, tactful and adoption of a trusted advisor behavior;
• Outstanding listening skills, to understand objectives and desired outcomes of the customers;
• Ability to convince a prospect to accept the offer and close a deal;
• Capacity to manage time effectively and coordinate tasks and activities to maximize effectiveness;
• Self-discipline is required to document in detail each step of the sales cycle in our CRM (pipeline and forecast management against targets);
• Good command of MS Office (Power Point, Excel, etc.)
Quyền lợi được hưởng
Premium healthcare
Nghỉ phép có lương
Annual leave
Đào tạo
Training
Công ty TNNH Nhất Nước có tên viết tắt là NNC, được thành lập từ năm 2003. Với trên10 năm kinh nghiệm hoạt động, NNC đã phát triển được nhiều sản phẩm cạnh tranh chiến lược của quốc gia, tích lũy được nhiều kinh nghiệm qua nhiều dự án và đã xây dựng được cơ sở nhà máy, con người giàu kinh nghiệm, sản phẩm đạt chất lượng cao. Khách hàng thường xuyên, đối tác tin cậy là sức mạnh và sự phát triển bền vững của NNC.
Với đội ngũ lãnh đạo, chuyên gia, kỹ sư, cử nhân, thợ kỹ thuật bậc cao năng động, đầy nhiệt huyết, sáng tạo và kinh nghiệm vượt bậc sẽ mang đến cho khách hàng và đối tác những sản phẩm, dịch vụ luôn cạnh tranh với chất lượng hàng đầu.
Chính sách chất lượng của NNC là:
“ Tự hào trên từng sản phẩm, uy tín ở mọi công trình
Đối tác là bạn hiền, khách hàng là ưu tiên”
NNC tự ý thức được việc xây dựng và duy trì phát triển thương hiệu là việc làm luôn được đặt lên hàng đầu. Vì vậy, toàn bộ đội ngũ cán bộ nhân viên của NNC đều ý thức và khắt khe với bản thân trong mọi công việc mình đã làm, đang làm và sẽ làm. Mọi yêu cầu của khách hàng, đối tác, thị trường đòi hỏi về sản phẩm và dịch vụ của NNC đều được mọi thành viên lắng nghe và đáp ứng.
NNC khẳng định và cam kết tuân thủ chính sách đưa ra, trách nhiệm trong từng sản phẩm và dịch vụ mình cung cấp, uy tín và thiện chí trong hợp tác. NNC sẽ là đối tác tin cậy của mọi khách hàng khi hợp tác với NNC.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2003
Mission
- Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành